بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

همه دوست دارند پوست جوان و شادابی داشته باشند. افزایش سن می‌تواند روشنی و زیبایی پوست را کم کند و روی آن چین و چروک بیاندازد. از این رو وسایل و محصولات مراقبت از پوست زیادی برای جلوگیری از این روند طبیعی ایجاد شده‌اند. اما ممکن است در دراز مدت برایتان هزینه‌بردار باشد. روش‌های طبیعی‌تر و ارزان‌تری وجود دارد و آن روغن درمانی ست. انواعی از روغن‌های گیاهی برای بهبود وضعیت و بافت پوست وجود دارد. در ادامه لیست بهترین روغن برای جوانی پوست صورت را به شما معرفی می‌کنیم. 

روغن گل رز برای جوانی پوست صورت

اگر می‌خواهید پوستی صاف و شفاف مانند گلبرگ‌های رز داشته باشید، باید از روغن گل رز به عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست صورت استفاده کنید. این روغن حاوی میزان زیادی ویتامین A، لیکوپن و بتاکاروتن است که قدرت ضد پیری به آن می‌بخشد، آثار زخم را از بین برده و چین و چروک صورت را از بین ببرد. همچنین روغن گل رز می‌توان با التهاب و هایپرپیگمانتاسیون مبارزه کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد که افتادگی پوست را درمان کرده بافت شاداب و جوان‌تری به آن می‌دهد. این روغن منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری (EFAs) از جمله اولئیک، پالمتیک، لینولئیک و گاما لینولنیک اسید (GLA) است که در مبارزه با خشکی و کاهش چین و چروک بسیار موثراند.

روغن آووکادو برای جوان سازی پوست

روغن آووکادو را می‌توان به عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست صورت دانست زیرا خواص درمانی برای پوست‌های خشک، آسیب دیده و ترک خورده دارد. اسید اولئیک موجود در این روغن باعث سنتز کلاژن می‌شود سنتز کلاژن یعنی تولید سلول‌های پوستی جدید که در تعداد بالا باعث افزایش شادابی و طراوت پوست می‌شود. همچنین این روغن با سد پوستی که ایجاد می‌کند از آن در برابر آسیب اکسیداتیو حفظ می‌کند و بعد از مدتی خواهید دید که چین و چروک‌های پوست کمتر می‌شود. چربی‌های سالم موجود در این روغن به حفط تعادل چربی پوست هم کمک می‌کند.

روغن آووکادو برای جوانی پوست

روغن نارگیل برای جوانی پوست صورت

روغن نارگیل نه تنها بهترین روغن برای جوانی پوست صورت است بلکه به دلیل خواص ضد التهابی‌اش یک روغن درمانی برای درمان خشکی پوست نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل جذب سریعی توسط پوست دارد و ظاهر ظریف و براقی به آن می‌بخشد. این روغن نیز باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و به عنوان یک روغن روشن کننده پوست صورت استفاده می‌شود. 

با این حال باید مراقب مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت به ویژه زمانی که بیش از حد استفاده می‌شود باشید. از آنجایی که روغن نارگیل می‌تواند منافذ را مسدود کند، ممکن است در برخی افراد به بروز آکنه کمک کند. اگر پوست چرب دارید، اگر روغن نارگیل در طول شب بماند، ممکن است باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید روی صورتتان شود.

روغن رزماری برای جوان سازی

رزماری یک گیاه بسیار محبوب است که در درجه اول به خاطر خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی‌اش شناخته می‌شود. رزماری را می‌توان بهترین روغن برای چروک صورت دانست. آنتی اکسیدان‌هایی که در رزماری یافت می‌شوند، پس از استفاده روی پوست، با جلوگیری از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کنند. 

روغن لیمو برای جوانی پوست صورت

روغن لیمو به دلیل محتوای بالای ویتامین C موجود در آن یکی از محبوب‌ترین و بهترین روغن گیاهی برای جوانی پوست صورت شناخته می‌شود. با استفاده از این روغن می‌توان ظاهر کلی چین و چروک و سایر علائم پیری را کاهش داد. مانند رزماری، روغن لیمو می‌تواند از آسیب‌هایی که در اثر اکسیداسیون به پوست وارد می‌شود، جلوگیری کند. همچنین با روغن لیمو می‌توان از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری کرد.

