۲ پاسخ

از روی عکس آزمایش، چند مورد مهم دیده می‌شود:
1. کم‌خونی دارید
RBC = 3.50 ↓
Hb = 10.5 ↓
Hct = 32.6 ↓
این اعداد نشان‌دهنده کم‌خونی خفیف تا متوسط هستند. چون MCV = 93.1 طبیعی است، کم‌خونی از نوع «نرموستیک» به نظر می‌رسد و برای علت آن معمولاً بررسی آهن، فریتین، B12 و فولات لازم است.
2. تست قند خون (GTT)
ناشتا: 105 mg/dl
1 ساعت: 231 ↑
2 ساعت: 158 ↑
اگر این آزمایش برای بارداری انجام شده باشد، این نتایج با معیارهای رایج به نفع دیابت بارداری است و باید حتماً توسط متخصص زنان یا غدد پیگیری شود.
اگر باردار نیستید، قند 2 ساعته 158 نیز بالاتر از حد طبیعی است و نشان‌دهنده اختلال تحمل گلوکز (پیش‌دیابت) یا نیاز به بررسی بیشتر است.
3. تیروئید
TSH = 2.15
طبیعی است و نشانه‌ای از کم‌کاری یا پرکاری تیروئید در این آزمایش دیده نمی‌شود.
4. گلبول سفید و پلاکت
WBC = 9.0 طبیعی
Platelet = 200 طبیعی
مشکل خاصی در این بخش دیده نمی‌شود.
جمع‌بندی
✅ تیروئید طبیعی است.
✅ گلبول سفید و پلاکت طبیعی هستند.
⚠️ کم‌خونی دارید و نیاز به بررسی علت آن وجود دارد.
⚠️ قند خون به‌خصوص در تست تحمل گلوکز بالا است و اگر باردار هستید باید سریع با پزشک زنان مطرح شود.
فقط یک سؤال مهم: این آزمایش مربوط به بارداری است؟ اگر بله چند هفته باردار هستید؟ چون تفسیر قند خون در بارداری با غیر بارداری فرق می‌کند.

کم خونی و قند دارید

سوال های مرتبط

مامان رستاودوقلوها🧿 مامان رستاودوقلوها🧿 هفته بیستم بارداری
مامان محمدرضا مامان محمدرضا ۵ سالگی