بهترین روش های چاق شدن سریع صورت در یک هفته

دی ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
روش های چاق شدن سریع صورت در یک هفته

شاید در مورد روش های چاق شدن سریع صورت در یک هفته یا روش های چاق شدن سریع صورت در کمترین زمان ممکن چیزهایی شنیده باشید. اما آیا این روش‌ها واقعا موثر هستند و در کمترین زمان ممکن می‌توانند به نتیجه برسند، سوال مهمی است. اگرچه چاقی همیشه و همواره معضل بزرگی بوده و هست، اما افراد بسیاری هستند که از لاغری مفرط خود رنج می‌برند و به دنبال این هستند که حداقل مشکل لاغری در صورت خود را به هر شکل ممکن حل کنند. اینکه چه قدر در این مسیر موفق ظاهر می‌شوند، به گذشت زمان نیاز دارد. به جز درمان‌های تهاجمی، برخی از روش‌های سالم و کاملا غیر تهاجمی وجود دارند که می‌توانند مشکل لاغری صورت را حل کنند. البته بدیهی است که روش‌های غیرتهاجمی به زمان و صبر و حوصله بیشتری نیاز دارند.

برای چاق شدن صورت‌مان چه کار کنیم؟

اگر می‌پرسید چطور چاق شدن صورت در یک هفته امکانپذیر است یا چه چیزهایی می‌تواند در چاق شدن صورت و زیر چشم تاثیر داشته باشد و یا اینکه چاق و سفت شدن صورت در یک هفته با روش‌های سالم چه قدر واقعی است و حتی این موضوع که چاق شدن سریع صورت با قرص چه عوارضی می‌تواند به دنبال داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

به طور کلی استفاده از چند روش ساده، سالم و غیرتهاجمی می‌تواند شانس رسیدن به نتیجه دلخواه را بیشتر کند. مثلا اگر قرار است به طور اختصاصی از دو میوه برای چاقی صورت استفاده کنید، شاید بهتر باشد روش چاق شدن صورت با رژیم سیب زمینی در 14 روز را هم امتحان کنید یا حتی به سراغ شير خشک چاق شدن صورت در یک هفته هم بروید.

روش‌های طبیعی و خانگی برای چاق شدن صورت

روغن شی باتر برای چاقی صورت

  • یوگای صورت انجام دهید

یوگای صورت، عضلات را برای داشتن ظاهر جوان‌تر تحریک می‌کند. البته برای انجام یوگای صورت حتما باید مدت‌ها مداومت داشته باشید تا به صورتی سفت‌تر و جوان‌تر برسید. برای انجام تمرینات متخصص یوگای صورت می‌توانید از یک مربی یوگا مشاوره بگیرید.

  • از آلوئه‌ورا هرگز غافل نشوید

چه برای درمان و بهبود لاغری صورت و چه برای جوان‌سازی و لطافت پوست صورت خود، می‌توانید از آلوئه‌ورا کمک بگیرید. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E است. این ویتامین‌ها در شاداب و برجسته کردن صورت تاثیر زیادی دارند. در مورد طرز استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت در این مقاله بیشتر بخوانید.

  • ماسک سیب بزنید

برای چاق شدن صورت می‌توانید سیب را رنده کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.( همچنین در مورد ماسک نشاسته برای لک صورت به مقاله مربوطه مراجعه کنید.)

  • روزانه سیب بخورید

خوردن روزانه سیب باعث می‌شود بافت صورت دیرتر آسیب‌ ببیند. سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

  • از گلیسیرین و گلاب استفاده کنید

نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و شب قبل از خواب به صورت خود بمالید. به این ترتیب پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت. این ترکیب باعث سفت شدن و جوان شدن پوست هم می‌شود.

  • ژله بخورید

ژله به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد. اگر حدود ۳ تا ۴ ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

  • از ماسک عسل استفاده کنید

مقدار مساوی از عسل و گیاه پاپایا را مخلوط کنید و سپس روی گونه‌های خود بمالید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. عسل به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد باکتریایی خود می‌تواند در سفت شدن صورت تاثیر مثبتی داشته باشد.

  • عسل بخورید

با خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق غذا‌خوری عسل در طول روز، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست را فراهم می‌کنید و به مرور زمان  شاهد چاق شدن صورت خود خواهید بود.

  • شیر بخورید

شیر به دلیل داشتن آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، پروتئین و ویتامین A و D در  تقویت سلامت پوست تاثیر زیادی دارد.

  • تکنیک روغن‌مالی

ماساژ صورت با برخی از روغن‌های گیاهی در طولانی مدت در چاقی صورت و پر کردن صورت تاثیر زیادی دارد.( در این مقاله در مورد بهترین روغن برای جوانی پوست صورت بیشتر بخوانید)

مثلا روغن خراطین، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون در چاقی صورت می‌توانند موثر باشند.

ماساژ صورت با روغن خراطین می‌تواند منجر به برجسته و چاق شدن صورت، گونه‌ها و حتی لب‌ها شود.

یکی دیگر از روغن‌های موثر در چاقی صورت، روغن گل سرخ است. روغن گل سرخ حاوی ترکیب آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است که به بازسازی سلولی پوست صورت کمک می کند. در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد و ظاهری چاق و پر تر به صورت می‌بخشد.

کره شی باتر نیز در چاقی صورت موثر است. کره شی باتر یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب غیراشباع مفید است که خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند. همچنین یکی از مهمترین منابع غنی از ویتامین E محسوب می‌شود که نقش مهمی در تجدید و روشن شدن سلول‌های پوست و کاهش خطوط ریز و علائم پیری پوست دارد. شی باتر درصد بالایی از تریترپن، توکوفرول، فنل و استرول‌ها را در خود جا داده است.

