نه بنظرم زوده هنوز
شاید پیاده روی و خرکت های سبک
ولی دمبل فک نمیکنم
نه حداقل ۶ماه زمان لازمه برای ورزش و رژیم
دوماه بعد سزارین میشه ورزش کنی
عزیزم تا ۶ ماهگی هیچ کاری نکن بونت الان خالیه یهو باعث میشه سرگیجه بیحال بشی بزار بدنت جون بگیره بعدا ورزش شروع کن
اصن وقت نمیشه ک
اگه وقت کردی و بچه اجازه داد تکون بخوری 😂
تا چهل روز باید صبر کنی بعد چهل روز هم تا یکماه ورزش سبک یعنی وزنه ی سنگین برنداری و حرکات کششی هم ملایم تر انجام بدی
این چیزی بود که دکتر به من گفت
بهطور کلی یک ماه بعد از سزارین هنوز بدن در مرحله ترمیم داخلیه، حتی اگر ظاهر زخم خوب شده باشه. برای همین جواب کوتاه اینه: گاهی بله، اما فقط اگر پزشکت اجازه داده باشه و خیلی سبک و کنترلشده شروع بشه.
معمولاً توصیههای استاندارد اینهاست:
• تا ویزیت ۴ تا ۶ هفته بعد از سزارین، بهتره ورزش جدی یا وزنهبرداری انجام نشه.
• پیادهروی سبک معمولاً از هفتههای اول مجازه و حتی توصیه میشه.
• تمرینهای سبک شکم و کف لگن (مثل کگل) معمولاً زودتر شروع میشن.
درباره دمبل ۲ کیلویی
اگر:
• خونریزی یا درد نداری
• بخیه و محل برش خوب ترمیم شده
• پزشک در معاینه اجازه داده
ممکنه حرکات خیلی سبک با دمبل ۱ تا ۲ کیلویی قابل انجام باشه، ولی با این شرطها:
• بدون فشار به شکم و محل سزارین
• بدون دراز و نشست یا حرکات شکمی سنگین
• بدون حبس نفس (زور زدن)
• مدت کوتاه و با تکرار کم
نشانههایی که یعنی باید قطع کنی:
• درد یا کشش در محل بخیه
• سنگینی یا فشار در شکم
• افزایش خونریزی یا لکهبینی
• احساس ضعف یا سرگیجه
نکته مهم
بعد از سزارین، مسئله فقط پوست نیست؛ عضلات شکم و کف لگن هم در حال ترمیم هستن و بعضیها جدایی عضلات شکم (diastasis recti) دارن که با ورزش اشتباه بدتر میشه.
سلام خانما ی دختر ده ساله هست بی سرپرست و سرطان داره ی چشمشم از دست داده تو این بیماری اگه کسی میتونه کمک کنه پ . و .ل عملش جور بشه خواهش میکنم براش دعا کنید
نفری ۱۰۰ تومن هم براش خوبه و عملشو میندازه جلوتر
بله
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.