روغن لیمو برای جوانی پوست

روغن چوب صندل

چوب صندل بهترین روغن برای جوانی پوست صورت است که به دلیل داشتن برخی اثرات ضد التهابی شناخته شده است. این روغن از چوب‌های معطر مختلفی که در سرتاسر جهان یافت می‌شود استخراج می‌شود و معمولاً در درمان برخی بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. هنگامی که این ماده به عنوان روغن روی پوست استفاده می‌شود، به طور موثر پوست را مرطوب می‌کند و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می‌کند، که به طور قابل توجهی ظاهر هر گونه چین و چروک موجود در پوست شما را کاهش می‌دهد. 

روغن بادام

روغن بادام که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین A ست نیز به عنوان بهترین روغن برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود. همچنین این روغن تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید، چین و چروک و پرپیگمانتاسیون دارد. روغن بادام قرن هاست که برای درمان بیماری های پوستی خشک از جمله اگزما و پسوریازیس استفاده می‌شود. آکنه را بهبود می‌بخشد. محتوای اسید چرب روغن ممکن است به حل کردن چربی اضافی روی پوست کمک کند، در حالی که رتینوئیدهای موجود در روغن ممکن است ظاهر آکنه را کاهش داده و گردش سلولی را بهبود بخشد. همچنین این روغن به معکوس کردن آسیب‌های خورشیدی نیز کمک می‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها به خاطر داشتن اسکوالن یک روغن مرطوب کننده محسوب می‌شود بلکه بهترین روغن برای جوانی پوست صورت نیز در نظر گرفته می‌شود. روغن زیتون مانع از مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است و با بهبود رطوبت پوست، اثرات ضد پیری و تسکین آسیب‌های ناشی از نور خورشید مرتبط است. روغن زیتون را می‌توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از محصولات مراقبت از پوست مانند پاک کننده‌های صورت یا لوسیون‌ها روی پوست استفاده کرد.

روغن زیتون برای جوانی پوست

روغن خولان دریایی

این ماده دریایی محبوب مملو از اسیدهای چرب است که به بازسازی پوست و ترمیم پوست کمک می‌کند. اغلب برای درمان پوست های خشک، پوسته پوسته و پیر استفاده می‌شود، زیرا گردش خون را بهبود می‌بخشد و به اکسیژن رسانی پوست کمک می‌کند و التهاب را از بین می‌برد. روغن خولان دریایی همچنین غنی از اسید پالمیتولئیک است، که نوعی چربی است که به طور طبیعی در پوست انسان یافت می‌شود و می‌تواند برای درمان سوختگی‌ها و بهبود زخم‌ها استفاده شود. همچنین منبع خوبی از اسید لینولئیک (LA)، یک اسید چرب امگا 6 است که فراوان‌ترین اسید چرب در پوست انسان محسوب می‌شود.

روغن آرگان

روغن آرگان ماده‌ای است که از درختان آرگان به دست می‌آید. این درختان در مراکش یافت می‌شوند و روغن غنی تولید می‌کنند که برای مراقبت از مو، مراقبت از پوست و غذا استفاده می‌شود از این رو می‌توان آن را بهترین روغن جوان کننده پوست صورت دانست. بسیاری از کرم‌ها و محصولات آرایشی از مقداری روغن آرگان تشکیل شده‌اند. مانند ویتامین E، روغن آرگان نیز به عنوان یک روغن حامل در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کرده و خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش دهد.

با گذشت زمان، ظاهر چین و چروک های شما باید بهبود یابد. مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان داد که این روغن می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را برای زنانی که پس از یائسگی خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند، افزایش دهد. زنانی که در این مطالعه از روغن آرگان استفاده کردند حدود دو ماه به صورت روزانه از آن استفاده کردند. روغن آرگان پوست را با اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3، 6 و 9 تغذیه کرده که منجر به تقویت بافت پوست و مبارزه با خطوط ریز و چین و چروک می‌شود. همچنین از آن به عنوان بهترین روغن برای پوست خشک نیز یاد می‌شود. 

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا نه تنها بهترین روغن برای جوانی پوست صورت محسوب می‌شو بلکه خاصیت مرطوب کنندگی زیادی نیز دارد و از این رو به عنوان یک درمان خشکی پوست استفاده می‌شود. این روغن حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کروم، مس و روی است. چون این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد می‌تواند برای جلوگیری از پیری پوست استفاده شود. همچنین برای التیان زخم و مشکلات پوستی نیز خاصیت فوق‌العاد‌ه‌ای دارد.

