فسنجون چجوری درس مکنین
پوشک شیرخشک مای بیبی پستونک

۲ پاسخ

پیاز میریزم تفت میدم ی کوچولو زردجوبه اندازه کم میریزم بعد گردوهایی ک حسابی آسیاب شده میریزم آب میریزم و میذارم حدود ۴ ۵ ساعت بپزه
مرغ رو سرخ میکنم من بیشتر وقتا از سینه مثل جوجه ای میریزم چون ریش ریش خوشم نمیاد
یک ساعت آخر رب انار میریزم و یک قاشق شکر و مرغ هم میریزم داخلش قشنگ وقتی اینارو میریزم قبلش باید روغن گردو کامل دراومده باشه بعد اینارو بریزی
بعد یکی دوساعت هم میذارم همه چی باهم بپزه
باید تست کنی دیگ از خورشت چون بستگی داره شیرین ملس یا ترش بخورید
ما ملس رو ب شیرین دوس داریم
نمک هم میریزم همراه با مرغ
کلا خورشت فسنجون هرچی بیشتر گردو بپزه روغن بیشتری میندازه و جا افتاده تر میشه

اگر خواستی هم میتونی با گوشت یا گوشت قلقلی درست کنی روش همونه فقط گوشت قلقلی رو سرخ کن بعدش میندازی داخل خورشت

عزیزم من اینجوری درست میکنم اول گردوی آسیاب شده رو با کمی روغن تفت میدم در حد ۱۰ دقیقه بعد بهش پیاز سرخ شده اضافه میکنم یه لیوان اب یخ درشو میزارم تا یک ساعت با شعله کم بجوشن بعد بهش رب انار اضافه میکنم و مرغ هایی که از قبل کامل سرخ کردم و اضافه میکنم با نمک و فلفل و زرد چوبه
دیگه درشو میزارم تا دو سه ساعت آروم بپزه

سوال های مرتبط