تزئین میز تولد ساده و کم هزینه با ایده‌های جدید 2023

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تزئین میز تولد ساده و کم هزینه

بعضی افراد طرف‌دار مهمانی‌های بزرگ و تجملی نیستند و ترجیح می‌دهند روزهای خاص زندگی‌شان را با افراد مهم زندگی‌شان در ساده‌ترین حالت ممکن جشن بگیرند. اگر نیز از این دسته افراد هستید و تولدتان یا تولد یکی از عزیزانتان در پی است و می‌خواهید با تدارک مراسمی کوچک او را سورپرایز کنید این نوشته را از دست ندهید. 

در این مقاله از مجله گهواره، بهترین ایده‌های ممکن برای برگزاری مراسم تولد و تزئین میز تولد ساده و کم هزینه را به شما آموزش می‌دهیم. 

نکات و ترفند‌های تزئین میز تولد ساده و کم هزینه 

وسایل لازم برای تزئین میز تولد ساده و کم هزینه

جشن تولد معمولاً یکی از جشن‌های به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز است که سالی یک‌بار تکرار می‌شود؛ بنابراین برای برگزاری آن بهتر است کمی وسواس و سلیقه به خرج دهید. در ادامه آیتم‌های مهم در برگزاری یک تولد و تزئین میز تولد ساده و کم هزینه را بررسی می‌کنیم.

خوراکی برای تزئین میز تولد

یکی از چیزی‌هایی که می‌تواند در یک جشن و مهمانی تولد مهم باشد خوراکی‌هایی است که در جشن تولد سرو می‌شود. در جشن تولد به جز کیک غذاهای سرد و دسرهای مختلفی سرو می‌شود. عده‌ای با خرید شیرینی، شکلات، تنقلات و غیره خوردنی‌های تولد را تأمین می‌کنند.

برای اینکه هزینه خوراکی‌هایی که برای پذیرایی تهیه می‌کنید کمتر باشد. بهتر است که آن‌ها را در خانه درست کنید، این کار علاوه بر هزینه کم، بار معنایی زیادی هم برای مخاطبتان دارد. همچنین تزئین و آماده‌کردن آنها تنوع بالایی دارد. اما چه خوراکی‌هایی در تولد قابل سرو است: 

  • ژله در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف که در تزئین میز تولد هم خیلی کاربردی است.
  • میوه های تزئین شده و خورد شده مثل هندوانه در فصل گرم یا انار در فصل سرد 
  • چیپس سیب‌زمینی ترد و سرخ شده و پفک هندی و ذرت هم کم‌هزینه‌تر از چیپس‌های فراوری شده‌اند.
  • شربت آبلیمو، بهارنارنج و آلبالو هم بسیار ارزان هستند و تزئین تکه‌های میوه و یخ رنگی جلوه بصری زیبایی دارند.
  • کیک تولد خانگی هم گزینه خوبی است اتفاقاً با تهیه خامه قنادی و سس شکلات و میوه می‌توانید آن را به‌راحتی تزئین کنید. 

*طرز تهیه کیک شیری + رسپی و روشهای ساده و کم هزینه

به علاوه با تهیه یا خرید فینگر فود یا دسر‌های مختلف می‌توانید تزئین میز تولد ساده و کم هزینه را انجام دهید.

وسایل تزئینی برای میز و محیط

*بهترین روشهای تزیین صبحانه کودک + فواید و مزایا

وسایل تزئینی برای میز و محیط

هر مراسمی دارای دکوراسیون و تزئینات خاص خودش است. این تزئینات حس و حال مکان را خاص می‌کند و فضای بهتری ایجاد می‌کند. اگر خوش‌سلیقه باشید و کمی استعداد به خرج دهید به‌جای هزینه برای تم تولد گران‌قیمت می‌توانید با راحتی یک تم تولد مینیمال و شیک طراحی و اجرا کنید. در ادامه چند ایده ناب برای تم تولد پیشنهاد داده‌ایم:

