برترین اپ‌های فروشگاهی ایران کدام‌اند؟ معرفی دیوار، شیپور و دیجی‌کالا

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
برترین اپ‌های فروشگاهی ایران کدام‌اند

نفوذ اینترنت در تمام جنبه‌های زندگی انسان، به ویژه حوزه‌ی کسب و کار در دو دهه‌ی گذشته بسیار پررنگ و مشهود بوده است؛ بطوری که این شبکه‌ی عظیم جهانی با وعده‌ی افزایش سطح درآمد و بهبود کیفیت زندگی و ارتقای دقت و سرعت امور تجاری، تأثیر شگرفی بر الگوی خرید و فروش در دنیای مدرن کنونی گذاشته و با دگرگونی مفهوم تجارت در پرتوی فناوری‌ نوین ارتباطی و اطلاعاتی از پدیده‌ی جدیدی در جهان به نام تجارت الکترونیکی رونمایی کرده است.

تجارت آنلاین نیز در طی سال‌های گذشته افق وسیعی را برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در صحنه‌ی بازار جهانی گشوده و با پرده‌برداری از مزیت‌های بی‌شمار خرید و فروش به شیوه‌ی آنلاین، روش سنتی تجارت یعنی مراجعه حضوری به فروشگاه‌هایی فیزیکی را به روشی ناکارآمد مبدل کرده است. خرید و فروش اینترنتی گرچه در آغاز با نگاهی بدبینانه در جهان مواجه شد ولی رفته رفته رونق زیادی گرفت و به روشی پرطرفدار برای تجارت مبدل گشت. در ایران نیز فروشگاه‌های اینترنتی نقش پررنگی را در اقتصاد ایفا می‌کنند و سهم بزرگی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

دیجی‌کالا؛ برترین و محبوب‌ترین اپ فروشگاهی کشور

برخی معتقدند که با ظهور خود فرهنگ خرید اینترنتی را در کشور تثبیت کرده است: دیجی کالا نمونه‌ی بارز اپلیکیشنی موفق در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی و برترین اپ ایفون برای خرید اینترنتی کالاهایی دیجیتالی در ایران است. این برنامه‌ی کاربردی با بیش از هشت سال سابقه‌ی درخشان در ارائه‌ی خدماتی رضایت‌بخش به ایرانیان، جزء اپ‌های پیشگام فروش اینترنتی در کشور محسوب می‌شود که با طراحی استثنائی و امکانات مثال‌زدنی خود توانسته است به معیاری برای سنجش ارزشمندی دیگر اپ‌های فروش آنلاین در ایران مبدل گردد. 

نسخه‌ی وب بازارگاه دیجی‌کالا برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ توسط برادران محمدی با تیمی متشکل از ۵ عضو تأسیس گشت. این سایت به مدت هشت سال به فروش کالاهایی الکترونیکی و دیجیتالی ‌پرداخت، اما در سال ۱۳۹۳ با یک دگردیسی بزرگ و تحولی شگرف در استراتژی فروش محصولات خود، از فروشگاه اینترنتی کالاهای دیجیتالی به بازارگاه آنلاینی برای فروش دیجیتالی کالاها مبدل گشت.

هم‌اکنون دیجی‌کالا با بیش از ۳۰۰ هزار فروشنده‌ ثالث و تأمین‌کننده و ۸ هزار نفر نیروی کارآزموده‌ی انسانی، بزرگ‌ترین مارکت پلیس هیبریدی ایران محسوب می‌شود و قادر است بیش از ۹۰۰ هزار کالا را روزانه پردازش کند. کاربران با دانلود دیجی کالا برای ایفون می‌توانند به بیش از ۹٫۵ میلیون کالا در دسته‌بندی‌های تفکیک شده و مختلفی از قبیل: زیبایی و سلامت، مد و پوشاک، ورزش و سفر، ابزارآلات و تجهیزات، خودرو و موتورسیکلت، خانه و آشپزخانه، کالای دیجیتال و محصولاتی بومی و محلی دسترسی داشته باشند و تجربه‌ی خریدی ساده و لذت‌بخش را در نسخه‌ی iOS دیجی‌کالا تجربه کنند.

اما نسخه‌ی ایفون اپلیکیشن دیجی‌کالا چه ویژگی‌هایی دارد؟ در پاسخ باید گفت که این اپ از اجزای مختلف و ابزارهای هوشمندی تشکیل شده که همگی در راستای هدف اصلی این اپ یعنی خریدی سریع و آسان نقش‌آفرینی می‌کنند: از ابزار جستجوی دقیق با فیلترهایی هوشمند گرفته تا مقایسه پهلو به پهلو و بررسی موشکافانه کالاها، تمام امکانات لازم برای خریدی رضایت‌بخش برای کاربران فراهم شده است. برای آسودگی خاطر خریداران، دیجی کالا نمودار قیمتی کالا در ۳۰ روز گذشته را نیز به اپ خود افزوده است تا نوسانات قیمت محصول در ماه گذشته نیز برای کاربر نمایش داده شود. 

