#فرزند پروری
#اسهال
#پوشک

تصویر
۲۷ پاسخ

ببین من اوایل اصلا دست پختم خوب نبود بعد از اونایی که دستپختسون خوبه پرسیدم چیکار میکنن الان یاد گرفتم چند ساله هم خودم غذاهامو دوس دارم هم همسرم هم هرکی خورده خوشش اومده
رمزش اینه همیشه پیازو خوووب سرخ کن ینی قشنگ طلایی بشه بعد باقی مواردو اضافه کن…هرچی پیازوخوب سرخ کنی و تایم جا افتادن بهش بدی خوشمزه میشه
مولا غذاهایی مثل قرمه سبزی خورش کرفس یا فسنجان اینجور غذا ها حداقل ۶ساعت بزاری جا بیفته با شعله کم
و اینکه اب خورشت رو اول هرچقد ریختی همون تا تهش بمونه و هی بهش اب اضافه نکنی و اینکه نمک رو اخراش اضافه کنی
خیلی ابکی نکنی و همیشه خورشت غلیظ باشه…مرغ و ماهی رو یک ساعت تو اب نمک بزاری بعد درست کنی
زعفران هم تو غذاهات استفاده کنی خیلی خوب میشه

بهش بگو یبارم تو درست کن ما بفهمیم منظورت از خوشمزه چیه😂😂

یه عکس ازغذاهات بزار جانم

عزیزم سلام
غذا درست مردن خیلی حوصله میخواد
تو هر غذایی پیاز خیلی مهم جوری که مثلا تو قرمه سبزی من پیاز سرخ میکنم وقتی این آب رو میریز روش نگات نکنه پیازچه باید سرخ بشه قشنگ
پیاز خیلیییی مهم چون به غذا عطر خوبی میده
زیره بی نذری تو غذا مثل مرغ و گوشت
مرغای محلی حتما پیاز و رب و رب انار بهش اضافه کن با آب نارنج بوی بد نده بهش سیرم اضافه کن
بد به غذاهایی مثل قیمه و مرغ و گوشت دارچین و ادویه کاری اضافه کن واقعا خوشمزه میشه

برا آشپزی وقت زیادی بزار عزیز تا غذا خوب در بیاد
حتما هم میتونی گل جانم

بنظرم شوهرت بد غذا هست اعتماد ب نفست رو هم اورده پایین
من قبلا ک اینستا وصل بود همش سعی میکردم فوت وفن یادبگیرم واقعا تاثیر داشت..یا از مامانای اینجا سعی میکنم چیزی یاد بگیرم
چون منم علاقه نداشتم ب اشپزی از زیر صفر شروع کردم

بنظر اطرافیانت و خودتم بدمزه است یا فقط شوهرت میگه؟

فقط و فقط حوصله و عشققق
یعنی برا من ثابت شدست
یه چی دیگم هست وقتی میخوای خیلی خوب شه بدتر میشه
ادویه هاتو مرغوب بخر
برای غذا پختن تایم بزار تا غذا جابیفته
شما الان یدونه همبرگر اناده بخوای سرخ کنی با شعله ی ملایمو تایم پخت بیشتر بپژیش بهتر میشه تا عجله ای و شعله زیاد

بعدم شما بیا مثلا بگو قیمه رو یا زرشک پلورو چجوری درست میکنی ؟
تمام کارایی که انجام میدیو بگو تا بفهمیم مشکل کجاست
ولی درکل نمیشه که یه نفر همه ی غذاهارو بد بپزه احتمالا درصد زیادیم مشکل از همسرته غرغروعه

به خورشت هات حتما الو و آلوچه اضافه کن. اگه ترش دوست ندارید الو شیرین یا ملس بریز.

عزیزم فیلم‌آشپزی زیاد ببین. خیلی موثره‌. برا غذا پختن وقت بذار و با دل و جون درست کن. گوشت و مواد خورشتی رو خوب تفت بده. آب کم بریز و خورشت ها رو غلیظ بردار بذار خوب آبش بره. آخر سر یه کم آبلیمو یا آبغوره بزن به خورشت

بستگی به علاقه ات به اشپزی داره وقتی علاقه نداشته باشی نمیتونی خوب بپزی ، منم اوایل اشپزی نمیدوستم بس همسر غر میزد دیگه کم کم دستور غذا از خواهرم برمیداشتم درست میکردم ولی الان واقعا علاقمند شدم غذاهامم خوشمزه میشه باید حوصله داشته باشی سر سری چیزی درست نکنی ،