سبوم یا چربی طبیعی پوست از نظر بافت و ترکیب شباهت زیاد به روغن جوجوبا دارد به همین منظور می‌تواند پوست را مرطوب نگه داشته و منجر به شادابی پوست شود. جوجوبا چربی‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند را از بین برده و به عنوان یک درمان طبیعی برای اگزما استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان آن را بهترین روغن برای پوست چرب دانست. همچنین در تسکین آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی نیز می‌تواند موثر باشد. همچنین این روغن به بسیاری از پوست‌های سازگار است بنابراین به ندرت شاهد مشکلات در مصرفش هستیم و می‌توان آن را جایگزین بهترین قرص برای پوست صورت دانست.

روغن هسته انار

روغن هسته‌ی انار گزینه‌ی دیگر در لیست بهترین روغن برای جوانی پوست صورت است. این روغن یکی از گزینه‌های موثر درمانی در سرطان پوست نیز محسوب می‌شود. کلیه‌ی مشتقات انار برای جوانسازی استفاده می‌شوند اما یکی از بهترین اشکال آن برای جوانسازی همان روغن هسته انار است. یکی از مواد اصلی در انار که قرمزی رنگ این میوه نیز از آن است، بیوفلاونوئید است. این ماده‌ در کنار اسید چرب‌های موجود در روغن انار منجر به خواص ضدپیری و ضد چروک آن شده‌اند. روغن هسته انار یک ضدافتاب طبیعی است و تحقیقات نشان می‌داد که این ماده دارای SPF طبیعی هشت است که ما در ضدآفتاب‌های مصنوعی و شیمایی به دنبالش هستیم. از این روغن برای درمان خشکی لب نیز استفاده می‌کنند.

روغن هسته زردآلو برای جوانی پوست

روغن هسته زرد آلو

روغن هسته زردآلو که به صورت موضعی استفاده می‌شود، یک نرم کننده غیر چرب و غنی ست که می‌توان آن را بهترین روغن گیاهی برای دور چشم دانست. می‌توان آن را مستقیماً به عنوان یک مرهم احیا کننده که آکنه، التهاب و خشکی را تسکین می‌دهد و از آن جلوگیری می‌کند، روی پوست استفاده کرد. استفاده از آن در زیر چشم، برای کاهش سیاهی، خطوط ریز و پف‌کردگی بسیار مرسوم است.

روغن هسته انگور

اگر به دنبال این هستید که کدام روغن پوست را روشن می‌کند، روغن هسته انگور بهترین گزینه برای شماست. روغن هسته انگور احتمالا طبیعی‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای روشن و سفید کردن رنگ پوست است. این روغن سرشار از اسید لینولئیک است و می‌تواند لک‌ها، برنزه شدن پوست و پرپیگمانتاسیون را از بین ببرد. از این روغن می‌توان به عنوان ماده‌ای برای ساخت ماسک خانگی برای لک صورت استفاده کرد. از آنجایی که با فشار سرد دانه‌های انگور استخراج می‌شود سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌توان آن را بهترین روغن برای جوانی پوست صورت در نظر گرفت. 

روغن کندر

اگر لکه‌های ناشی از اشعه‌ی خورشید یا پیری روی صورتتان زیاد شده‌اند، باید از روغن کندر برای درمان استفاده کنید. به طور کلی لکه‌های تیره، بخش‌های سفید یا سایر نواحی پوست صورت با رنگ ناهموار نیز می‌توان با روغن کندر را عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست صورت درمان شود. همچنین این روغن آکنه و چین و چروک را کاهش می‌دهد و باعث سفتی پوست و در نتیجه ظاهر جوانتر آن می‌شود. کافی است این روغن را با یک روغن بدون عطر مانند جوجوبا مخلوط کرده و استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن در تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت چرب نیز استفاده کنید. به خاطر قدرت این روغن در تقویت پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی و مکانسیم دفاعی‌اش در برابر باکتری‌های مولد آکنه این روغ خاصیت ضدپیری قدرتمندی دارد. 

روغن اسطوخودوس

یکی از اتفاقاتی که در اثر پیری رخ می‌دهد، افزایش چین و چروک در اطراف دهان است و یکی از روش‌های درمانی موثر برای آن روغن اسطوخودوس است. این روغن به صورت تخصصی برای درمان سوختگی و بریدگی‌ها استفاده می‌شود. همچنین از آنجایی که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند می‌تواند علائم پیری مانند چین و چروک را از بین ببرد. مصرف این روغن به تولید بسه مورد از قوی‌ترین آنتی‌ اکسیدان‌ها مانند گلوتاتیون، کاتالاز و سوپراکسید دیسموتاز را تولید می‌کند که خود سد حفاظتی پوست را چند برابر قوی می‌کنند. روغن اسطوخودوس بهترین روغن برای لکه‌های صورت است.

در مورد کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه به مقاله مرتبط مراجعه کنید.