بله صددرصد حتی اگه همسن بچم باشه، بازم اجازه نمیدم، بچه خودمو از اون بچه دور میکنم
وای من بدم میاد یکی ب بچم زور بگه چ بزرگ باشه چ کوچیک
بچه من از خودش دفاع میکنه
اول میزارم ببینم واکنش بچم چیه
کنارش وایمیستم و احازه میدم خودش برخورد کنه اگه بچه بزرگتر بتشه اگه همشن باشه اجازه میدم خودش واکنش نشون بده
بهش تو خلوت همیشه میگم باید بتونه از خودش دفاع کنه و اجازه نده بهش زور بگن یا اذیتش کنن
تا حدودی اینکار رو میکنه
جایی هم که ازش بزرگتر باشن و نتونه خودم وارد میشم و اجازه نمیدم
سر این موضوع هم بهم میگن تو کار بچه ها دخالت میکنی و جساسی و این چیزا ولی اهمیتی نمیدم میدونم بچه من به من امید داره نمیتونم بخاطر حرف بقیه نادیدش بگیرم
بچه جاریم دوماه بزرگتره..همش میزد بچمو یا اسباب بازیشو میگرفت جاریمم سریع یه اسباب بازی دیگه میداد دست بچم که یوقت گریه نکنه درحالی که بچم انقد حساب میبرد و فکر میکرد همه چیز مال اونه حتی گریع هم نمیکرد..منم اولا چیزی نمیگفتم ولی دیدم بچم از لحاظ شخصیتی آسیب میبینه و توسری خور بارمیاو واز اون میترسید همش...
اولا که هروقت خاس اسباب بازی بچمو بگیره ابش میگفتم بده و وقتی نمیداد از دستش میگرفتم و میگفتم برا ارینه..بماند که جاریم اینا چقد ازین برخوردم ناراحت شدن ولی من بچم مهمتره برام
دوما تو خونه با عروسک و بازی یاد دادم اگر کسی خاس اسباب بازیش رو بزور بگیره نذار
سوما ارتباطمو خیلی خیلی کم کردم باهاشون و اگر یجایی باهم باشیم از پیش بچم تکون نمیخوزم
الان خداروشکر بچم خیلی بهتر شده
بچه جاریم تقریبا۶ ماه ازماهان بزرگتره همیشه زورمیگه یا رد میشه یه دونه میزنه به ماهان منم دنبال ماهان راه میفتم مواظبشم وهی به اون تذکرمیدم بهش اخم کردم گفتم ماهان روبزنی دعوات میکنم دیگه نزد جاریم ناراحت میشه مهم نیس به بچش یادبده نزنه مثل بچه آدم بازی کنه یاهمه اسباب بازیای ماهان رومیبره میگه مال خودمه توحق نداری دست بزنی گفتم نه یکی تو یکی ماهان همش که مال تونیست بعدماهان ازش گرفت اونم زد زیرگریه منم این دفعه اومدن همه اسباب بازیاروجمع کردم فعلاکوچیکن نمیتونن ازخودشون دفاع کنن
کلا پسر من ب همه بچه ها خودش زور میگه😑بچه های فامیل از پسر من بزرگ ترن ولی همشون از پسرم میترسن فاصله میگیرن😑😑😑خودش از خودش دفاع میکنه اصلا کار ب من نمیکشه
آره کمی
من سعی میکنم بابچه خودم بحرفم متقاعدش کنم ببخشه،حتی شده همون چیز یاحتی بالاترش تهیه کنم،چون اونم بچس و میدونم تودل مادرش چی میکذره!چون بچه خودمم تواون شرابط شاید قرار بگیره ،بچن دیگه گاهی زورگو و مستبدن گاهی قد و یک دنده،اگه راضی نشد بچم ک مجبورم ب اون بچه طرف مقابل بی تفاوت باشم و طرف بچه خودم باشم
تا حالا به اون شکل پیش نیومده ولی چند روز پیش خانه بازی بودیم یه دختر ۳ ساله اومد از سرسره رونا رو هل بده سریع رونا رو گرفتم گفتم نه عزیزم هل نده میفته کار بده خیلی جدی ولی آروم ...کلا نمیدونم چرا بچه های ک بزرگترن یه جوریه رفتارشون مثلا رونا شن بازی میکرد بعد یه دختر ۳ سال و نیمه هی میگفت عهههه خاللله این داره میپاشه تو چش من حالا رونا اصلا نزدیک نبود و جهت نشستنش فرق میکرد گفتم خاله کجا داره میریزه؟؟ اصن رونا بلد نیست این کارو بکنه( واقعا رونا خیلی مهربونه اصلا لج و لجبازی و کار بد بلد نیست تا بچه کوچیک میبینه بوس میفرسته میره دستشو بگیره تا جلو هم میره میخواد طرفو ببوسه ک سریع وارد عمل میشم
اگه همسن باشن خودم تذکر میدم باهمون لهن بچگانه ب دوتاشون ک بازی کنن و از این حرفا ولی اگه بزرگتر باشه و متوجه بشم بچه ام داره اذیت میشه برخورد میکنم باهاش جوری ک متوجه اشتباهش بشه ک بچه من کوچیکتره باید مراعاتشو بکنه خلاصه با زبون خوش دیکه 😂
جرش میدم شک نکن
ب پسرم ميگم از حق خودش دفاع كنه و قوي باشه و گريه نكنه واقعا هم جواب داده
مثلا چه زوری بگو تا جواب بدم
معلومه که واکنش نشون میدم اینا هتوز کوچولون نمیتونن از خودشون دفاع کنن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.