استرس نداره
نگران نباش
اصلا نگران نباش خیلی راحته من ۴ شنبه زدم
منم خیلی استرس داشتم
فقط بعد واکسن راه ببرش و بهش بروفن بده بعدش هر ۴ ساعت پاراکید
بروفن بخاطراینکه پا درد نگیره
تب ام زیاد بالا نمیشه برا دختر من شب اول تا ۳۸ رفت دارو دادم کنترل شد خداراشکر ولی خب تا دو روز بدنشون داغه مثلا دمای ۳۷ و ۳۷.۱ اینا
سلام به روی ماهتون
اگر واکسن فرزندتون طی دوران جنگ به تاخیر افتاده حتما در این هفته مراجعه و تزریق کنید
نمیدونیم چه شرایطی در پیش داریم و تا واکسن در دسترس هست بهتره اقدام کنیم
نکته مهم راجع به واکسن ۱۸ ماهگی که متاسفانه عده ای ناآگاهانه یا عمدی سعی در ترساندن مردم از این واکسن دارند بگم:
واکسن ۱۸ ماهگی در واقع تکرار و یاداور واکسن های قبلیه و اصلا در این سن واکسن جدیدی نداریم
با توجه به اینکه ۱۸ ماهگی سنی هست که از نظر تکاملی کودک انفجار کلامی رو تجربه میکنه، به سمت استقلال طلبی میره، لجبازی، عصبانیت و پرخاشگری رو به خوبی یاد میگیره و راه میره
قطعا در این سن اختلالات تکاملی خیلی بیشتر به چشم میاد پسرفت خواب اتفاق میفته و اگر کودکی مبتلا به اوتیسم باشه در این سن به خوبی علائم، خودشون رو نشون میدن
هیچ ارتباط علمی بین واکسن ۱۸ ماهگی و اوتیسم یا بیش فعالی وجود نداره و بارها و بارها این ایده مورد تحقیق در جهان قرار گرفته و تا این لحظه هیچ مطالعه علمی ارتباطی بین واکسن و مشکلات جسمی یا روانی در کودکی پیدا نکرده
بنابراین با خیال راحت واکسن ۱۸ ماهگی رو تزریق کنید و به یاد داشته باشید که سرخک مجددا در ایران شایع شده و نزدن واکسن یک سالگی و ۱۸ ماهگی عملا به خطر انداختن جان فرزندتون در اثر احتمال ابتلا به سرخک هست
دکتر فهیمه محب محمدی متخصص کودکان و نوزادان
من چهارشنبه بردم زدم واکسناشونو مهرسامم۱ونیم سالس ارسامم ۴ماهس.
فقط بگم هرچی سخت بگیری بدتره به خودت بگو انشاالله براش سبک میشه .ببین همه به من گفتن واکسن سختیه منم هی گفتم سخت میشه و.. بردم زدم ۴ روز تب شدید کرد بعد اون دونه های ریز همه ی بدنش پخش شد تافردا برای دومین بارباید ببرمش دکتر . هر چی بیخیال تر باشی بهتره
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.