طرز تهیه نوشیدنی یخ در بهشت تابستانی و خوشمزه

مرداد ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
طرز تهیه نوشیدنی یخ در بهشت

یخ در بهشت یکی از نوشیدنی‌های قدیمی و نوستالژی مخصوص روزهای گرم تابستان است. این نوشیدنی محبوب روزهای بچگی را می‌توان با انواع میوه‌های تابستانی تهیه کرد و در کنار طعم بینظیر آن از خواص آن میوه‌ها نیز بهرمند شد. این نوشیدنی خوشمزه را در گذشته به همراه آرد برنج و نشاسته درست می‌کردند و امروزه به شکل یک نوشیدنی یخی آماده می‌کنند. اگر می‌خواهید روزهای گرم تابستان را به یک روز دلچسب و گوارا تبدیل کنید، تا انتهای این مطلب از گهواره با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه این نوشیدنی بهشتی آشنا کنیم.

یخ در بهشت قدیمی

از روزهای گرم و داغ تابستان می‌توان با یک نوشیدنی خنک و خوشمزه میوه‌ای رهایی پیدا کرد. چای میوه‌ای، بستنی، انواع شیک‌ها و هر آن چیزی که بتوان با آن عطش و گرمای تابستان را کم کرد، می‌تواند انتخاب خوبی برای روزهای گرم تابستانی باشد. یخ در بهشت اما یکی از بهترین گزینه‌ها است. مطمئنا شما هم روزهای گرم تابستانی خود را در کودکی با این نوشیدنی محبوب گذراندید. یک لیوان یخ در بهشت یا نوشمک جزو خاطرات خوب زمان بچگی ما ثبت شده است. همانطور که از اسم این نوشیدنی محبوب پیداست، یخ در بهشت می‌تواند ما را در روزهای گرم و داغ تابستان به یک بهشت خوش طعم و خنک ببرد.

پایه و اساس این نوشیدنی، یک نوشیدنی سرد و یخی به همراه شربت میوه‌ای است که در بعضی از کشورها آن را با تکه‌های یخ خرد شده و شربت میوه‌ای و با نام فراپه می‌شناسند، که البته در فرهنگ غذایی ما کمی متفاوت است. برخی حتی یخ در بهشت را با اسموتی یکی می‌دانند، اما این دو نوشیدنی تنها یک سری شباهت جزئی باهم دارند. به همین دلیل هیچ دستورالعمل واحدی برای درست کردن یخ در بهشت وجود ندارد.

یخ در بهشت قدیمی

فیلم طرز تهیه یخ در بهشت

یکی از محبوب‌ترین یخ در بهشت‌ها با طعم آلبالو است. برای تهیه یخ در بهشت آلبالویی به آب آلبالو، شکر، آبلیمو تازه و وانیل نیاز داریم. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا شربت آلبالو، آبلیمو و وانیل را باهم مخلوط کرده و درون یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و با سرعت کم شروع به هم زدن کنید و اجازه دهید تا مواد به جوش آید. بعد از حل شدن شکر و یکدست شدن مواد، شعله را کم کرده و اجازه دهید مواد تا چند دقیقه بجوشد. پس از آن قابلمه را بردارید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود و به آن شوک وارد نشود. 

پس از خنک شدن مواد، آن را داخل یک ظرف فلزی با عمق کم ریخته و به مدت 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. پس از گذشت 3 ساعت مخلوط یخ زده شده را داخل لیوان ریخته و خوب هم بزنید. با گذشت 3 ساعت مخلوط کاملا یخ نزده و به راحتی به یخ‌های خرد شده تبدیل می‌شود. یخ در بهشت شما آماده است نوش جان کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی

طالبی یکی از میوه‌های تابستانی است که با خوردن آن در روزهای گرم تابستان می‌توانید عطش و گرما را از خود دور کرده و از طعم شیرین و دلپذیر آن لذت ببرید. حال به یخ در بهشت طالبی در فصل گرم سال فکر کنید. چقدر لذت بخش‌تر خواهد بود. این یخ در بهشت را به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. برای تهیه این نوشیدنی خنک به طالبی، آب، شکر، آبلیمو ترش تازه و عرق بیدمشک (به دلخواه) نیاز دارید.

