روش های از بین بردن موی صورت

اسفند ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
روش های از بین بردن موی صورت

روش‌های مختلفی برای از بین‌بردن موهای صورت و بدن وجود دارد. هر فرد با توجه به شرایط خود، به سراغ یکی از این روش‌ها می‌رود، زیرا برخی از آن‌ها حساسیت‌زا هستند. از بین بردن موهای زائد صورت با کرم موبر یک روش بسیار مناسب و حتمی برای راحت‌شدن از شر آن‌ها است.

در این مقاله علاوه بر کرم موبر، روش‌های مختلف دیگری را هم به شما معرفی خواهیم کرد. در این صورت اگر زمانی کرم در دسترس نداشته باشید، می‌توانید با مواد اولیه‌ای که در خانه بوده موهای زائد صورت خود را از بین ببرید.

موی زائد چیست؟

به زبان ساده به موهایی که در نقاط غیرمعمول بدن رشد می‌کنند، موی زائد گفته می‌شود. به عنوان مثال هیچکسی به ابرو، موی زائد نمی‌گوید اما در مقابل موهایی که پشت لب، روی گونه‌ها، زیر بغل و ناحیه بیکینی رشد می‌کنند؛ زائد می‌گویند. 

این موها به خصوص برای زنان بسیار دغدغه بوده و به دنبال روش‌های مختلفی مانند تکنیک از بین بردن موهای زائد صورت با داروهای گیاهی هستند. البته رشد این موها طبیعی بوده و در بدن همه افراد رخ می‌دهد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که بسته به ژنتیک، مقدار، ضخامت و حجم آن‌ها متغیر است. 

به طور معمول در نژادهای آسیایی مقدار این موهای زائد کم بوده و بسیار نازک هستند، اما با تیره‌تر شدن پوست، حجم و ضخامت آن هم تغییر می‌کند. راحت‌ترین روش برای رفع این موها، استفاده از کرم موبر صورت است. روش‌های مختلف دیگری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که در ادامه آن‌ها را از جمله از بین بردن موی صورت با عسل معرفی می‌کنیم.

از بین بردن موهای زائد صورت به وسیله کرم موبر

یکی از بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از دست موها، از بین بردن موهای زائد صورت با کرم موبر است. این روش نسبت به دیگر روش‌هایی که در آینده معرفی می‌کنیم چند مزیت مهم دارد. اول از همه اینکه تهاجمی نبوده و باعث تشدید رشد موها نمی‌شود. 

همچنین اگر کرم باکیفیتی را انتخاب کرده باشید، علاوه بر رفع موهای زائد، پوستی نرم و لطیف هم به شما هدیه می‌دهد. کرم‌های موبر صورت اغلب از موادی مانند سدیم و سولفید باریوم تشکیل شده‌اند، بنابراین به راحتی بافت خارجی موها را تجزیه می‌کند. 

به همین دلیل در دستورالعمل استفاده از کرم‌های موبر گفته می‌شود که سه الی پنج دقیقه روی صورت بماند.  این کرم‌ها حساسیت‌زا نیستند، اما بهتر است قبل از استفاده روی پوست داخلی بازو تست شوند. اگر بعد از گذشت 24 ساعت، محل تماس کرم دچار قرمزی یا تورم نشد، استفاده از آن مانعی ندارد. در کنار این روش می‌توانید از روش از بین بردن موهای صورت با خمیر دندان نیز بهره ببرید.

از بین بردن موی صورت با وازلین

از بین بردن موهای زائد با وازلین

شاید از بین بردن موهای زائد با استفاده از وازلین یکی از عجیب‌ترین روش‌هایی بوده که شنیده باشید. با این حال واقعیت دارد و یک محصول موبر بسیار خوب با قیمت مناسب است. برای این کار باید اول از همه مواد زیر را با هم مخلوط کنید:

  • نصف قاشق غذاخوری وازلین
  • یک قاشق زردچوبه
  • یک قاشق آرد
  • سه قاشق شیرخشک

مقدار این مواد برای موهای متوسط است، اگر حجم یا ضخامت موهای‌تان زیاد است باید مقادیر گفته شده را بیشتر کنید. برای شروع همه مواد به جز وازلین را با هم مخلوط کنید. حالا که کل مواد خشک با هم ترکیب شدند، وقت آن است که وازلین را اضافه کنید. 

بعد از اضافه‌کردن وازلین این مخلوط را به خوبی هم بزنید یا بافت یک‌دستی پیدا کند. حالا با یک قاشق این مواد را در جهت خواب موهای زائد خود بکشید. در روش از بین بردن موهای زائد با وازلین چیزی که اهمیت دارد این است که حتما در جهت خواب موها باشد. 

