خانما جواب بدین
بارداری
سیسمونی
نوزاد

تصویر
۱۸ پاسخ

بهشون فشار نیار واصنم ناراحت نباش بعضیا تو گهواره میان میزارن تختو کمدو...هزاران وسیله دیگ لابد وضع مالیشون خوبه عزیزم همه مثه هم نیستن باید شرایط خودتو درنظر بگیری من خودم سربچه اولم بااینکه مامانمشون گرفتن خیلی یییی سنگین نخریدم کالسکه اصن نخریدم یاخیلی چیزا دیگ مامانم نزاشت خودش تخت و کمد و.. رو خرید وگرنه اونام گناه دارن تواین شرایط بد مالی جهاز بدن باز پشتش جهیزیه برابچه دومم اگ خدا بخواد فقط واجبا نه تخت و کمدو کریروهیچی نه جادارم نه پولشو بزرگترک شد به مرور میخرم براش😍

منم فقط ی دست لباس با دو‌جفت جوراب پستونک شیشه شیر حوله حمام فقط این چند تیکه رو تونستم بخرم که همسرم کار می‌کنه مگر پولشو بگیره بتونم یکم خریدای دیگه کنم چون تخت کمد اینا توانم‌نمیرسع بخرم

قرار نیست ی دفعه همه چیز بخری ب مرور زمان میخری وقتی ک نیاز داشت میخری

من کریر و صندلی ماشین و صندلی غذا و گهواره اینارو از خواهرم و خواهر شوهرم میگیرم
چون دیگه قصد بچه دار شدن ندارن
و هم نو و تمیزه
خودشونم گفتن نخر
دیگه منم گفتم اینا که همیشگی نیست قرض بگیرم
هیچ مشکلی هم نذاره

الان کالسکه و کریر و روروئک و سرویس غذاخوری و .... رو نگه داشتم برا بعد تولد با توجه به نیازم بخرم

عزیزم باور کن خیلیا تو این شرایط هستن
من خودمم در حد رفع نیاز خرید کردم فقط
یکی یه چیز خیلی خوبی نوشته بود تو همین گهواره
نوشته بود نوزاد چه میفهمه سرویس چوب چیه یا مارک پستونکش چیه
بیشتر چیزا از سر چشمو هم چشمی ما بزرگتراست
ایشالا به مرور نیاز شد میخری وسیله ها رو
من خودم جهازمو فقط در حد رفع نیاز گرفتم و چیزاییکه واقعا احتیاج‌میشن
خدایی حتی یک وسیله هم‌ندارم که اضافه خریده باشم همه چیم استفاده میشه و گفتم بقیه چیزا رو به مرور نیاز شد میخرم.
عوضش با بقیه پول جهاز ماشین ثبت نام کردیم اون زمان و تونستیم ماشین بخریم.
سیسمونی هم همینه
هممون آرزوها داریم ولی خب شرایط همینه دیگه

من فقط چیزایی که واجب بود خریدم بعد به مرور زمان براش میگیرم

از خریدهام راضی ام
از پولی که بابتشون دادم اصلا راضی نیستم‌😆😆

منم طبق شرایطم هزینه کردم
فقط چیزای ضروری رو خریدم که نیازمه، نه کالسکه خریدم نه کریر نه روروئک چون هنوز نه هزینه اش رو دارم ن بچه نیازشه نه هم جایی توی خونه براشون...
هر وقت کم کم تونستم بعدا میخرم
تخت کنار مادر هم نخریدم ، یه گهواره کوچیک خریدم، گذاشتم هر وقت ۳ یا ۴ سالش شد بعداً یه تخت بزرگ براش بخرم
حتی لباس هم زیاد براش نخریدم گذاشتم دنیا بیاد بعدش لباساشو اندازش بگیرم
چون الان هر چی بگیرم، ممکنه کوچیک باشه یا زیادی بزرگ باشه
عزیزم شما هم سعی کن طبق شرایطت هزینه کنی نه مثل سیسمونی بقیه

عزیزم هرچی که میدونید احتیاج هست بگیر چیز اضافه نگیر
حالا بعد زایمان اگر نیاز شد میتونی بری بگیری

نه والا، با این قیمتا هیچکی نمیتونه اون چیزی ک میخواد رو بخره
بچه تا ۱ سال وسایل خاصی نمیخواد، بخصوص اسباب بازی و این داستانا
یسری خریدها رو میشه گذاشت واسه بعدا، و ضروری ها رو خرید
مثلا من صندلی ماشین و صندلی غذا فعلا نگرفتم، اونا رو میتونم بعد از ۶ ماه هم بخرم، اسباب بازی هایی ک بدرد ۳ یا ۴ سالگیش میخوره هم نگرفتم

عزیزم نوزاد تا سه چهار ماهگی خیلی وسایل استفاده ش نمیشه، بعد از تولدش ب مرور میشه چیزای لازم رو خرید، خرید ک کلا هیچوقت تمومی نداره. چه برای نوزاد چه برای بزرگسال،،، حساس نباش عزیزم

سخت نگیر
بعدا ایشالا میگیری
خودتون هزینه می‌کنید یا خانواده؟

خلاصه چندتا کتاب درباره دوران بارداری و رشد مغز جنین رو تو کانال بله قرار دادم🌱
اگر توام به دنبال آگاهی هستی یا فرصت مطالعه و یا هزینه خرید کتاب رو نداری، جات اینجا خالیه✨️
بیا طوری این ۹ ماه بارداری رو سپری کنیم، که بعدا خبری از "ای‌کاش‌" نباشه ✌️

آیدی کانال: 👇
@elaheghorbanpoor

من چیزای واجبیش گرفتم. بقیه وقتی به امیدخدا به دنیا اومد طبق سایز و فصل براش میگیرم.تازه خرید که گاهی بهتر مزه میده تا یهو از الان حتی برای فصل سرد هم خرید کنیم

اونجور که من دلم میخواد چندین میلیون پول میخواد
ولی اونجور که تجربه و عقلم میگه در حد معمول و نیاز خرید کردم

من که بعضی چیزا رو بعدزایمان گرفتم سردومی هم خیلی چیزارو هنوز نگرفتم براش

مثلا چی مونده که بخری؟

سخت نگیر خیلی هاشو بعد تولد بچه ام میشه خرید انشالله زودتر میخری

سوال های مرتبط