هندزفری شیائومی در مقابل اپل (ایرپاد)

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
هندزفری شیائومی در مقابل اپل (ایرپاد)

پیشرفت تکنولوژی، همه ساله طراحان تجهیزات دیجیتال را به طراحی محصولات جدید ترغیب می‌کند. هندزفری بی‌سیم یکی از بهترین تولیدات سال‌های اخیر در شرکت‌های تولید محصولات دیجیتال است که بسیار مورد توجه کاربران در سراسر دنیا قرار گرفته است. ایرپاد نامی است که اپل اولین بار روی هندزفری بی‌سیم خود قرار داد و بعد از آن شرکت‌های دیگر هم با طراحی محصولات خاص خود، نام ایرباد را انتخاب کردند. اما تقریبا در میان مردم تمامی این هندزفری‌های بی‌سیم با نام ایرپاد شناخته می‌شوند. شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که در رقابت با غول‌های دنیای محصولات دیجیتال، توانسته با ارائه هندزفری‌های بی سیم جذاب، نگاه‌‌ها را به سمت خود جلب کند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه هندزفری شیائومی با ایرپاد اپل بپردازیم.

ویژگی‌های ایرپادهای اپل

اپل یکی از خاص‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید لوازم الکترونیکی در دنیاست. ایرپادهای اپل با طراحی ساده و ارگونومیکی که دارند، سال‌هاست که در بازار لوازم جانبی الکترونیکی، مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند. اولین مدل ایرپاد اپل در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و آخرین مدل آن در سال ۲۰۱۹. جالب اینکه اپل تنها همین دو مدل ایرپاد را عرضه کرده و هیچ علاقه‌ای به تولید مدل‌های متنوع ایرپاد ندارد. 

یونیک و خاص بودن از ویژگی‌های ایرپادهای اپل است. اپل با همین طراحی ساده اما محبوب، توانسته فروش خوبی در بازار داشته باشد. نسل‌ جدید ایرپادهای اپل، مجهز به سیستم ضد نویز هستند. مدل‌های قدیمی هم تا حدودی صداهای اطراف را حذف کرده‌اند اما این موضوع در نسل جدید بیشتر دیده می‌شود. 

ایرپادهای اپل تنها در رنگ سفید تولید می‌شوند. وزن بسیار کم، متریال با کیفیت و طراحی خوب از ویژگی‌های ایرپادهای اپل هستند. میکروفون این ایرپادها بسیار قوی است و عمر باتری ایرپاد اپل هم بسیار بالاست. 

ویژگی‌های هندزفری‌های شیائومی

ویژگی‌های هندزفری‌های شیائومی

شیائومی تنوع بسیار بالایی در زمینه تولید هندزفری‌های بی‌سیم دارد. تنوع قیمت و مدل در این برند به‌گونه‌ای است که هر کسی با هر بودجه و سلیقه، حتما می‌تواند از برند شیائومی یک هندزفری بی‌سیم تهیه کند. شاید محصولات اولیه شیائومی، کیفیتی که مد نظر کاربران بازار بود را نداشت. اما در سال‌‌های اخیر، سازندگان شیائومی، با تکیه بر دانش روز و استفاده از بهترین متریال و تکنولوژی‌ها، هندزفری‌های شیائومی را تبدیل به یک رقیب جدی برای اپل و سامسونگ کرده‌اند. 

وزن کم ایرفون‌های شیائومی، در کنار طراحی‌های بسیار متنوع، جوابگوی سلیقه‌ها و نیازهای مختلف است. محصولات باکیفیت شیائومی، عمر باتری طولانی و قابلیت حذف نویز صدای محیط را نیز دارند. کیفیت میکروفون‌های این هندزفری‌ها بسیار بالاست. یک نکته خوب در مورد هندزفری‌های شیائومی، تنوع قیمتی آن‌هاست. از ارزان‌ترین تا گران‌ترین مدل‌های هندزفری‌های شیائومی، تنوع بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در سایت زومیت بررسی کرده و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

هندزفری شیائومی یا ایرپاد اپل؟

هندزفری شیائومی یا ایرپاد اپل؟ کدام انتخاب بهتری است؟

پاسخ به این سوال شاید خیلی راحت نباشد. طرفداران اپل معمولا علاقه‌ای به استفاده از محصولات کمپانی‌های دیگر ندارند. اما واقعیت این است که شیائومی با عرضه محصولات بسیار خوب، توانسته توجه این افراد را نیز به سمت خود جلب کند. 

