علائم تشنج تو نوزادا چیه؟ کسی میدونه؟

۶ پاسخ

بعد من واسه این موضوع دخترم رو بردم پیش فوق تخصص مغز و اعصاب دختر من سر و گردنش می‌لرزید مثل کسی که یه لحظه سردش میشه دکتر نوار مغز گرفت گفت تشنجی نداشته خداروشکر و نوارش سالمه من توضیح دادم بهش که اینجوری میشه مثل حالتی که انگار بهش لرز دست بده یکهو سر و گردنش میلرزه انگار سردشه دکتر گفت اسمش شادرینگ یا حمله ی شادرما هست که اینم کاملا طبیعی و جزو تشنج محسوب نمیشه

والد بودن تلخ و سنگینه،ولی ارتباط با کودک هست که زندگی زیبا میکنه.
خوشحال میشم کانال کودکانه ام دنبال کنید دوست عزیزم
ble.ir/join/FsjenJBzjr

ببین یه مدل هم هست مثلا یه دست بچه میپرونه یا پاش میپرونه اگر بتونی بگیری دستت و تو دستت پای بچه یا دستش بایسته و از لرزش بیفته بهش میگن g ternes یا همون اسپاسم عضلانی در نوزادان که طبیعی و جای نگرانی ندارد ولی اگر بگیری دستت و تو دستت بازم دست یا پای نوزاد بلرزه باید بره برای نوار مغز و احتمال تشنج هست اگر خیلی کوتاه و فرصت نمیکنی بگیری تو دستت و فقط یک پرش هست بازم جزو تشنج محسوب نمیشه

خیره شدن به یه نقطه جوری که هی سرش رو برمیگردونی ولی انگار خشک شده بچه و هر چی سعی می‌کنی توجهش رو برگردونی بهت نگاه نمیکنه
من دخترم موقعی که خوابش میاد خیلی خیره میشه 🤣🤣ولی وقتی چهار پنج بار صداش میزنم و صورتش رو برمیگردونم سمت خودم توجهش از اون نقطه برداشته میشه اوایل فکر میکردم دور از جونش تشنج

چی شده که این رو میپرسید ؟

کف اومدن از دهن کبودی لب لوچ شدن یا همون چپ شدن چشم ها لرزش تمام بدن جوری که قابل فیلم برداری باشه یعنی مثلا چهار دقیقه پنج دقیقه طول بکشه کل بدن مثل چوب خشک بشه یا خیلی شل بشه
اینا رو فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال بهم توضیح داد

سوال های مرتبط

مامان علی و علیسان💙 مامان علی و علیسان💙 ۱۷ ماهگی