۵ پاسخ

کم خونی داری که هممون داریم اکثرا
اون‌ دوتا آیتم مربوط میشه به التهاب توی بدن
من از اول حاملگی هر دوتاش بالاس بخاطر عفونت شدیدم

**نکته اصلی: کم‌خونی شدید (Anemia)**
ایشان دچار کم‌خونی نسبتاً شدیدی است. اجازه بده فاکتورها را برایت باز کنم:

۱. **هموگلوبین (Hb) روی ۸.۹ است:** این عدد برای یک خانم باردار پایین است (معمولاً باید بالای ۱۱ باشد). وقتی هموگلوبین زیر ۹ می‌آید، یعنی بدن و جنین برای دریافت اکسیژن کافی تحت فشار هستند.
۲. **شاخص‌های گلبول قرمز (MCV و MCH):** هر دو پایین هستند (MCV: 77.4 و MCH: 22.0). این نشان می‌دهد گلبول‌های قرمز او هم کوچک هستند و هم رنگ‌پریده، که نشانه کلاسیک **کم‌خونی فقر آهن** شدید است (البته باید بررسی شود که مینور نباشد، ولی در بارداری اولین احتمال فقر آهن است).
۳. **تعداد پلاکت‌ها (PLT):** عدد ۲۰۷ است که نرمال محسوب می‌شود، پس از این بابت مشکلی ندارد.
۴. **گلبول‌های سفید (WBC):** عدد ۷.۹ است که کاملاً نرمال و خوب است.

**وضعیت ائوزینوفیل
عدد ائوزینوفیل **۱** است. این یعنی او در حال حاضر هیچ‌گونه حساسیت، آلرژی یا فعالیت انگلی در بدنش ندارد

**

عکس اولیه ازمایش خونه و چند تا ازمعیار های داخل خونتون پایینه کم خونی داری

اینم هست 🙏

تصویر

اینم هست 🙏

تصویر

سوال های مرتبط

مامان اسد و فهد مامان اسد و فهد ۱۱ ماهگی
مامان مامان النا مامان مامان النا ۱۲ ماهگی