سلام کسی می‌دونه این سنو چی میگه

تصویر
۱۰ پاسخ

عزیزم با توجه به اینکه روز سوم سیکل ات این سونو رو انجام دادی هم اندومترت خوبه و هم فولیکول خوب داری برو پیش دکتر انشالا این ماه باردار بشی 🙏😍

ضخامت طبیعی آندومتر در طول سیکل :
هنگام پریود یا بلافاصله بعد از آن: حدود ۲ تا ۵ میلی‌متر
اوایل تا اواسط سیکل: حدود ۵ تا ۷ میلی‌متر
نزدیک تخمک‌گذاری: حدود ۷ تا ۱۱ میلی‌متر
بعد از تخمک‌گذاری: معمولاً ۷ تا ۱۶ میلی‌متر
بنابراین آندومتر ۳.۳ میلی‌متری اگر سونوگرافی در روزهای اول قاعدگی انجام شده باشد، می‌تواند کاملاً طبیعی باشد. اما اگر در اواسط سیکل یا زمان تخمک‌گذاری اندازه‌گیری شده باشد، نازک محسوب می‌شود

فقط توی گزارش نوشته ذخیره فولیکولی تخمدان‌ها کمی کاهش پیدا کرده و تخمدان راست کوچکتر از حد انتظار دیده شده، برای همین پزشک خواسته ماه بعد روز پنجم پریود دوباره سونوگرافی واژینال انجام بشه تا دقیق‌تر بررسی کنه. برای دخیره تخمدان ها باید تحت نظر باشی و احتمالا درمان دارویی شروع کنی

فولیکول ۱۱ میلی‌متری در واقع همان کیسه‌ای است که تخمک داخلش رشد می‌کند.
معمولاً یکی از این اتفاق‌ها می‌افتد:
اگر رشدش ادامه پیدا کند و به حدود ۱۸ تا ۲۴ میلی‌متر برسد، تخمک‌گذاری انجام می‌شود و تخمک آزاد می‌شود.
اگر به هر دلیلی رشدش متوقف شود، ممکن است تحلیل برود و در آن سیکل تخمک‌گذاری از آن فولیکول انجام نشود.
پس وجود فولیکول ۱۱ میلی‌متری به این معنی نیست که مشکلی وجود دارد. بیشتر شبیه این است که «یک تخمک در حال آماده شدن» دیده شده است. اینکه بعداً به تخمک‌گذاری برسد یا نه، به روز سیکل و روند رشد فولیکول بستگی دارد

حتما برو پیش متخصص باجواب سنوت

باید بری متخصص دارو بهت میده برا ذخیره تخمکا

ضخامت خیلی کمه

اندمترت هم خیلی کمه باید ۸باشه برا تو ۳

تنبلی تخمدان داری

فولیکول تخمک بزرگیه که آزاد نشده .می‌تونه تبدیل ب کیست بشه

سوال های مرتبط

مامان نی نی کوچولو مامان نی نی کوچولو هفته نهم بارداری
مامان فندق کوچولو مامان فندق کوچولو هفته نوزدهم بارداری
مامان توت فرنگی 🍓🩷 مامان توت فرنگی 🍓🩷 هفته سی‌وسوم بارداری