واقعا برای منم سواله
دقیقا من هر شب شهیدم
صبح هم با خستگی بیشتر پا میشم
دلم میخواد یه ماه هیچکس رو نبینم فقط بخورم بخوابم🫠
قبلا بچه ها اینجوری نیودن الان خیلی هوشیار شدن .اگه اینجوری بودن نمیتونستن اون همه کار کنن بزان
ببین اول مونده به فرهنگ وتربیت بعضی ها نمیدونم چجوری حوصلشو ن میکشه به بچه من که شب دیگه بیهوش میشم از خواب طفلی شوهرم هرچقدر هم صدام کنه انگار مردم از خستگی الانم داریم از اون دسته آدما که بچه زیاد میارن نمونش زندایی من ۵تا بچه داره پشت سرهم الانم بازم بارداره خب میخوای چیکار اون همه بچه رو مامان بزرگم میگه اصلا اعصاب نداره بچه ها همش خونه زنعمو هاشون هستن یا دم در یکی بی شلوار تو حیاط اصلا یه وضعی نگم براتون همش لباس های تا به تا رنگ و رو رفته میپوشونده داییم وضعش خوبه ها سلیقه نداره وخسیس هس زنش ویکی دیگه زن دایی دارم چهار تا بچه داره بچه هاش یه تربیت عالی دارن همش لباساشون ست و تمیز مرتب خونش بری بوی گل میده اصلا به اون زمان و این زمونه نیس مونده به زن و همت اون زن
درگیر رفلاکس و کولیک ونفخ وتست حساسیت نبودن ،بچه نوزاد تا زبر گلو قنداق میشد تا فردا شب تو گوه ،بچه تاول میزد
لباس بچه اولی تن بچه بعدی لباس دومی کهنه اولی ،بزرگتر هم میشدن تو کوچه بودن تا دم غروب شام میخوردن ۷ شب خواب بودن ،جالبه مادر شوهرم خونشون کلا ۳۰ متر بود ی حال ۱۲ متری داشتن پدر شوهر ومادر شوهر با خودشو پدر شوهرم زندگی میکردن اتاق نداشتن سالی ی بار زاییده کجا دقیق کاشتن
الله اعلم ،الانم هر بچه اتاق ولوازم مستقل دارن خب هر کدومشون تمیز کردن میخواد رسیدگی معلومه آدم کم میاره خسته میشه
من تا چندسال پیش ارزو داشتم ۳ تا بچه داشتم ولی الان میگم غلط کنم به بعدی فکر کنم دیروز از شدت خستگی نشستم کلی گریه کردم🤦♀️
ای خواهر قدیما اینجوری نبوده همین خود من مامانم میگه زمین پنبه داشتن همه رفتن سر زمین منو گذاشتن پیش زن عموی مامانم بعدش منم زیر 1سال بودم مامانم میگه آنقدر بهم چای دادن تا یه هفته فقط بالا میاوردم شیر نمیخوردم میگه تعجب کردیم زنده موندی از اون به بعد ن بچه آورد ن سر زمین رفته☹️😑
منم برام سواله
و تو رابطشون سردی و عوا نبود
قبلاً بچه ها اینطور نبودن .. مامانم میگه تو خیلی سخت میگیری ، من تو رومیذاشتم تو گهواره میخوابیدی یا میداده بغل دختر عمه ی10سالم 😐 بعد بچه اینقدر گریه میکرد از حال میرفت نه مثل ما باید این قدر راه ببریش تا کتفت کنده بشه
من یه مدت رفتم شهرستان پسرم عادت داشت به گهوارمجبور شدم بزارمش توی گهوارسنتی پسرم عجیب میخوابید ولی حالا من دستاشونمی بستم زیاد محکم پسرمونمی بستم هم وزن گیریش خوب شده بود هم کیفیت خوابش اما الان تایک شب درگیرم که بخوابه نمی خوابه زمان قدیم اصولا با مادرشوهرا زندگی میکردن چند تاخانواده باهم بودن یابچه های بزرگترخواهربرادرشونو نگه میداشتن مثل خودما ماخودمون پنج تابچه ایم یادمه مامانم کارداشت من خواهرمو نگه میداشتم مغازه میرفتم نانوایی میرفتم مثل الان نبود
قدیم خودشون بزرگمیشدن بچه ها بهشون یا اب و غذا میدادن مینداختن اونجا تازه گاهی اوقاتم یادشون میرفت بعد چند ساعت یادشون میوفتاد.(دوست برادرم تعریف میکرده میگفتمادربزرگش انقدر بچه داشته یه بار بچه رو ندیدن رو زمین پاشونو گذاشتن روش مرده بعد شوهره گفته اشکال نداره یکی دیگه میاریم.🫤) اینحدری بوده مثل الان سرلاک و پنیر و ماست ماجان و چمیدونم پوشک فلان و شیر خشک بهمان نبوده که....والا
ببخشید ولی زنای قدیم اکثرا بیسواد و نااگاه بودن هیچ توقع و درکی تو زندگی نداشتن اطلاعات روز جامعه رو نداشتن
قبل اینکه دنیا به وسیله سوشال مدیا انقدر کوچیک بشه
ادمای قدیم اکثرا مثل سایر جانداران زندگی میکردن
اونا معمولا فقط بچه اول و بزرگ میکردن بقیه رو خود بچه ها بزرگ میکردن
وااای من در حال حاضر جای بخیه هام کل محوطه شکمم درد میکنه واقعا زنای قدیم سفت بودن
بچها قبلا اینجوری نبودن خودشون بازی میکردن میخابیدن قشنگ هم شیر میخوردن و درست غذا میخوردن نه مث بچهای الان باید التماسشون کنی غذا بخورن و شیر بخورن با هزار یه بازی و گول زدن
بعدم خونه ها قدیم ایقد بزرگ و تمیز کردن نمیخاستن که ما الان هم بچه داری میکنیم هم صب تا شب میسابیم خب خسته میشیم من که خیلی کم میارم بعضی موقع ها دولا دولا کارامو انجام میدم مث این پیرزن 90سالها 😩 😩
هر چی بیشتر فک میکنی کمتر به جواب میرسی😂 میدونی بیخیال بودن مثلا تست حساسیت کجا بود میان وعده کجا بود
یه درصد فکر کن اونا انقدر برا هر بچه وقت میذاشتن،اولا دسته جمعی زندگی میکردن و هرکی یه گوشه ی کارو میگرفت،دوما بچه رو به چشم گل کفش نگاه میکردن،بخدا من شنیدم قدیم هرکی بچش فوت میشده میگفتن گل کفشش افتاده😐
منم، نیاز دارم برم کما یه هفته
واای منم همیشه این سوالو دارم چطور به کاراشون میرسیدن، من فقط له له میزنم بزرگبشه دست از سر من برداره
شبا ساعت چند میخابع؟
عین من به خدا
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.