هزینه نورفیدبک: راهی هوشمندانه برای کاهش هزینه و افزایش سلامتی

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
هزینه نورفیدبک

امروزه همه افراد جامعه به دنبال راهی اقتصادی برای بهبود وضعیت سلامت روانی و جسمانی خود هستند. هزینه درمان با نوروفیدبک که یک تکنولوژی نوآورانه است، به شما این امکان را می‌دهد تا بهبود وضعیت روانی و جسمی خود را بدون هزینه‌های سنگین و متداول تضمین کنید. 

نوروفیدبک به  شما کمک می‌کند تا مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، و بسیاری از دیگر بیماری ها را با هزینه‌های مناسب و تاثیر زیاد و بلند مدت را درمان کنید و از تشدید شدن بیماری جلوگیری می‌کند که در نتیجه با کاهش هزینه های درمانی موجب افزایش سلامتی و کیفیت زندگی شما می‌شود.

 

عوامل موثر در هزینه درمان با نوروفیدبک

هزینه‌ درمان با نوروفیدبک (Neurofeedback) به عوامل مختلفی بستگی دارد و متغیر می‌باشد، از جمله محل سکونت شما، تعداد جلسات مورد نیاز، بیماری تحت درمان،  تجهیزات متخصص نوروفیدبک و ... چند مورد از این عوامل را بررسی می‌کنیم.

مکان جغرافیایی و یا محل سکونت: هزینه‌های درمان در نقاط مختلف جهان و شهر مختلف متفاوت است. در شهرها و مناطق با هزینه زندگی بالا و پیشرفته تر، هزینه‌ها معمولاً بیشتر هستند.

تجهیزات و تخصص متخصص: کیفیت و پیشرفته بودن دستگاه های نوروفیدبک و تجربه و تخصص متخصص نوروفیدبک در افزایش  هزینه‌ نوروفیدبک  تأثیرگذار است.

تعداد جلسات: تعداد جلساتی که هر بیمار برای درمان نیاز دارد در هزینه نهایی طول درمان موثر است.

بیمه: برخی از بیمه‌ها ممکن است هزینه درمان با نوروفیدبک را تحت پوشش قرار دهند. در این صورت، هزینه‌های شما ممکن است به حداقل برسد.

نحوه درمان با نوروفیدبک

نحوه درمان با نوروفیدبک

نوروفیدبک (Neurofeedback) یک روش تراپی اعصابی است که درمان برخی اختلالات روانی و عصبی مانند اختلال بیش‌فعالی با نوروفیدبک، افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، وزوز گوش، میگرن، وسواس و دیگر مشکلات روانی و عصبی را هدف قرار می‌دهد. در روش درمانی نوروفیدبک که به معنای آموزش مستقیم عملکرد مغز است با استفاده از دستگاه های نوروتراپی، مغز یاد می‌گیرد تا کنترلی بیشتر و عملکردی بهتر بر روی واکنش‌ها و وضعیت عاطفی‌اش داشته باشد.

ادرمان با نوروفیدبک برای تمامی افراد و کودکان بالای ۵ سال مناسب و موثر است. نوروفیدبک تراپی در مورد کودکانی که دچار اختلال یادگیری و یا بیش‌فعالی و عدم توجه و تمرکز هستند، بیشترین تاثیر را در بر داشته است. 

این نکته بسیار قابل توجه است که روش درمانی نوروفیدبک حتی در  افراد سالم، شامل: ورزشکاران، نخبگان، موسیقیدانان و ... سبب بهبود عملکرد، کاهش استرس و افزایش مهارت‌های آنها می‌شود.

جلسات درمان با نورفیدبک 

طول جلسات درمان با نوروفیدبک به طور معمول بین 35 دقیقه الی 45 دقیقه می‌باشد، که با توجه به شرایط مراجعین می‌تواند متفاوت باشد. تعداد جلسات درمانی نوروفیدبک در بیماران مختلف، بسته به میزان همکاری، نوع و شدت بیماری بستگی دارد. استاندارد جلسات نوروتراپی 25 جلسه الی70 جلسه می‌باشد که در افراد مختلف، می‌تواند کمتر هم باشد.

رفع علائم بیمار و پیشرفت در طی 7 جلسه قابل مشاهده است. باید به این نکته توجه داشت که تعداد دفعات توصیه شده در طول هر هفته 2 بار الی 4 بار می‌باشد و برای تمام کردن جلسات درمانی باید به صورت ارام ارام فاصله بین جلسات را زیاد کرد، در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی بیماری بازگردد.

اختلالات قابل درمان با نوروفیدبک

اختلالات قابل درمان با نوروفیدبک

نوروفیدبک در درمان بسیاری از اختلالات روانی بسیار موثر بوده است که در ادامه با برخی از اختلالات و بیماری های  قابل درمان با نوروفیدبک آشنا خواهیم شد.

  • بیش فعالی 
  • وسواس
  • اظطراب
  • افسردگی
  • وزوز گوش
  • اختلالات خواب
  • درد های مزمن
  • دندان قروچه
  • اختلالات یادگیری
  • اعتیاد
  • شخصیت دو قطبی و ...

مقایسه هزینه‌های نوروفیدبک در ایران و جهان

مقایسه هزینه‌های نوروفیدبک در ایران و جهان می‌تواند به عوامل متعددی وابسته است؛ اما در کشورهای پیشرفته تر ممکن است هزینه یک جلسه نوروفیدبک به میزانی بین 100 تا 250 دلار یا حتی بیشتر هم باشد. هزینه نوروتراپی اعم از نوروفیدبک، بیوفیدبک، نقشه رنگی مغزی و... در ایران بسیار مناسب و کمتر از سایر کشور ها می‌باشد، همین امر موجب مراجعه بیماران حاشیه خلیج فارس به مراکز نوروتراپی ایران شده است.

هزینه نوروفیدبک در شیراز

از مراکز تخصصی روانشناسی و لورتا نوروفیدبک مطرح و معتبر می‌توان به مراکز موجود در شیراز قطب پزشکی ایران نام برد که هزینه های درمانی نوروفیدبک، نوروتراپی و مشاوره بسیار مناسب و به صرفه است و از نظر تجهیزات و تخصص در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. مرکز روانشناسی و لورتا نورفیدبک بیات از مطرح ترین و باتجربه ترین مراکز در شیراز است که کمترین هزینه درمان با نوروفیدبک یعنی جلسه ای 240 هزار تومان  را به خود اختصاص داده است.

خودکشی، نوروفیدبک، وسواس، مشاوره سلامت روان، افسردگی، بیوفیدبک، روانشناس