۲۸ پاسخ

وااای چقد شعرای قشنگ 👍👍 ممنون از مامانای گل منم اومدم شمال کتاب شعرای پسرمو نیاوردم🫠

یه روزی آقا فیله دنبال سایه می‌گشت
گرمی خورشید خانوم پر شده بود توی دشت
اما یه جای خنک واسش پیدا نمیشد
از بس که فیل بزرگ بود تو سایه جا نمیشد
عرق می‌ریخت شر شر تا آقا شیره رو دید
شیره بهش گفت بیا باید توی آب پرید

فیله دوید سمت آب، با اون پاهاش تاپ تاپ
وقتی پرید تو برکه، یه هو صدا داد تالاپ

از دیدنش شاد شدن همه بزرگ و کوچک
با خرطومش گرفتن،یه دوش آب خنک

واقعا سوال بجایی بود 👌

پاییز و پاییزه برگ درخت میریزه
هوا شده کمی سرد
بارون میاد نم و نم
دسته دسته کلاغا
میرن به سوی باغا

لیلی لیلی حوضک
(با انگشتاش بگو)

دختر من اینو بلده کامل
تاب تاب آبازی خودا منو یندازی
اگه مبخوای بندازی بغل باباجی بندازی😂

دویدم و دویدم سر کویی رسیدم،
دوتا خاتونی دیدم، یکیش به من آب داد
یکیش به من نان داد، نون خودم خوردم
آب دادم به صحرا، صحرا به من علف داد
علف دادم به بزی، بزی به من پشگل داد
پشگل دادم به نانوا، نانوا به من آتیش داد
آتیش دادم به زرگر، زرگر به من قیچی داد
قیچی دادم به خیاط، خیاط به من قبا داد
قبا دادم به ملا، ملا به من کتاب داد
کتاب دادم به بابام، بابا به من خرما داد
یکی خوردم تلخ بود، یکی خوردم شیرین بود
بالا رفتیم دوغ بود،پایین اومدیم راست بود، قصه ما راست بود.

پسر من اینارو بلده
تپلویم تپلو،توپ قلقلی،اهویی دارم خوشگله،کانگورو،اتل متل یه مورچه،پاییزه،اقا خرگوشه،لالایی مریم حیدر زاده،لالایی غزل شاکریاتل متل توتوله گنجشکک اشی مشی،پیرمرد مهربون،من آقا پرتغالم،خیلی شعر حفطه اینارو یادمه

کلاغه قار قار میکنه میکنه
مورچه رو بیدار میکنه
مورچه میره کار میکنه
دونه رو انبار میکنه


الاغه با ملاقه زد تو سر کلاغه

اینجور چیزا رو من میخونم براش

امروز پسرم میگه
سلام عزیزم عزیزم سلام دوست دارم عاشقتم وسلام🤣🤣🤣

گاو حیوونی مفیده
بهتر از اون کی دیده
تنش سفیدو خال خال
هستش حیوونی باحال

یک یه ریالی داشتم رو هم براش میخونم

دخترم اینم میخونه😂
دوسِت دارم یِخورده
قَد یه سوسک مرده
سرت کلاه گذاشتم
سوسکه هنوز نمرده

الاغه تو مزرعه مشغول کارو بار بود
بعد رفت توی طویله ،آخه وقت ناهار بود

صاحب اون مزرعه ،الاغ رو خیلی دوست داشت
تو اخورش همیشه،حسابی یونجه میزاشت
یه روزی صاحب اون،خروس نازی خرید
الاغه تو طویله،آقا خروسه رو دید

وقت سحر تو خونه،خروس چه ناز میخونه
همه رو بیدار میکرو،خروس آواز میخونه

الاغه با خودش گفت،ببین اونو دوست دارن
همش براش تو لوتش،آب و دونه میزارن

اگه منم بتونم،مثل خروس بخونم
بازم میاد به پیشم،صاحب مهربونم

الاغه خوند عر عر،از خروسه بلند تر
همسایه ها داد زدن،که گوشمون شده کر

اما الاغ بس نکرد دوباره عر و عر کرد
با این کارش حسابی، صاحبشو پکر کرد

مزرعه دار بهش گفت،الاغ خوب و نازم
تو دوس داری که من هم به عرعرت بنازم؟
ا
اما تو بار میری ،همین برام کافیه
اینو بدون الاغ جون،هر کی واسه کاریه!

اینم واسه بچه هایی که میتونن شعر طولانی حفظ کنن

گنجشکک اشی و مشی لب بوم ما نشین
بارون میاد خیس میشی
برف میاد گوله میشی
میفتی تو حوض نقاشی
کی میگیره فراش باشی
کی میکشه قصاب باشی
کی میپزه آشپز باشی
کی میخوره حکیم باشی

یک مال من دو مال تو سه مال آبجیش
آهای کله ی گنجیشک
آهای کفگیر ملاقه
آهای قابلمه داغه
آهای آش رو اجاقه
بیا بخوریم و پاشیم همیشه زنده باشیم

گلابیم گلابی زیر آسمون آبی
من شاه میوه هایم
از میوه ها جدایم
زیر درختان میخوابم.میخوابمو میخوابم

این رو خودم سر هم بندی کردم برا پسرم 😂
اتل متل توتوله یه بچه ی کوتوله رفته بوده تو کوچه تا بخره آلوچه گازش زده یه مورچه

توی ده شلمرود حینی تک و تنها بود

عروسک قشنگ من قرمز پوشیده
تو رختخواب مخمل ابی خوابیده
یه روز مامان رفته بازار اونو خریده
قشنگ تر از عروسکم کسی ندیده
عروسک من چشماتو باز کن
وقتی که شب شد اونوقت لالا کن

ای زنبور طلایی
نیش میزنی بلایی
زمستونا خوابیدی
خواب بهارو دیدی
پاشو پاشو بهاره
گل وا شده دوباره

یه روز یه اقا خرگوشه و تپلویم تپلو و یه دختر دارم شاه نداره، یه توپ دارم قلقلیه اینام میخونیم

بچه ها من قطارم
یه عالمه چرخ دارم
به ایستگاه راه آهن
بیایین بشین سوارم

ای زنبور طلایی
نیسش میزنی بلایی
پاشو پاشو بهاره
عسل بساز دوباره

اتل متل یه مورچه
قدم میزد تو کوچه
یهو یه کفش ولگرد
پای اونو لگد کرد
مورچه ی پا شکسته
راه نمیره نشسته
مورچه جونم تو ماهی
خوب بشه پات الهی

یه توپ دارم قل قلیه
اتل متل
دختری دارم شاه نداره

سلام من ب رستا حسنی نگو بلا بگو رو یاد دادم و توپ قلقلی

دختر من عروسک قشنگ من قرمز پوشیده رو کامل بلده

سوال های مرتبط