نهایتا استفاده از روغن کرچک و روغن شنبلیله نیز می‌تواند در چاقی صورت موثر باشد. روغن شنبلیله یکی از بهترین راه‌ها برای چاق کردن صورت و برجسته کردن گونه‌ها است. ترکیب روغن شنبلیله و روغن کرچک پوست را تحریک و سفت کرده و گونه‌ها را حجیم می کند، در نتیجه به پوست خاصیت ارتجاعی بخشیده و پوست را جوان و روشن‌تر می‌کند.

ماندگارترین روش چاقی صورت چیست؟

تزریق ژل و چربی چه تاثیری در صورت دارد؟

 

احتمالا در مورد تزریق ژل و بوتاکس به عنوان روشی سریع برای پر کردن صورت چیز‌هایی شنیده‌اید. در مورد ماندگاری این روش‌ها باید بدانید که ماندگاری نتیجه تزریق ژل برای صورت کشیده و لاغر به خود بیمار و ناحیه درمان بستگی دارد. هرچه محصول غلیظ‌تر و عمیق‌تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. البته این قانون کلی نیست و تصمیم برعهده متخصص است.

تزریق ژل و چربی چه تاثیری در صورت دارد؟

  • باعث رفع چین و چروک‌های عمیق صورت می‌شود
  • باعث از بین رفتن خط اخم و چین و چروک پیشانی می‌شود
  • خطوط خنده را محو می‌کند
  • خطوط عمودی روی لب‌ها را محو می‌کند
  • خطوط ماریونت (خطوطی که از گوشه لب شروع شده و به طرف پایین چانه امتداد پیدا می‌کنند) را محو می‌کند
  • در ایجاد چال گونه موثر است
  • در حجیم کردن لب‌ها موثر است
  • در درمان جای جوش‌ها موثر است

تزریق ژل چگونه باعث چاقی صورت می‌شود؟

درمان لاغری صورت به کمک تزریق ژل می‌تواند صورت را تپل کرده، به آن حجم دهد و پوست را احیا کند. ژل‌های مورد استفاده موقتی و حل شدنی هستند و از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند. نتیجه درمان غالبا خیلی سریع قابل رویت هستند و معمولا به مدت ۶ تا ۹ ماه دوام دارند.

روش کار به این شکل است که مقدار کمی از ژل با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به پوست صورت تزریق می‌شود. ژل، با برطرف کردن چین و چروک حجم طبیعی به صورت می‌دهد، باعث چاق شدن صورت یا باعث برجستگی در قسمت پایین صورت و گونه‌ها می‌شود. محصولات تزریق ژل، خاصیت ارتجاعی و بافت پوست را بهبود بخشیده  و باعث آبرسانی به  پوست و حفظ و احیای آن می‌شوند.

محصولات تزریق ژل  تجزیه پذیر هستند و  به طور طبیعی در بدن محو می‌شوند. پس از تزریق ژل، برخی واکنش‌ها از جمله کمی قرمزی، تورم، خارش، کبودی، درد و حساسیت ممکن است رخ دهد. واکنش‌ها به طور کلی کم تا متوسط هستند  و معمولا مدت کوتاهی پس از تزریق از بین می‌رود. گاهی این واکنش‌ها به درمان  ممکن است مدت زمان طولانی‌تری باقی بماند. یکی از مزیت‌های بزرگ درمان با تزریق ژل این است که اثرات آن طولانی مدت بوده ولی دائمی نیستند. مدت زمان اثر درمان به عوامل بسیاری از جمله نوع پوست فرد، سبک زندگی و سن بیمار بستگی دارد.

تزریق چربی چگونه باعث چاقی صورت می‌شود؟

تزریق چربی یک راه طبیعی برای افزایش حجم به نواحی است که لاغر و استخوانی هستند. تزریق چربی روی صورت معمولا برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و از بین بردن علائم پیری انجام می‌شود. در روش تزریق چربی، معمولا چربی اضافی را از شکم، ران‌ها، باسن یا کمر از طریق لیپوساکشن بسته به روش مورد استفاده جدا می‌کنند. چربی برداشت شده پس از آن برای تزریق آماده می‌شود. هنگامی که چربی تزریق شد، جریان خون افزایش می‌یابد که منجر به نتایج دائمی می‌شود. از آنجا که در تزریق‌ چربی از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود، لذا طبیعی‌ترین راه برای چاق کردن صورت است.

کلام آخر

روش‌های چاق شدن سریع صورت در یک هفته معمولا روش‌های طبیعی و خانگی نیستند؛ زیرا روش‌های طبیعی نیاز به صرف زمان طولانی و صبر و شکیبایی زیادی دارند. مثلا اگر قرار است از زردچوبه یا پودر جوانه گندم برای چاق شدن صورت خود استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که خیلی سریع نتیجه دلخواه خود را رویت کنید.

چنانچه به دنبال این هستید که خیلی سریع صورت خود را چاق کنید و چاقی صورت خود را تا طولانی‌ترین زمان ممکن حفظ کنید، باید به سراغ استفاده از روش‌هایی نظیر تزریق ژل و چربی بروید. این روش‌ها در کنار اینکه به هر حال به هزینه بیشتری نیاز دارند، مستلزم رفت و آمد به مراکز تخصصی و خاص هم هستند. در هرصورت انتخاب با شماست که از روش‌های خانگی و طبیعی برای چاق کردن صورت خود استفاده کنید یا به سراغ کلینیک‌های تخصصی پوست بروید و از ژل و چربی کمک بگیرید.