با هر استایلی چه دستبندی ست کنیم؟

بهمن ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
با هراستایلی چه دستبندی ست کنیم؟

داشتن استایل مناسب و شیک همواره یکی از دغدغه‌های افرادی است که اهل مد و فشن هستند. ست کردن دستبند طلا با لباس در تکمیل استایل و ظاهر افراد بسیار تاثیر گذار است. شاید برای شما هم سوال باشد که یک دستبند به این کوچکی چطور می‌تواند در ظاهر بیرونی شما تغییر ایجاد کند؟ استفاده از انواع اکسسوری و ست‌کردن آن با لباس، معمولا کار بسیار دشواری نیست، اما به شرط آنکه قوانین و راهکارهای استفاده از این زیور زیبا را با انواع لباس و استایل بدانید. اگر می‌خواهید یک استایل مناسب داشته باشید و در مهمانی‌های رسمی و مراسم دورهمی بدرخشید، باید بدانید این که چه نوع دستبندی مناسب چه مدل لباسی است و در چه زمان و مکانی باید استفاده شود؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

نکاتی که برای ست کردن دستبند با استایل تان باید بدانید

با توجه به تنوع زیادی که طرح‌ها و مدل‌های مختلف انواع دستبند طلا دارد، شما می‌توانید به راحتی هر نوع دستبندی را با لباس و استایل خود با توجه به سلیقه شخصی که دارید، ست نمائید. اما اول از همه باید به نکات و راهکارهای زیر دقت نمائید.

موقعیت مکانی

وقتی قرار است به یک مهمانی رسمی بروید، قطعا باید از دستبند طلا متناسب با لباس و نوع مهمانی استفاده نمایئد. استفاده از دستبند تنیسی یا دستبند جواهر می‌تواند گزینه مناسبی برای این مکان‌ها باشد. اما در عوض وقتی می‌خواهید به یک دورهمی دوستانه یا دیدار خودمانی بروید می‌توانید از دستبندهای اسپرتی چون دستبند نقره، دستبند بافت یا حتی دستبند زنجیری استفاده نمائید.

هارمونی رنگ‌ها را رعایت کنید

اولین قانون در شیک پوشی پیدا کردن رنگ‌های مکمل و ست کردن آن‌ها در کنار یکدیگر است. این قانون را باید در ترکیب کردن جواهرات با لباس‌های خود نیز رعایت کنید. اگر جواهری رنگی بپوشید که زمین تا آسمان با رنگ‌های لباس شما متفاوت است، از دید مخاطب، ظاهری شلخته و بی‌سلیقه خواهید داشت. به طور کلی سه قانون ترکیب رنگ در چرخه رنگ‌ها وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • انتخاب رنگ‌های مشابه : 3 رنگی که در چرخه رنگ‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند را شامل می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای ست کردن لباس‌تان استفاده نمائید. مثلا لباس رنگ آبی خود را می‌توانید با یک دستبند جواهر به رنگ سبز تکمیل نمائید.
  • انتخاب رنگ‌های مکمل: این رنگ‌ها در چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند و مانند فرشته نجات عمل می‎کنند. وقتی شما یک بلوز زرد به تن می‎کنید می‎توانید با کمک یک دستبند کارتیر طلا زیبایی خود را دو چندان کنید.
  • سیاه و سفید بپوشید: اگر دستبند سنگی شما با سنگ‎های گارنت، آکوامارین یا کوارتز آبی زینت داده شده است، بهترین گزینه برای شما استفاده از لباس‎هایی با رنگ ‎های سیاه و سفید است که بتوانید به درخشش هر چه بیشتر سنگ‎های دستبند طلا خود کمک کنید.

زرق و برق جواهرات را دست کم نگیرید

اگر لباسی با طراحی شلوغ یا رنگ‌های متنوع پوشیده‌اید بهترین گزینه جواهراتی ساده و ظریف یا حتی از جنس نقره هستند. معمولا به همراه یک پیراهن یا شومیز تک رنگ و یکدست جواهرات بلند انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود، مخصوصا در این سبک لباس‌ها دستبند جواهر شما به یک زیور اصلی و کانون توجه تبدیل می‌گردد. چرا که وقتی رنگ لباس یا مکمل آن با رنگ نگین دستبند سنگی شما همخوانی داشته باشد، همه نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. هر چه زیورآلات شما ساده‌تر باشند بهتر است.

جنس لباس شما هم می تواند تعیین کننده باشد

زمانی که لباسی مجلسی با جنس پارچه پر زرق و برق می‌پوشید، باید از دستبند کلاسیک با رنگ‌های طلایی و سفید مانند دستبند تنیسی یا دستبند کارتیر استفاده نمائید. اما زمانی که لباس از جنس لی، کنفی یا کژوال می‌پوشید باید حتما از دستبند‌های اسپرت مانند دستبند بافت یا دستبند مهره‌ای استفاده نمائید. لباس‌های ساده و معمولی را می‌توانید با انواع دستبند زنجیری ظریف، دستبند النگویی یا بنگل نیز ست نمائید.

استایل شخصی خود را بسازید

اول از همه مطمئن باشید که دستبند یا سایر اکسسوری‌های که انتخاب می‌کنید متناسب با شخصیت و استایل همیشگی شما باشد. چون اگر چیزی را بپسندید و بخرید که از شخصیت واقعی شما فاصله داشته باشد، هر چقدر هم که لباس‌های شیکی بپوشید خوش تیپ نمی‌شوید. ظاهر بیرونی شما بیانگر نوع شخصیت شما است که به وسیله آن در ذهن دیگران ماندگار می‌شوید. برخی اکسسوری‌ها مخصوصا زیورآلات مثل یک برند برای شخصیت شما عمل‌می‌کند، دستبند از آن دسته زیورآلات می‌باشد. بنابراین باید در پوشیدن آن دقت کنید تا پیوندی شیک با سایر تیپ شما داشته باشد. همیشه به عنوان فردی خوش تیپ در ذهن دیگران یاد شوید.

کلام آخر

در حالی که روش‌های بسیار زیادی برای ست‌کردن دستبند طلا با لباس‌های متنوع وجود دارد، شما باید بتوانید با انتخاب دستبند مناسب، استایل خود را شخصی‌سازی کنید. نکته مهم بعدی این است که از طلا فروشی‌های معتبری مانند گالری روبی برای خرید بهره ببرید، چرا که علاوه بر این که با خرید از آن‌ها از کیفیت کار خود مطئن خواهید بود، می‌توانید از تنوع بی نظیر انواع دستبند طلایی که دارند، استفاده نمائید.