پوست سیب زمینی برای رشد مو و رفع سفیدی مو+طرز تهیه

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
پوست سیب زمینی برای رشد مو

استفاده از پوست سیب زمینی برای رشد مو یکی از تکنیک‌های ساده خانگی است که اتفاقا به نظر اکثر افراد هم موثر واقع می‌شود. سیب‌زمینی دارای ویتامین‌های A، B6، C، D و E و حاوی آهن، روی، مس، کلسیم، پتاسیم، نیاسین و منیزیم است، كه باعث شده این ماده غذایی اثرات شگفت‌انگیزی برای ریزش مو و بازیابی و تغيير رنگ موهای سفید داشته باشد.

آیا برای رفع سفیدی مو، سیب زمینی را بخوریم؟

آیا برای رفع سفیدی مو، سیب زمینی را بخوریم؟

سیب زمینی حاوی مواد نشاسته ای است و خوردن زیاد از حد آن می تواند، افزایش وزن و چاقی به دنبال دارد. به منظور استفاده از فواید سیب زمینی برای مو نیازی به خوردن مقدار زیادی از آن نیست. بلکه می توانید انواع ماسک مو خانگی برای ریزش مو را با ترکیبات سیب زمینی تهیه کنید. این ماسک‌ها روی پوست سر و ریشه مو و ساقه موها ماساژ داده می‌شوند. مواد مغذی از این طریق در اختیار موها قرار می‌گیرد.

قسمت مورد استفاده سیب زمینی، پوست، آب و عصاره آن است. برای تهیه ماسک مو از آب سیب‌زمینی خام استفاده می‌شود. در آب سیب زمینی انواع ویتامین B و C  برای رشد مو وجود دارد. کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، مس، گوگرد هر کدام به میزان قابل توجهی در سیب زمینی تازه یافت می‌شود. اغلب مواد مغذی در زیر پوست جمع شده بنابراین سیب زمینی را با پوست استفاده کنید و قسمت پوست و رویه سیب زمینی را دور نریزید.

* حتما بخوانید: علت سفید شدن مو در جوانی و روش‌های پیشگیری از آن 

با چند عدد سیب زمینی موهای سفیدتان را سیاه کنید!

احتمالا در مورد رفع دائمی سفیدی مو در 5 دقیقه با پوست سیب زمینی یا رشد مجدد مو با سیب‌زمینی یا تاثیر آب سیب زمینی برای مو و نهایتا موثر بودن آب سیب زمینی برای سفیدی مو چیزهایی شنیده‌اید که هم اکنون در حال خواندن این مطلب هستند. 

سیب‌زمینی غنی از مواد معدنی است كه به رشد قوی‌تر و كاهش ريزش موها كمک می‌کند و برای  جلوگیری از سفيدی موها عالی است.

آب و پوست سیب زمینی حاوی روی، نیاسین و آهن است که با تغذیه فولیکول‌های مو به رشد سریع مو کمک‌ می‌کند. برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر باید هر روز از آب سیب زمینی برای رشد موهای خود استفاده کنید.

* بهترین ماسک مو خانگی برای ریزش مو و رویش مجدد 

فواید سیب زمینی برای مو چیست؟

فواید سیب زمینی برای مو

سیب‌زمینی و خصوصا آب سیب‌زمینی برای مو بسیار مفید است. 

تمیزی پوست سر

آب سیب‌زمینی در تمیز ماندن پوست سر و موها موثر است.

رشد سریع‌تر مو

آب و پوست سیب‌زمینی حاوی نیاسین، روی و آهن است. این مواد با تغذیه فولیکول‌های مو به رشد سریع‌تر مو کمک می‌کنند. برای نتیجه سریع‌تر، بهتر است هر روز از آب سیب‌زمینی برای موهای خود استفاده کنید.

برطرف‌کردن شوره سر

سیب‌زمینی ماهیتی اسیدی دارد؛ از همین جهت به جلوگیری از شوره سر کمک می‌کند.

نرم‌کننده طبیعی

سیب‌زمینی درخشندگی موها را بیشتر می‌کند. استفاده از آب سیب‌زمینی به‌ تنهایی یا در ترکیب با موادی مانند تخم‌مرغ و عسل برای موها بسیار مفید است. 

تحریک گردش خون

ماساژ دادن آرام آب سیب‌زمینی روی پوست سر، سبب تحریک گردش خون می‌شود. در نتیجه ناخالصی‌ فولیکول‌های مو از بین می‌رود و مو رشد می‌کند.

رفع سفیدی مو

از بین بردن سفیدی مو با پوست سیب زمینی نیز در طولانی مدت می‌تواند مفید و موثر باشد. 

مواد لازم برای از بین بردن سفیدی مو با پوست سیب زمینی

  • پوست ۸ عدد سیب‌زمینی
  • ۲ فنجان آب
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب
  • صافی مشبک
  • بطری اسپری

درون یک قابلمه آب بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید. اجازه دهید آب بین ۳ تا ۵ دقیقه بجوشد. حال پوست سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه بریزید و در آن را بگذارید. پوست‌ها را بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در آب بجوشانید. شعله را خاموش کنید. زمان دهید تا پوست‌ها ۲۵ دقیقه دیگر هم در آب بمانند. با استفاده از یک صافی یا یک پارچه نخی تمیز، آب را در یک کاسه صاف کنید. حال ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری گلاب به آب پوست سیب‌زمینی اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب به دمای اتاق برسد. سپس آن را درون اسپری آب‌پاش بریزید و هرچند ساعت یک‌بار روی موهای سفید خود آب‌پاشی کنید.

عوارض آب سیب زمینی برای مو

تاکنون عوارض خاصی از مصرف آب سیب زمینی برای مو گزارش نشده است؛ البته بدیهی است که استفاده بی مورد و بی حد و اندازه از این روش نمی‌تواند موثر واقع شود. در واقع هر محصول با کیفیت باید به طور متعادل و به اندازه مصرف شود تا فواید آن حاصل شود. بنابراین اگر از آب پیاز و سیب زمینی برای رشد موی خود استفاده می‌کنید یا می‌خواهید خواص جوشانده پوست سیب زمینی شامل حال شما شود، دقت داشته باشید که افراط نکنید و بی‌اندازه از این روش استفاده نکنید. 

کلام آخر

می‌توانید از ترکیب سیب زمینی با موادی نظیر آلوئه ورا، موز، ماست، روغن مو، آب لیمو، آب پیاز، عسل و ... ماسک مو تهیه کنید. پوست سیب زمینی برای رشد مو با ترکیب این مواد می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.