ببین عزیزم منم همینجوری بودم چون دل نمیدادم به کار وقت میذاشتم ولی دل نمیدادم ،اول باید بری عطاری ادویه بخری ،ادویه آبگوشت ،ادویه مرغ،کاری،برگ بو،چب دارچین ،زردچوبه و فلفل سیاه و نمک کل ادویه هاییه که میخای اگه جنوبی هستی و گوبولی دوس داری ادویه مخصوص گوبولی هم بخر و درسته بخر،بعد موقع غذا پختن مث خورشت و اینا حتما پیازتو نگینی ریز خورد کن قشششنگ تفت بده اول شعلش بالا بعد پایین اگه به پیازت اب بزنی یکم هم کاراملی میشه و اگه رب گورجه میزنی نصف گورجه رنده کن نصف رب گورجه بزن ،حتما برای گوشت قرمز بزار نیم ساعت یک ساعت با شعله بالا قشنگ قل بخوره بعد دوساعت حداقل جا بیافته حتما خورشتت غلظتشو درست کن اخراش زعفرون بزن یکم،اولی که گوشت میندازی هم دارچین بنداز و برگ بو ولی نذار تااااا اخر دارچین بمونه تلخ میکنه و طعمش قالب میشه باید موقع رب زدن دربیاری ،کلا مرحله پیازو تفت دادن رو خوب پیش بری دیگه کارت راحته

حالا شوهر من اعتراض داره غذاهات خوشمزه ست زیاد میخورم چاق شدم
مادرشوهر وخواهرشوهرم میبینن شوهرم تپلی شده همیشه به شوخی میگن چرا شام درست میکنی میگم خوب چکار کنم چی بخوریم میگن غذای سبک مثه نون وپنیر اینا بخورید گفتم اخه ی شب نون پنیر بخوریم دو شب بخوریم همش که نمیشه نون وپنیر ونون وماست خورد.
بعد اون خودش باید رعایت کنه کمتر بخوره .

عزیزم برای مهمونادهم پختی گفتن بد مزه هستش همون غدا رو ببر برای کسی بگو این بد مزست مثلا به مادرشوهرت یا خواهرشوهرت کسی بده تا بخوره نظر بده

عزیزم این کانال تو ایتا همه چیز رو با جزئیات گفته یکی دو تا درست کن ببین خوشش میاد
https://eitaa.com/ashpazi_ziyafat

ببین‌ برو ادویه بخر مثلا اویشن ادویه ماکارونی. ادویه کتلت. زعفرون واقعا خوشمزه‌میکنه

این دفه قبل اومدنش غذا درست کن بگو مثلا مامانت آورده یا هرکی بعد ببین نظرش چیه میخوره یانه😉

یه خدا مثل شوهر من خیلی اذیتم بخدا منم نگاه میکنم مادرشوهرم چه جوری درست میکنه میبینم همون جوری هست چرا آخه همش گیر میده همه چیزش خوبه جز غذا☹

عزیزم ازین به بعد الان که متاسفانه نت گوگل و اینا نیس ولی وقتی اوکی شد هر غذایی میخای بپزی اول فیلمشو از اینترنت دربیاد بعد بپز دقیقا عین اون بپز
یا عضو این کانالهای آشپزی شو یا فالور یه آشپزی خانمی که تو شبکه های مجازی هستن بشو بنظرم خیلی کمک کنندس

شاید از ادویه باشه چون یه سری از ادویه ها اصلا خوب نیستن یا خیلی آب زیاد میریزی غذا طعمش رو از بین میبره یا شاید غذاتون رو بیشتر آب پز میکنی اول مثل مرغ بعد مواد دیگه اضافه میکنی

اخهه چرا روبیکای یجایی ایدی بده مثلا غذایی میخای دزست کنی در حالت چت بگیم چجوری و چقد مواد بریزی شاید درست شد

ما هم ۵ ساله ازدواج کردیم
بحث همیشگیمون سر صبحانه اس
ک من صبح شوهرم میره سر مار پا نمیشم صبحانه آماده کنم و آقا دلش میخواد من پاشم😄
دیگه پذیرفته

عزیزم من سراشپز بودم هر سوالی داشتی در خدمتم

یکی عین همون که توداری منم دارم ازغذاخوردن افتادم اشتهاموازدست میدم باهاش غذامیخورم اینقدرکه مثل مرغاچینگ چینگ میکنه درست نشدکه نشد
هرچی میاری یه بهونه داره

تو غذاهات گالینابلانکا بریز
یا مثلا ماهیچه درست کن، عصارشو بریز تو قالب یخ و هر دفعه یکیشو بریز تو غذاهات

ببین سعی کن زیاد وقت بزاری کن اکثرا غذام اگه خورشتی باشه از ساعت12 بار می‌زارم واسه شام هرچقدر بیشتر جا بیفته خوشمزه میشه

بنظر من مدلش اینجوریه ، داداش منم اینجوری بود و یکسره ایراد میگرفت بعد ما خودمونم واقعا از دستپخت زنش راضی نبودیم الان بهتر شده اما بازم زیاد خوب نیس، احساس میکنم آشپزی ژنتیکیه

خودتم میگی بد هست؟

سوال های مرتبط

مامان امیر حسین مامان امیر حسین ۴ سالگی
مامان پناه مامان پناه ۴ سالگی
مامان پارسیا مامان پارسیا ۴ سالگی
مامان مهراد مامان مهراد ۴ سالگی