دیجی کالا

دیوار؛ پرطرفدارترین اپلیکیشن خرید و فروش بی‌واسطه در ایران

با بیش از ۵۰ میلیون نصب فعال در زمره‌ی برترین اپ‌های ایرانی قرار گرفته و در صدر اپلیکیشن‌های خرید و فروش بی‌واسطه‌ی اینترنتی اجناس دست دوم و نو در ایران جا خوش کرده است: دیوار با انتشار بیش از ۳۸۰ هزار آگهی در شبانه‌روز، نقش پررنگی را در خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم و نو ایفا کرده و با ۱۵۰ میلیون بازدید روزانه به ابزاری تأثیرگذار در زندگی ایرانیان مبدل شده است. ایده طراحی اپ دیوار در سال ۱۳۹۱ و زمانی شکل گرفت که حسام آرمندهی، بنیان‌گذار کافه بازار پس از سفر خود به سوئد و خرید کالایی در وبگاهی مشابه دیوار، تصمیم گرفت فرآیند خرید و فروش کالاهای دست دوم در ایران را با خلق اپی کارآمد با رابط کاربری ساده سهولت بخشد.

او چند ماه بعد با همکاری رضا محمدی نسخه‌ی آزمایشی دیوار را روانه بازار کرد و به موفقیت چشم‌گیری دست یافت. دیوار در ابتدا بستری برای خرید و فروش کالاهایی دست دوم بود، اما به تدریج خدمات مختلفی نیز به دسته‌بندی‌های این اپ افزوده شد و در سال ۱۳۹۴ با توسعه‌ی فنی و ارتقای زیرساخت‌ها و بازنویسی نرم‌افزاری آن، نسخه‌ی کارآمدی از دیوار با ابزارهایی نظیر سرویس چت درون‌برنامه‌ای به بازار ایران معرفی شد. هم‌اکنون دیوار صرفاً به خرید و فروش آنلاین کالاهایی دست دوم و ارائه و سفارش خدماتی مختلف اختصاص ندارد، بلکه با گشودن درب‌های خود بروی فروشگاه‌هایی فیزیکی و بااعتبار، به مارکت پلیسی بزرگ مبدل شده است. بنابراین با نصب اپ دیوار برای ایفون نه‌تنها به گنجینه‌ی بزرگی از کالاهایی کارکرده و دست دوم با قیمت‌هایی استثنائی و رقابتی دسترسی خواهید داشت، بلکه امکان خرید کالایی نو از صدها فروشگاه سرشناس ثبت شده در دیوار نیز برای شما فراهم خواهد شد.

از آنجایی که دیوار محدوده‌ی وسیعی از نقاط مختلف کشور را در برگرفته، در هر نقطه‌ی ایران که باشید می‌توانید کالاهایی را در دسته‌بندی‌های گوناگونی نظیر وسایل نقلیه، لوازم الکترونیکی، املاک، وسایل شخصی و سرگرمی را ثبت کنید و از خدمات بی‌شمار این اپ کاربردی لذت ببرید. ناگفته نماند که دیوار در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات استخدام و کاریابی نیز بسیار موفق ظاهر شده و پل ارتباط مؤثری را میان کارجو و کارفرما ایجاد کرده است. برای نصب آخرین نسخه‌ی iOS دیوار برای گوشی اپل خود می‌توانید وارد سایت سیبچه، بزرگ‌ترین بازارچه نرم‌افزارهای بستر iOS شوید و پس از پرداخت مبلغی بابت ثبت دستگاه شما در پنل ادهوک اپل، بدون هیچ محدودیتی از برنامه‌ی سودمند دیوار استفاده کرده و آگهی‌های خود را در این اپ پرطرفدار ثبت کنید. سیبچه سال‌هاست که با ارائه‌ی راهکارهایی نوین برای برطرف‌سازی محدودیت‌ها و موانع اپل، دسترسی پیوسته کاربران ایرانی را به اپ‌هایی بومی در اپل استور فراهم و فضایی امن را برای ارتباط مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان اپ‌های ایرانی ایجاد کرده است تا هم‌وطنان ایرانی نیز قادر باشند از تمام خدمات شرکت اپل و ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌های آیفون خود بهره‌مند گردند.

دیوار

شیپور؛ ابزاری کارآمد برای خرید و فروشی بی‌واسطه

همانند دیوار، شیپور نیز پلتفرمی کارآمد برای عرضه و خرید کالاهایی نو و کارکرده و خدماتی متفاوت در دسته‌بندی‌هایی مختلف محسوب می‌شود. این اپ در زمان تأسیس خود در سال ۱۳۹۱، ورود چندان قدرتمندی به بازار اپ‌های گوشی موبایل نداشت، چراکه از طرفی با مشکلات ریز و درشت نرم‌افزاری دست و پنجه نرم می‌کرد و از طرفی دیگر، رقیب پرقدرتی همچون دیوار را در مقابل خود می‌دید. اما در سال ۱۳۹۳ پس از اینکه بخشی از سهام شیپور توسط شرکتی سوئدی به نام پامگرنت خریداری گردید، چهره‌ی متفاوتی از خود در هیبت رقیبی سرسخت به نمایش گذاشت: رابط کاربری شیپور در سال ۱۳۹۳ به طور کامل دگرگون و ابزارهای گوناگونی نیز بدان اضافه شد. افزودن فیلترهایی مختلف برای جستجویی آسان، چیدمان حساب‌شده آیتم‌ها و رنگ‌بندی مناسب همگی در ارتقای رابط کاربری شیپور نقشی مؤثر ایفا کردند و موجب بهبود وضعیت ظاهری و افزایش سرعت بارگزاری صفحات در این اپ محبوب شدند.

شیپور