تو سزارین ک چشم نمیبینه چیکار میکنن چجوری میبرن شکمو فکر میکنن اون سخت نیس ولی تو طبیعی ادم خودش میبینه وحشتناک ب نظر میاد ولی همه میگن ک بعد زایمان طبیعی انگار نزاییدی راحت تره
تجربه هر دو دارم طبیعی بهتره
تو طبیعی نهایت دوتا میزنن اونم اگ بچه نیاد ولی اون یکی از این ور شکم تا اون ورش بخیه میزنن و اینک طبیعی بچه باهوش تر میشع چون خودش بیدار میشع و امادع ب دنیا اومدنه تو سزارین ک یهو کیسه ابو. باز میکنن انگار بچه رو از خواب یهویی بر میداری زهر. ترک میشه
همه فک میکنن سزارین بهتره در حالیکه برعکس سزارین یه عالمه بخیه میخوری پوستتو 8 لایه میبرن طبیعی همه میگن ک طبیعی ک به دنیا میاد بعدش انگاز هیچی نشده مامان من همیشه میگه ک طبیعی انگار اصلا زایمان نکردی و اینک میگن واژن گشاد میشه همش الکیه بعدرایمان بیشتر تنگی واژن میاد فقط تصورات طبیعی توهمه بد شدع و چون میبینه خودش چحوزی بچع ب دنیا میاد وحشتناک بنظر میاد ولی هزار تا بخیه خوردن جر خوردن پوست خیلی بهترع
هر دو ممکنه عوارض بلند مدت داشته باشی ممکنه هم نداشته باشی بستگی به ژن و بدن خودت داره
بعضیا با سزارین کمر درد باهاشون موندگار میشه بعضیام با طبیعی افتادگی رحم و مثانه
بعضیا با طبیعی سه روزه سر پا میشن بعضیا ده دروزه یا بیشتر برای سزارین هم همینطوره
کلا اینایی که گفتم هر دو موردش چه برای سزارین چه طبیعی اطرافم دیدم که میگم...
دیگه بستگی به خودت داره که با کدوم زایمان راحت تری و حس بهتری داری و درد کدوم رو بهتر میتونی تحمل کنی
من اولیم طبیعی و دومیم سزارین بود. تو اولی خیلی زود خوب شدم. با اینکه موقع برش دادن تا مقعد رو بریده بودن و خیلی بخیه خوردم، و بی اختیاری داشتم یک هفته، ولی روند درمانم خیلی سریع بود. یکماهه مثل روز اول شدم. ولی دومی که سزارین بود، بخیه هام عفونت کرد و باز شد و تا سه ماه درگیر زخمام بودم. بعدشم تا هشت ماه گزگز میکرد. الان گزگز خیلی کمتر شده ولی فرم شکمم خیلی بد شده و اصلا خوشم نمیاد. بخیه ها از داخل چسبیده و باعث میشه پوست شکمم شل بیفته روی پا. نمیدونم خوب میشه یا نه😭
من که هر بار برگردم به عقب سزارین میکنم.اصلا هیچ جوره تو کتم نمیره که چرا باید دردای وحشتناک طبیعی رو تحمل کنم سوزن فشار و عوارضش رو تحمل بکنم بعدشم از پاییین کلی بخیه بخورم.خواهرم دیسککمرش توی زایمان طبیعی ترکید.از بس فشار اومد بهش.
من اولی طبیعی بود
انتخاب بیمارستانم و کم تجربه بودنم باعث شد راضی نباشم
حالا الان آگاهی ها زیاد تر شده
و میتونی اپیدورال بزنی
.........
دومی و تصمیم به سزارین گرفتم اونم شانس باهام یار نبوده و بیمه فعلا قطع کردن
نمیدونم دیگ چی بشه
...........
من هر دوتاشو تجربه کردم
طبیعی تا دم مرگ رفتم به نظر من سزارین خیلی بهتره
من دوتاش توی یک روز تجربه کردم
۱۲ ساعت درد طبیعی کشیدم هزار چیز رد کردن آخر سر بچه مدفوع کرد بردنم سزارین
به نظر من سزارین عالی بود طبیعی خیلی وحشتناک بود حالا من به اون مرحله زایمان نرسیدم تا نصفه رفتم دیدم چقدر وحشتناک جلو تر میرفتم زله ترک میشدم🤣
من سزارین کردم بیمارستان خصوصی
رسیدگیشون عالی بود ولی خودم خیلی اذیت شدم
شاید اگه طبیعی بودم هم همینجوری اذیت میشدم کلا بدنم خیلی حساسه
و اینکه نمیتونستم با فراق باز به کارام برسم یا بچه رو رسیدگی کنم هم اذیتم میکرد☹
من زایمان نکردم ولی فک میکنم سزارین بهتر از طبیعیه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.