حالا اجازه دهید تا مواد خشک شود و در جهت خلاف موها آن‌ها را بکشید. 

از بین بردن موهای صورت با خمیر دندان

روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای صورت با استفاده از خمیر دندان وجود دارد که در هرکدام از آن‌ها، یک یا چند ماده دیگر به خمیر دندان اضافه می‌شود. این روش عوارض جانبی ندارد اما اگر خمیر دندان نعنایی استفاده کنید ممکن است تا چند دقیقه چشم‌های‌تان بسوزد. 

یکی از ترکیبات در دسترس و متداولی که برای از بین بردن موهای صورت با خمیر دندان وجود دارد، به شرح زیر است:

  • نصف لیمو ترش
  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری خمیر دندان

این مواد را یکی یکی داخل ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب نرم به دست بیاید. حالا این خمیر را روی موهای زائد خود قرار دهید. 

از بین بردن موی صورت با عسل

از بین بردن موی صورت با استفاده از عسل

عسل یک ماده مقوی و تسکین‌دهنده بوده که به دلیل خاصیت مومی، می‌تواند روش خوبی برای حذف موهای زائد باشد. در روش از بین بردن موی صورت با عسل ، باید چند ماده دیگر را به آن اضافه کنید. به ازای 60 میلی‌لیتر عسل، 200 گرم شکر، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و شش قطره روغن معطر لازم است. 

ابتدا عسل را داخل ظرفی بریزید که بتوان آن را داخل مایکروویو قرار داد. سپس به آن شکر و آب لیموی تازه را اضافه کنید. این مواد به همراه روغن معطر مخلوط کرده و ظرف را داخل مایکروویو یا روی گاز قرار دهید. شعله را کم کرده و ترکیب را به صورت مداوم هم بزنید. 

اگر داخل مایکروویو قرار می‌دهید هر ده ثانیه یک بار آن را چک کنید تا محلول بیش از حد داغ نشود. برای از بین بردن موی زائد صورت با عسل، اجازه دهید کمی از حرارت بیوفتد و سپس در جهت خواب موها آن را بکشید. هنگامی که خشک شد در جهت مخالف مواد را بردارید تا موها هم کنده شوند. همچنین می توانید از تکنیک از بین بردن موهای زائد با وازلین نیز استفاده کنید.

از بین بردن موهای صورت با شمع

یک روش دیگر در کنار از بین بردن موهای زائد صورت با کرم موبر، تکنیک از بین بردن موهای صورت با استفاده از شمع است. در اینجا پارافین شمع نقش موم را دارد. پس مقداری پارافین را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت ذوب کنید. حالا باید با استفاده از یک قاشق یا ابزارک، مواد را در جهت خواب موها بکشید.

هنگامی که شمع به طور کامل خشک شد، در خلاف جهت موها آن را بکنید. این روش یک مزیت مهم دارد و آن هم این است که پوست بسیار نرم و لطیف می‌شود. بنابراین یک تیر و دو نشان است، هم موهای زائد از بین رفته و هم پوست نرمی دارید. از بین بردن موی صورت با عسل نیز می تواند موثر باشد.

از بین بردن موی صورت با داروی گیاهی

از بین بردن موهای زائد صورت با انواع داروهای گیاهی

یک روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد صورت با داروهای گیاهی است. در این روش پودرهای گیاهی موبر را با آب ولرم حل کرده تا حالت خمیری به دست بیاید. حالا باید آن را روی موهای خشک کشیده تا اثر کند. بعد از اینکه مواد روی پوست خشک شد، با آب ولرم آن‌ها را بشویید.

این روش اغلب حساسیت ایجاد نمی‌کند و در مقابل بسیار هم راحت است. یکی از قدیمی‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد، با استفاده از همین داروهای ساخته شده از مواد گیاهی است. روش از بین بردن موهای زائد با خمیر دندان نیز بسیار موثر است.

سخن پایانی 

با توجه به شرایط و مواد اولیه در دسترس، می‌توانید یکی از روش‌‌های از بین بردن موی صورت را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به سراغ روش از بین بردن موهای زائد صورت با کرم موبر بروید. این روش نه تنها سریع‌تر بوده، بلکه اصلا زحمتی هم ندارد.

البته دیگر روش‌ها همچون از بین بردن موهای صورت با شمع یا عسل هم می‌تواند موثر باشد. برای خرید این کرم‌های موبر می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بروید تا محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.