مامانا اگه واکسن رگام نزنیم چه اتفاقی میفته ؟

۷ پاسخ

عزیزم اگر گروه خونی شما منفی هست حتما حتما باید آمپول رگام بزنین.چون ممکنه گروه خونی بچه شما مثبت باشه در این صورت تداخل در بدن شما ایجاد میشه و یک سری فاکتور ها که بهش گفته میشه کومبس داخل خون شما مثبت میشه و در بارداری های بعدی به مشکل میخورین مامانایی که گروه خون منفی دارن آمپول رگام از نون شب واجب تره براشون.

و یکی دیگه از دلایلی که میگن روگام بزنین برای بارداری های بعدی هست که خدایی نکرده مادر دچار سقط نشه همش یعن یتوبارداری بعدی شمام موثرت

خیلی مهمه چرا نزدی اخه قیمتی هم ندارع گه گروه خونی شما مثبت باشه ولی بچه به بابا بره و گروه خونیش منفی بشه سخته اگه شانس بیاری گروه خونی نینی باش ما یکی باشه

خیلی ریسک بزرگیه اگه گروه خونیت منفیه حتما باید بزنی
انقدر که واکسن رگام مهمه واکسن کزاز یا بتا مهم نیس

عزیزم به خاطر rhمادر چون چرخه ی خون جنین از ۲۸هفته وارد خون مادر میشه و اگه مثبت باشه ناسازگاری میده مثل زردی و کم خونی شدید و و بعضی مواقع هم خدایی نکرد سقط جنین
حتی بعد زایمان هم چک میشه که rh خونی نوزاد با مادر یکی نباشه مجدد به خاطر بچه ی بعدی تزریق میشه

چرانزدین؟

نه اتقافا واجب نیس چون 36هفته به بعد بچه کامله

سوال های مرتبط

مامان شیرین عسل مامان شیرین عسل ۸ ماهگی