مثلاً برند پستونک و شیشه شیر رو ایرانی بگیر چون ممکنه بچه نخوره و گرون و خارجی بگیری پولت هدر میره
برند ایرانی هم بی کیفیت نیست والا مثلاً بیبی لند خیلی خوبه ارتودنسی بگیر
اگه بچه ت پستونک و شیشه شیر گرفت بعد از به دنیا اومدنش اگه دلت خواست برو گرون هم بخر مثلاً دکتر براون/ اونت/چیکو/هی اور شی
بستگی به شرایط خودتون و میزان هزینه ای که در نظر گرفتید داره . یه سری چیزا ممکنه برا یکی کاربردی باشه یه سری چیزا نباشه . مثلا من باتوجه به سبک زندگی خودم ، کالسکه کریر نخریدم . ست وان حمام و اینا نگرفتم چون فضاشو ندارم .
چیزایی گرفتم که قراره واقعا استفاده کنم . اسباب بازی و عروسک نخریدم . از بچگیم عروسک دارم و نو نگه داشتم مثلا . رورئک نگرفتم چون تحقیق کردم هم خوب نیس هم اینکه من جا شو ندارم . تخت کنار مادر نگرفتم باز ب علت کم بودن فضا و اینکه برا من کاربرد نداره .
باید شرایط خودتون رو بسنجید . فضایی ک دارین بسنجین و بعد خرید منطقی کنید . هرکی هرچی گفت خریده دلیل نمیشه شما هم بخرید
..........
سلام عزیزم. من طبق تجربه خودم که برای دوتا بچه هام استفاده کردم.
سرویس کریر و کالسکه استفاده میشه. ببین شاید کم استفاده کنی اما وقتی به کارت میاد میفهمی که خوب شد خریدی
روروئک خیلی خیلی کاربردی و کمک دستته.
ی گهواره کوچیک کم جا وقتی نوزاده توش راحت بخوابه وقتی بزرگتر بشه روی پات میتونی بخوابونیش
شیشه شیر اگه شیرخشک میدی ی مارک خوب مثل دکتر براون بخر
پستونک برای بیقراری بچه خیلی خوبه من برای دوتا بچه هام استفاده کردم و میکنم و ب نظرم مارکش خیلی مهم نیست چون تند تند گم میشه و باید عوض بشه.
برای بچه از نوزاد ی تا دوسالگی حتما زیر دکمه یا همون بادی بگیر با سرهمی.زیر دکمه و سرهمی خیلی کاربری هستن. بلوز و شلوار بچه رو مخصوصا نوزاد رو شلخته میکنه. تب سنج و فین گیر هم حتما بگیر.
منم نمیخرم تاحالا تو اطراف کسی رو ندیدم کریر استفاده کنه شاید جاش صندلی ماشین خریدم
خیلییی ممنونم عالی بودید همگییی💗
مچکرم ازتون
منم کریر به نظرم اصلا استفاده نمیشه به جاش صندلی ماشین خوبه چون مسافرت میریم با ماشین
بجای روروئک شنیدم راکر هست ولی فعلا تصمیم نگرفتم
گهواره ساده حتما میخوام بخرم ولی تخت سرویس چوب نمیدونم مدل نوجوان شو بخرم یا نه
چون زیاد سر میز غذا نمیخوریم صندلی غذا فعلا نمیخرم
سرویس چوب الان دیدم ۳ تیکه هستن یدونه کمد یدونه تخت و یه دراور که من شاید دراور نخرم چون جا ندارم بزارم تخت و کمد بزور جا میشن تو اتاق بچه
ولی فعلا لباس اینارو دیگه هرچی که وسعمون برسه میخریم دیگه همه اینارو خانواده خودم میخرن دیگه اگر چیزی نتونستن خودم میخرم
ببین لباس اصن زیاد نگیر
پستونک یه مدل خوش قیمت و در دسترس بگیر شیشه شیر جنس خوب بگیر من خودم میخاشتم شیر خودمو بدم شیر خودم خشک شد نشد شیشه خوب واقعا کارمو راه انداخت
تخت کنار مادر بگیر حتما مدل گهواره ای سرویس چوب من گرفتم جز کمدش مابقیش بدردم نخورد صندلی غذا اگر حتما رو میز میخورین غذا بخر غیر این بلااستفاده س
کریر ارزون بگیر تا سه چهارماه مورد نیازه اگر بیرون زیاد میری کالسکه خوب بگیر من دلیجان گرفتم اصن راضی نیستم
اگر مسافرت و مسافت طولانی با ماشین زیاد میری صندلی ماشین بگیر تب سنج برای من خودکاری بیشتر به کارم اومد تا تفنگی،سوهان برقی هم بد نیست ولی من باز ناخنگیر راحتتر بود برام،کفش نگیر چون عملا بی استفاده س جاش جوراب زیاد بگیر به کاره،قنداق فرنگی و اینا نگیر اصن خرج الکیه جاش یه پتو دورپیچ خوب بخر هم به عنوان پتو به کارت میاد تو رختخوابش هم به عنوان اینکه بخوای بیریش بیرون دورش بپیچی،رختخواب هم یه سه تیکه کافیه یه پتو گلبافت کوچولو هم بگیر از پنج شیش ماه ببعد بدرد میخوره کیف هم جنس خوب بگیر چون یهو جایی بخوایین برین وسیله زیاد بذاری پاره نشه دسته ش درنره
كرير -صندلي ماشين-ميني واش-صندلي غذا-جامپر-روروئك-گهواره-ميتونم بگم تقزيبا غير ضروري ان ولي اگه بودجشو داري از طرفي يه سري هاش هم لازمه
منم فعلا میخوام چیزای خیلی ضروری رو بگیرم، تخت و کمدو اینا جاشو ندارم،ست رختخوابشو پارچه گرفتم مامانم میدوزه،ولی کالسکه رو بعد زایمان بگیرم چون دوتان سخته، چون کلا هزینه ها رفت بالا و هزینه زایمانم هست باید مدارا کرد. باز هرکی به اندازه وسعش.
تخت رو اگه خودتو همسرت رو تخت میخوابید برای بچه هم بگیرید اگه خونتون یه خوابه تخت بغل تخت مادر بگیرید اگه دوخوابه و میخواهید از اول بچه جدا بخوابه تخت نوزادی بگیرید ولی من چون تخت نداریم گهواره میخرم یا دستی و چوبی یا برقی
اگه اهل پیاده روی و سفر هستید یا مسیر خونه تون تا مغازه و بازار دوره کالسکه بگیرید اگه ماشین دارید کالسکه تاشو بخرید
مثلاً اگه رسم ندارید سیسمونی بیان ببینن
چیزای غیر واجب نگیر مثلاً عینک آفتابی یا کلی کفش و کاپشن بذار به دنیا اومد بعدش بخر
لباس هم سایز صفر و یک و دو از هر کدوم ۳ دست بگیر نه بیشتر فوقش سایر ۱ رو بجای ۳ دست ۴ دست بگیر که نوزاد کثیف میکنه همش چون بچه سریع رشد میکنه دیگه نمیتونه اونا رو بپوشه جنس نرم و پنبه بگیر نخ باشه
منم واقعا برام سواله مثلا کریر یکی میگه خوبه یکی میگه استفاده نمیشه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.