  • نوشتن تولدت مبارک و سن تولد روی مقواهای رنگی 

تم تولد با بادکنک

  • استفاده از بادکنک‌های رنگارنگ
  • پر کردن بادکنک شفاف با کاغذهای ریز شده رنگی که روی زمین یا به سقف‌آویزان شده باشد 
  • استفاده از ریسه‌های رنگی 

هم‌چنین برای تزئین فضای تولد می‌توانید از کاغذ رنگی استفاده کنید، کاغذ رنگی را در نوارهای بلند برش بزنید و بعد به یک طناب وصل کنید یا می‌توانید نوارهای کاغذ رنگی را موج‌دار کنید و از سقف آویزان کنید. ربان‌های رنگی جایگزین خوبی برای کاغذ در تزئین میز تولد هستند.

ترفند تزئین میز تولد ساده

تزئین میز تولد خیلی مهم است، زیرا مکانی است که کیک روی آن قرار می‌گیرد و مرکز توجه تمام مهمانان است و مهم‌تر از آن فردی متولد تمام مدت آنجا می‌ایستد. برای تزئین میز تولد از ایده‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • برای تزئین میز از ظرف‌های چند طبقه استفاده کنید، اگر ظرف‌ها شیشه‌ای باشد به میز شما جلوهٔ زیباتری می‌دهند.
  •  از نی‌های رنگی استفاده کنید، تکه‌های یخ رنگی در آبمیوه هم می‌تواند جذابیت بیشتری به میز شما ببخشد.
  • خوراکی‌هایی مانند ژله و تنقلات را به‌صورت فینگرفود تهیه و تزئین کنید روی یک میز بچینید.
  •  کادو ها را روی میزی متفاوت یا روی میزی با ارتفاع کمتر قرار دهید.
  • استفاده از گل‌های طبیعی هماهنگ با تم تولد هم حال و هوای تازه‌ای به تولدتان می‌دهد.
  • شمع تولد هم فراموش نکنید. علاوه بر خرید شمع تولد می‌توانید آن را به‌راحتی با مقداری پارافین و نخ بسازید و در مکان‌های مختلف روشن کنید.
  • ساخت کلاه تولد با کاغذهای رنگی یا کاغذ کادو ایده جالبی است که می‌توانید امتحان کنید. 

تزئین میز تولد ساده

جمع‌بندی

برنامه‌ریزی و اجرای یک جشن تولد لاکچری با هزینه بالا به این معنی نیست که حتماً به فرد مقابلتان حس خوبی می‌دهید. شما می‌توانید با خلاقیت و شخصی‌سازی هر یک از ایده‌های مطرح شده، یک جشن تولد کم هزینه و کم‌خرج، ولی درعین‌حال شیک را برنامه‌ریزی و اجرا کنید؛ بنابراین به فرد مقابلتان حس خوبی بدهید. اینکه بسیاری از تزئینات تولد دست‌ساز باشد و از خلاقیت خود شما باشد می‌تواند به فرد موردنظرتان این احساس را بدهد که چقدر برای شما اهمیت دارد که برای کم‌ترین جزئیات هم فکر کردید و برایش وقت گذاشته‌اید.

سؤالات متداول

۱. برای اینکه بادکنک تولد در هوا معلق بماند چه‌کار کنیم؟

معمولاً برای معلق کردن بادکنک در فضا آن را از گاز هلیوم پر می‌کنند؛ اما اگر این بادبادک‌ها نزدیک شمع قرار بگیرد بسیار خطرناک است. 

۲. برای اینکه بادکنک تا آخر مهمانی پر باد بماند چه کنیم؟

برای اینکه باد بادکنک خالی نشود از چسب بادکنک استفاده کنید. به این صورت که چند قطره از این چسب را قبل از بادکردن در بادکنک بریزید و سپس آن را باد کنید. 

۳. چیدن میز تولد برای عکاسی چگونه باید باشد؟

برای عکاسی تولد بهتر است میز تولد رو مقابل یک منبع نور مثل پنجره یا چراغ قرار دهید تا عکس‌ها تیره نشود. همچنین با استفاده از جلوه‌های بصری مثل رنگ‌های مختلف بادبادک یا خوراکی‌ها عکس‌های گرم‌تری داشته باشید.