روش بغل کردن نوزاد توسط دیگران و قوانین آن

تیر ۱۳۹۹ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بغل کردن نوزاد توسط دیگران

نوزادان بسیار ظریف هستند و به همین دلیل اغلب والدین در این مورد کنجکاو هستند که چه زمانی بغل کردن نوزاد توسط دیگران، مناسب است. مطالعات نشان داده‌اند زمان ایده‌آل برای این کار، زمانی است که فرزند شما حدودا دو ماه دارد. بااین‌حال، همه می‌دانند که دور نگه داشتن دیگران از نوزاد همیشه کار آسانی نیست. در مواردی از این دست، لازم است والدین ابتدا در این مورد که چگونه نوزاد را بغل کنیم به دیگران نکاتی را بگویند تا بتوانند از فرزندشان مراقبت کنند که در این مقاله به موضوع بغل کردن نوزاد توسط دیگران با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

روش‌های امن بغل کردن نوزاد توسط دیگران

بغل کردن نوزاد، کاری لذت‌بخش است و بسیاری از افراد می‌گویند که می‌توانند ساعت‌ها یک نوزاد را در آغوش بگیرند. اگرچه این حرف درست است اما روش‌های زیادی برای بغل کردن نوزاد وجود دارد که لازم است به منظور مراقبت از فرزندتان، مطمئن شوید دیگران از روش های امن بغل کردن نوزاد استفاده می کنند. همچنین وقتی شما از این روش‌ها و اینکه چگونه نوزاد را بغل کنیم آگاه باشید دیگران نیز، این روش‌ها را از شما یاد می‌گیرند.

  • آغوش گهواره‌ای

آغوش گهواره‌ای حرکتی ساده است که برای انجام آن، لازم است فرد سر کودک را به‌صورت کج در یکی از بازوهای خود قرار داده و بازوی دیگر را در اطراف نوزاد بپیچد. این نوع بغل کردن، می‌تواند فرصتی بسیار خوب برای صحبت کردن با نوزاد و نگاه کردن به او فراهم کند و در بسیاری از موارد، نوزادان با این نوع آغوش بهتر می‌خوابند. همچنین یادگیری این روش برای کودکانی که می‌خواهند نوزاد را بغل کنند آسان‌تر است.

چگونه نوزاد را بغل کنیم

  • بغل کردن نوزاد بر روی شکم او

بغل کردن نوزاد بر روی شکم او، بهترین نوع در آغوش گرفتن نوزادانی است که نفخ می‌کنند. برای این کار لازم است فرد قفسه سینه کودک را روی ساعد خود گذاشته و بازوی دیگر خود را بر روی کمر نوزاد قرار دهد تا از این طریق، از امنیت او مراقبت کند. همچنین می‌توان این کار را بر روی پاها و برای آروغ گرفتن از نوزاد انجام داد. راحت بودن این نوع بغل کردن، به این مسئله بستگی دارد که بازوی فردی که می‌خواهد نوزاد را بغل کند چقدر بلند است.

بغل کردن نوزاد بر روی شکم او

  • بغل کردن نوزاد با گذاشتن دست زیر باسن او

هنگامی که نوزاد کنترل خوبی بر روی سر و گردن خود داشته باشد و احتمال رخ دادن مشکلاتی نظیر چرخش سر نوزادان خیلی کم باشد، بغل کردن نوزاد با گذاشتن دست زیر باسن او، روشی بسیار عالی برای در آغوش کشیدن است. برای انجام این کار، لازم است کودک روی یکی از استخوان‌های لگن فرد که به سمت بیرون است نشسته و بازوی فرد در همان سمت، دور کمر نوزاد پیچیده شود. در هنگام بغل کردن نوزاد توسط دیگران، این روش، به کودک امکان می‌دهد که اطراف خود را ببیند و دست فردی که او را بغل کرده نیز آزاد باشد.

بغل کردن نوزاد با گذاشتن دست زیر باسن او

  • بغل کردن روی شانه

بغل کردن روی شانه یکی دیگر از روش‌های در آغوش گرفتن نوزاد است که برای انجام این کار، فرد لازم است کودک را به شانه خود تکیه داده و با بازوی همان سمت، دست خود را در زیر باسن کودک قرار دهد. برای مراقبت از ستون فقرات نوزاد، لازم است از بازوی دیگر برای محافظت از کمر یا گردن کودک، استفاده شود. این نوع آغوش، تقریباً برای نوزاد در هر سنی مناسب بوده و با بزرگ شدن او، نیاز به حمایت از کمر یا گردن، کمتر می‌شود.

بغل کردن نوزاد روی شانه

اصول بغل کردن نوزاد توسط دیگران

شما به‌عنوان والدین می‌توانید در مورد قوانین ایمنی و حفاظت نوزاد برای اینکه چه کسی فرزندتان را بغل کند و آنچه باید انجام دهد، دستورالعمل تنظیم کنید. آیا به دیگران و غریبه‌ها اجازه می‌دهید نوزادتان را بغل کنند؟ کودکان چند ساله اجازه دارند فرزندتان را در آغوش بگیرند؟ آیا باید اول از دیگران بخواهید که دستانشان را بشویند؟ در مورد خواهر و برادر نوزاد چطور؟ در ادامه با برخی از قوانین برای بغل کردن نوزاد توسط دیگران آشنا می‌شوید.

