پسرها تا ١١ سالگي انواع تيك ها رو مي تونن تجربه كنن و اين تيك ها رو مي گن تا ١١ سالگي خيلي بهشون توجه نكنين چون خود به خود برطرف مي شن.
بعد از اين سن وجود تيك بايد بررسي بشه.
علت ايجادشون هم به ژنتيك و عوامل محيطي بستگي داره.
استرس و تنش هاي موجود در محيط هر چند به نظر ما كوچيك و كم اهميت براي بچه ها ممكنه بزرگ و وحشتناك به نظر برسه…
سعي كنين از عوامل تنش زاي محيطي دورش كنين. از تلويزيون و تلفن همراه فقط در حد برنامه هاي مناسب سنش استفاده كنه. و خيلي ياداوري نكنين بهش كه پلك محكم نزن، چرا زياد پلك مي زني، چرا فلان و جرا بهمان…
انگار اتفاقي نيوفتاده.
خود به خود خوب خواهد شد.
چشاش ضعیف نیست ؟؟ چون یکی از دلیل های اصلیش همینه
از استرسه عزیزم پسر منم ی مدت اینجوری بود بی توجه باش بهش و نگو که تکرار نکن و بهش بیشتر از قبل توجه و محبت بکن یادش میره
خشکی چشم
یا عصبی شدن و جیغ زدن زیاد اخیرا
خستگى چشم يا خواب الودگى و مقاومت واسه نخوابيدن ميشه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.