چگونه خیلی سریع باردار شویم؟

شهریور ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
چگونه خیلی سریع باردار شویم؟

اینکه چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ برای آن دسته از بانوانی که تازه تصمیم به بارداری گرفته‌اند یا مدتی است برای بارداری تلاش می‌کنند، اما ناموفق‌اند، بسیار مهم است. به طور کلی باید بدانید که احتمال بارداری برای هر زوج سالم در هر ماه بین 20 تا 25 درصد است. منظور از زوج سالم، زوجی است که تمام معاینات لازم پزشکی قبل از بارداری را انجام داده‌اند و از نظر پزشکی مشکلی برای باروری ندارند. بنابراین چنانچه خانم مشکلی در تخمکگذاری داشته باشد یا عفونت داشته باشد و یا آقا اسپرم مناسب و کافی و با کیفیت نداشته باشد و... این احتمال به خودی خود کاهش پیدا می‌کند و لازم است که پزشک بارداری مشکلات موجود را با هر روش موثری برطرف کند. 

احتمال بارداری در هر ماه چه قدر است؟

اگر می پرسید چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ باید بگوییم که صبور باشید و استرس نداشته باشید. شاید مثبت بودن پاسخ این سوال که آیا استرس مانع بارداری می‌شود؟ برای شما تعجب آور باشد. باید بدانید که به شرط سالم بودن زوج، هر ماه بین 20 تا 25 درصد احتمال باروری وجود دارد. یک زوج سالم با در نظر گرفتن فاکتور سن معمولا باید تا یک سال برای باروری تلاش کنند و در صورت عدم موفقیت مسیر باروری را با نظر پزشک به شکل دیگری دنبال کنند. احتمال 20 تا 25 درصد باروری در هر ماه وقتی به اوج می‌رسد که زوجین آمیزش را در زمان مناسب انجام داده باشند. با توجه به اینکه یک مرد سالم از نظر باروری در هر روزی از ماه آماده بارور کردن تخمک است، بنابراین این زن و بدن زن است که برای پذیرش اسپرم باید آمادگی داشته باشد. لذا یک خانم باید با توجه به دوره قاعدگی خود بتواند روزهای تخمکگذاری را تشخیص دهد و با توجه به این فاکتور بسیار مهم برای بارداری اقدام کند. در این بین حتما به فاکتور سن نیز توجه کنید. زیرا برای مثال بارداری در سن چهل سالگی و خطرات آن می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

احتمال بارداری در هر ماه چه قدر است؟

تاثیر تخمک‌گذاری در باروری

تخمک و اسپرم دو فاکتور اساسی برای شکل‌گیری یک جنین و آفرینش یک موجود زنده در رحم زن هستند. یک مرد سالم میلیون‌ها اسپرم دارد که از نظر حرکت، کیفیت و فرم در درجات مختلفی قرار دارند و تنها آنهایی که حرکت رو به جلو، سرعت کافی و شکل درست دارند، توانایی بارور کردن دارند. اسپرم‌های یک مرد همواره و همیشه مجموعه‌ای از اسپرم‌های خوب و بد هستند. چنانچه تعداد اسپرم‌های خوب نسبت به اسپرم‌های بد، بیشتر باشد، مشکلی برای باروری از طرف مرد ایجاد نخواهد شد. 

تخمک یک زن بخش مهم دیگری از داستان باروری است. تخمک در درون بدن یک زن همیشه و در همه حال موجود نیست. روزهایی که احتمال تخمک‌گذاری بیشتر است، بر اساس سیکل قاعدگی مشخص می‌شود. نزدیکی در روز تخمک‌گذاری، چند روز قبل از تخمک‌گذاری و چند روز بعد از تخمک‌گذاری، احتمال باروری را بالا می‌برد. در یک سیکل قاعدگی 28 روزه، معمولا روز 14 دوره، روز تخمک‌گذاری است. در سیکل‌های نامنظم پیدا کردن زمان تخمک‌گذاری سخت است، اما ابزارهای مختلف و نشانه‌های زیادی برای اطلاع از زمانی تخمکگذاری وجود دارد. اگر در زمان مناسب بارداری اول را تجربه کنید، می توانید به راحتی این سوال را که فاصله زمانی مناسب بین دو بارداری چقدر است؟ پاسخ بدهید و در بهترین زمان بارداری دوم را تجربه کنید. 

 

بنابراین پاسخ سوال چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ این خواهد بود:

  • از سلامت باروری خود و همسرمان مطمئن باشیم؛ آزمایشات و چکاپ‌های لازم را انجام دهیم و صبور باشیم.
  • زمان تخمک‌گذاری را تشخیص دهیم و در روز تخمک‌گذاری و قبل و بعد از آن نزدیکی داشته باشیم.
  • نزدیکی مداوم داشته باشیم، اما نه به صورت روزانه. بلکه حداکثر یک روز در میان. 
  • استرس نداشته باشیم.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشیم.
  • حتما از فولیک اسید و مکمل‌های رژیمی موثر برای تقویت قوای باروری استفاده کنیم. 
  • توجه داشته باشید که 
  • بهترین زمان حاملگی در زنان را نیز از دست ندهید.