برای درست کردن این یخ در بهشت ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و سپس آبلیمو ترش تازه به همراه مقداری پوست لیمو ترش رنده شده و شکر و عرق بیدمشک را به آب در حال جوش اضافه کنید. پس از گذشت 3 دقیقه حرارت را کم کرده و مایع داخل قابلمه را از صافی رد کنید و اجازه دهید تا خنک شود. حال طالبی‌ها را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید و مایع را پس از خنک شدن به طالبی‌ها اضافه کرده و درون فریزر بگذارید. اما دقت داشته باشید تا مواد کاملا یخ نبندند. پس گذشت 3 ساعت مواد را داخل لیوان بریزید. یخ در بهشت طالبی شما حاضر است، نوش جان کنید. با کنترل میزان شکر میتوانید یخ در بهشت طالبی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گنجاندن طالبی در بارداری تبدیل کنید.

طرزتهیه یخ در بهشت طالبی

طرز تهیه یخ در بهشت زعفرانی

اگر می‌خواهید عطر و طعمی ایرانی به یخ در بهشت خود بدهید، پس حتما زعفران را فراموش نکنید. برای تهیه یخ در بهشت زعفرانی به دو پیمانه آب، شکر، زعفران دم کرده، گلاب یا هر کدام از عرقیجات به دلخواه نیاز داریم. برای درست کردن این نوشیدنی خنک تابستانی، آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاید. پی از حل شدن شکر در آب، زعفران دم کرده و گلاب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه دیگر روی شعله ملایم جوشانده شوند. پس از آن مایع را از روی شعله برداشته و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را به مدت چند ساعت داخل فریزر بگذارید و پس از آن یخ در بهشت ایرانی شما آماده است. مواد را از فریزر خارج کرده، داخل لیوان ریخته و هم بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت خاکشیر

برای درست کردن این یخ در بهشت ساده به خاکشیر، آبلیمو، شکر و آب نیاز داریم. در این نوع یخ در بهشت می‌توانید از تخم شربتی هم استفاده کنید. آب و شکر را روی حرارت متوسط گذاشته تا شکر به خوبی در آب حل شود. سپس اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شده و سپس آبلیمو و خاکشیر را به آن اضافه کنید. پس از آن مواد را داخل ظرف فلزی ریخته و درون فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند. پس از گذشت 2 ساعت مواد را با قاشق هم بزنید و داخل یک لیوان بریزید. یخ در بهشت شما آماده است، نوش جان کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت با نشاسته

همانطور که گفتیم یخ در بهشت با نشاسته را در قدیم درست می‌کردند که به یخ در بهشت شیرازی معروف است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه این نوشیدنی به نشاسته گندم، شیر، گلاب، آب و شکر نیاز دارید. برای تهیه این یخ در بهشت ابتدا نشاسته را داخل کاسه با آب مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود.

سپس شیر را به آب اضافه کرده و خوب هم بزنید. شیر و نشاسته طعم اصلی این یخ در بهشت هستند. پس از آنکه خوب حل شدند، مخلوط را روی حرارت ملایم گذاشته و مدام آرام هم بزنید تا غلظت دلخواه برسد. پس از آنکه قوام نشاسته به غلظت دلخواه رسید شکر و گلاب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پس از آنکه تمامی مواد خوب مخلوط شدند، اجازه دهید تا خنک شوند. سپس آنها را داخل فریزر گذاشته و پس از 3 الی 4 ساعت از فریزر خارج کنید. مواد را هم بزنید و داخل یک لیوان ریخته و نوش جان کنید. اگر در رژیم هستید یا در حال کنترل قند بارداری هستید بهتر است این نوشیدنی را به میزان بسیار کنترل شده مصرف کنید زیرا هم دارای شکر و هم نشاسته است.

یخ در بهشت با شربت

طرز تهیه یخ در بهشت با شربت

برای اینکه یخ در بهشت شما مدت طولانی‌تری خنک بماند و زود آب نشود، بهتر است تا تعداد لیوان‌هایی که می‌خواهید یخ در بهشت درست کنید را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. طرز تهیه این یخ در بهشت بسیار ساده است کافیست تا آب، شکر، آبلیمو، مقدار کمی وانیل و شربت با طعم دلخواه را داخل قابلمه بریزید تا به جوش آید. طرز تهیه این یخ در بهشت هم مانند دیگر یخ در بهشت‌ها است. پس از خنک شدن آن را داخل فریزر گذاشته و پس از گذشت 3 ساعت هم بزنید و داخل لیوان‌ها سرو کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت با رنگ خوراکی

تا به اینجا با طرز تهیه انواع یخ در بهشت آشنا شدید و دیدید که تهیه آن چقدر ساده و آسان است. شما می‌توانید یخ در بهشت‌ها را با هر طعمی که دوست دارید درست کنید و برای جذابیت بیشتر می‌توانید از رنگ‌های خوراکی در دستورالعمل آنها استفاده کنید.