  1. اگر کسی می‌خواهد نوزاد شما را بغل کند، قبل از اجازه به او، اطمینان حاصل کنید که دست‌هایش را به‌خوبی شسته باشد. میکروب‌ها و باکتری‌هایی که ممکن است برای ما بی‌ضرر به نظر برسند برای نوزاد بسیار خطرناک هستند زیرا سیستم ایمنی او هنوز عملکرد کاملی ندارد.
  2. افراد سیگاری حداقل تا نیم ساعت پس از استعمال سیگار نباید نوزاد را بغل کنند. حتی بغل کردن نوزاد توسط کسانی که در معرض دود سیگار بوده‌اند نیز خطرناک است.
  3. توجه داشته باشید که در بغل کردن نوزاد توسط دیگران، افراد بیمار نباید فرزند شما را در آغوش بگیرند. بدون شک، این کار برای فرزند شما کشنده است زیرا هیچ‌کس نباید نزدیک نوزاد شما سرفه یا عطسه کند چه برسد به اینکه یک فرد بیمار او را در آغوش بگیرد.
  4. به دیگران اجازه ندهید که نوزاد شما را ببوسند زیرا افراد حتی می‌توانند باکتری یا ویروس را در گلوی خود حمل کنند حتی بدون آنکه علائمی را نشان دهند. همچنین، از آنجایی که هنوز نمی‌دانید کودک شما آلرژی یا حساسیت دارد از دیگران بخواهید اگر می‌خواهند نوزاد شما را بغل کنند از ادکلن یا عطرهای قوی استفاده نکنند.
  5. اگر نوزاد شما شروع به گریه کرد از دیگری بخواهید که فرزندتان را به شما برگرداند چون ممکن است او به غذا یا عوض کردن پوشک یا فقط به آغوش شما نیاز داشته باشد. همچنین، در صورت امکان، به دیگران اجازه ندهید که نوزادتان را بیش‌ازاندازه بغل کنند، این مسئله ارتباطی با بغلی شدن نوزاد ندارد اما می‌تواند باعث تحریک بیش از حد نوزاد شما شود و در نتیجه فرزندتان نیاز به استراحت پیدا کند.

چگونه به دیگران، خواسته‌های خود در مورد بغل کردن نوزاد را بگوییم

بسیاری از والدین می‌پرسند چگونه به دیگران قوانین خود را در مورد بغل کردن نوزاد گوشزد کنیم که در این مورد لازم است یک سری راهکارها انجام شود تا از این طریق قوانین بغل کردن نوزاد توسط دیگران، برای افراد اطلاع‌رسانی شده و از این طریق والدین بتوانند مراقبت بیشتری از فرزند خود داشته باشند.

  • در شبکه‌های اجتماعی، در مورد خواسته‌های خود بنویسید

امروزه، شبکه‌های اجتماعی، برای افراد اهمیت و کاربرد بسیار زیادی دارد که با نوشتن یک مطلب مودبانه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام می‌توانید به مردم اجازه دهید تا از دستورالعمل‌های شما در مورد بغل کردن نوزاد توسط دیگران، آگاه شوند.

  • نوزادتان را نزدیک به خود نگه دارید

بسیاری از کریرهای نوزاد وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا فرزندتان را همیشه در نزدیک خود نگه دارید و در نتیجه امکان دسترسی دیگران به نوزاد کم شود. گاهی اوقات، این، بهترین راهکار برای مراقبت از کودک است.

  • فهرستی از بایدها و نبایدها تهیه کنید

چه در اتاق بیمارستان باشید و چه در خانه، می‌توانید فهرستی از باید و نبایدهای بغل کردن نوزاد توسط دیگران، نوشته و آن را برای مثال بالای تخت خود یا در خانه در معرض دید دیگران بچسبانید. در این صورت افراد از قوانین شما آگاه شده و آن‌ها را بهتر رعایت می‌کنند.

در نهایت لازم به ذکر است که بغل کردن نوزاد، یک کار طبیعی است اما ممکن است کسانی که با انجام این کار آشنایی ندارند نیاز به راهنمایی و آموزش داشته باشند. بنابراین برای این مسئله وقت گذاشته و در مورد بغل کردن نوزاد توسط دیگران، روش‌های امن و نکات ایمنی انجام این کار را به افراد آموزش دهید.

همچنین، هنگامی‌که دوماهگی نوزاد شما گذشت، دیگر نیاز نیست که مثل قبل در مورد محافظت از او در مقابل میکروب‌ها هوشیار باشید. با این حال، دست‌های تمیز هنوز هم مهم هستند و بنابراین اطمینان حاصل کنید که هرکس می‌خواهد نوزاد شما را بغل کند، قبل از این کار حتما دست‌هایش را شسته باشد.