اگر قرار به مقایسه بین هندزفری‌ شیائومی و ایرپاد اپل باشد،‌ از نظر کیفیت ساخت، نمونه‌های جدید شیائومی چیزی کمتر از اپل ندارند. در زمینه طراحی، قطعا شیائومی پیشروتر از اپل است. 

به لحاظ ویژ‌گی‌هایی مانند حذف صدای محیط یا اتصال سریع هم محصولات شیائومی پا به پای اپل پیش‌ می‌آیند. اما این دو، در یک جا با هم تفاوت بسیار زیادی دارند. قیمت ایرپاد اپل به‌خصوص در نسل جدید، بسیار بالاتر از تمامی هندزفری‌های بی‌سیم در دنیاست. این در حالی است که قیمت محصولات جدید شیائومی با نسل اول و قدیمی ایرپادهای اپل تقریبا برابر و در بعضی مدل‌ها بسیار پایین‌تر است.

برای خرید هندزفری، شاید باید تعصب را کنار گذاشت و این هندزفری‌ها را به لحاظ کمی و کیفی در ترازوی مقایسه قرار داد. در سایت زومیت شما می‌توانید مقایسه مدل‌های خاص هندزفری بی‌سیم شیائومی را با ایرپادهای اپل ببینید. در این صورت یک قضاوت منطقی می‌توان داشت. 

برای مقایسه هندزفری‌ها به چه نکاتی

برای مقایسه هندزفری‌ها به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای مقایسه باید دقت کنیم که هندزفری‌هایی را انتخاب کنیم که در یک کلاس کیفی و قیمتی باشند. طبیعی است که اگر به سراغ مدل‌های بسیار ارزان‌قیمت برویم، نمی‌توان یک مقایسه منطقی انجام داد. برای مقایسه باید به موارد خاصی بیشتر دقت کرد. با توجه به طراحی ایرفون‌ها، می‌توان مدل‌‌های مختلفی از هندزفری‌های شیائومی مانند Xiaomi AirDots Pro، Xiaomi Buds 3 pro، Haylou W1، Haylou X1 pro ANC و مدل‌هایی شبیه این‌ها را برای مقایسه با ایرپادهای اپل انتخاب کرد. این محصولات کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی‌های خوبی دارند. 

توجه به کیفیت صدا یکی دیگر از معیارهای مقایسه است. شفافیت صدا، زنده بودن، کیفیت صدا در میکروفون‌ها و کیفیت پخش موسیقی و فیلم از نکاتی است که در مقایسه باید به آن توجه کرد. 

ویژگی‌هایی مانند حذف صداهای اضافی، از موارد مهمی است که هنگام انتخاب هندزفری بی‌سیم باید به آن توجه کرد. مدل‌های قدیمی ایرپادهای اپل،‌ خیلی در این زمینه موفق نیستند. حال آن‌که تقریبا بیشتر مدل‌های جدید هندزفری‌های بی‌سیم شیائومی این قابلیت را دارند. توجه به عمر باتری از دیگر نکات قابل توجه هنگام مقایسه است. 

سخن پایانی

اگر به‌دنبال طراحی‌های متنوع هستید باید یک‌ راست به سراغ محصولات شیائومی بروید. این کمپانی توجه زیادی به سلیقه‌های مختلف دارد و محصولات خود را با طراحی‌های متنوع به بازار عرضه می‌کند. ایرپادهای اپل همه سفید هستند. پس به‌دنبال ایرپاد مشکی در محصولات اپل نباشید. شیائومی علاوه بر رنگ‌های سفید و مشکی، سرمه‌ای و آبی را نیز در رنگ‌های محصولات خود  قرار داده است. با بررسی محصولات مختلف شیائومی در سایت زومیت می‌توانید مدل‌های خاصی که مورد توجه شما باشد را پیدا کرده و با ایرپاد اپل مقایسه کنید.