میتونید آزمایش دخترمو تفسیر کنید لطفا؟

تصویر
۴ پاسخ

عزیزم عفونت ادراری نداره
یکم مولفه های خونیش بالا پایین
حتما بهش قطره آهن همراه با غذاهای مقدار آهن بالا بده جگر قلوه عدس عدس پلو کلا گوشت کوبیده غذاهای آهن دار بده بعد ۶ ماه درست میشه

وضعیت آهن: اصلی‌ترین یافته در این آزمایش، میکروسیتوز (ریز بودن گلبول‌های قرمز) است که قویاً به فقر آهن (کمبود آهن) در بدن کودک اشاره دارد. اگرچه هموگلوبین هنوز به محدوده کم خونی نرسیده، اما این وضعیت، مرحله پیش از کم خونی فقر آهن (Iron Depletion or Iron Deficiency without Anemia) نامیده می‌شود. اگر این وضعیت درمان نشود، به تدریج منجر به کم خونی آشکار (افت هموگلوبین) خواهد شد.
2. علت: شایع‌ترین علت فقر آهن در کودکان ۳ ساله، تغذیه نامناسب است. برای مثال:
· مصرف زیاد شیر گاو (بیش از ۵۰۰-۷۰۰ میلی‌لیتر در روز) که هم مانع جذب آهن می‌شود و هم می‌تواند باعث خونریزی‌های بسیار ریز گوارشی شود.
· رژیم غذایی فقیر از منابع سرشار از آهن مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات (عدس، لوبیا)، سبزیجات برگ سبز تیره (اسفناج) و تخم مرغ.
3. ESR بالا: به نظر نمی‌رسد نگران‌کننده باشد و احتمالاً به دلیل یک عفونت خفیف و گذرا یا همان فقر آهن است

چه علائمی داشت؟ حتما باید دکتر بررسی کنه

اینم صفحه دومش

تصویر

سوال های مرتبط

مامان نرگس خاتون مامان نرگس خاتون ۴ سالگی
مامان نفس وهاکان مامان نفس وهاکان روزهای ابتدایی تولد