۱۱ پاسخ

مواد لازم:
شیر ۳ لیوان
شکر ۱لیوان
خامه صبحانه صورتی: ۱ بسته(۲۰۰گرمی)
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
آب سرد نصف لیوان
گلاب دوقاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
زعفرون دمکرده به مقدار لازم
اول پودر ژلاتین رو بریز داخل نصف لیوان آب سرد بزار رو بخار کتری تا کامل شفاف بشه،شیر و شکر رو بزار روی حرارت در حدی که شکر حل بشه و شیر یکم گرم بشه(اصلا نجوشه)
بعد داخل یه ظرف خامه رو بریز،از شیر دو سه ملاقه بریز روی خامه که همدما بشن،با همزن دستی بزن که خامه خوب باز بشه دون دون نمونه،بعد بریز داخل شیر،زعفرون هم بریز تا به رنگ دلخواهت برسه، گلاب و وانیل و ژلاتین آب شده رم بریز هم بزن(درحد مخلوط شدن) بعد زیرش خاموش کن
داخل قالب از قبل چرب شده بریز(من یه قاشق از کره پاستوریزه رو آب میکنم روی بخار کتری با اون چرب میکنم)روغن مایع بزنی بوی روغن میگیره.
بزار داخل یخچال ۶،۷ ساعت یا شب تا صبح بمونه.
با نکاتش برات نوشتم😁
نوش جان

دسر زعفرانیم
کیکامم خوب میشن

من هرچی درست میکنم خوبه تعریف میدن ولی یه کیک یخچالی همیشه دریت میکنم سرامیکی هست یه ژل هم وسطش با نشاسته ذرت درست میکنم خیلی شوهرم تعریف میده اولین یلدای ازدواجمون درست کردم همه دوست داشتن

خانما ی گل گلاب لطفاً رسپی هاش رو هم بفرستین 🤪🤪🤪
فقط تعریف خشک و خالی که نشد 🥴🥴

براعید درست کرده بودم

تصویر

تیرامیسوهام

تیرامیسوهام
کیکام
نون خامه ای هام
همه چیز واقعا اشپزیم عالیه

تصویر

من کیک پرتقال
کیک هویج
کیک قاشقی
رشته خشکار (تو گیلان هست )
و.....

کیک هام خیلی خوشمزه میشه

دسر نسکافه ی من 😅 خیییلی خوشمزه عین بستنی میشه

کیک شکلاتی خیس

سوال های مرتبط