خانوما کی میتونه این آزمایش رو تفسیر کنه ؟

تصویر
۲ پاسخ

سلام تصویرو دادم هوش مصنوعی
اول نتایج آزمایش را از تصویرت مرور کنیم:

- **FSH = 3.89 mIU/ml**
- **LH = 9.17 mIU/ml**

و محدوده‌های نرمال (براساس نوشته خود برگه) برای خانم‌ها معمولاً به شکل زیر است:
- **FSH:**
- فاز فولیکولی: 3.5 – 12.5
- فاز تخمک‌گذاری: 4.7 – 21.5
- فاز لوتئال: 1.7 – 7.7
- **LH:**
- فاز فولیکولی: 2.4 – 12.6
- تخمک‌گذاری: 14 – 95.6
- فاز لوتئال: 1 – 11.4

### 🔍 تفسیر:
- مقدار **FSH = 3.89** در محدوده نرمال فاز **فولیکولی** است.
- مقدار **LH = 9.17** نیز در محدوده نرمال فاز **فولیکولی یا لوتئال** قرار دارد.

اما **نسبت LH به FSH = 9.17 / 3.89 ≈ 2.35** است.
اگر این آزمایش مربوط به **روزهای ابتدایی سیکل (روز 2 تا 5 پریود)** باشد، نسبت بالاتر از 2 می‌تواند **نشانه‌ای از سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)** باشد، به‌ویژه اگر علائم بالینی مثل چرخه‌های نامنظم، جوش یا افزایش موهای زائد نیز وجود داشته باشد.

اگر این آزمایش در زمان دیگری از سیکل گرفته شده باشد، تفسیر می‌تواند متفاوت باشد — چون LH در زمان تخمک‌گذاری به‌طور طبیعی بالا می‌رود

تعادل هورمونی نداری
هورمون مردانت بیشتر از زنانته

سوال های مرتبط

مبینا
در انتظار نی نی 👩🏼‍🍼🤰🏼 مبینا در انتظار نی نی 👩🏼‍🍼🤰🏼 قصد بارداری