پری جان من برات ویزیت آنلاین گرفتم چ حرفایی ک گفتیم ب دکتر گفتم با آزمایش ها و داروهای ک بهت دادن ببین. چی میگه حتتتتتتتتتما ببر بچرو. حتما باید ی اتفاق بدتری بیوفته بری. با دست دست درست نمیشه اینا سرزن شنیست چون تو مقصر نیستی ولی من از دیروز مثل خوره افتاده تو مغزم انقد ب این بچه فکر میکردم ک دوروزه میاد ب خابم این بچه ازت خواهش میکنم ببرش بیمارستان. چطور دوماه گذشته و تو هیچ اقدامی نکردی
خب حتما خوب غذا میخوره طبیعتا مدفوعش هم زیاد میشه
میخوره ک پی پی میکنه
اسهال نیست ک جای نگرانی باشه
این پیام دکتر فوق تخصص کودکان دکتر ظروفی بود
شهرستانها).
نگران هزینهها نباشید؛ در تمام بیمارستانهای دولتی بخشی به نام «مددکاری اجتماعی» وجود دارد. وقتی شرایط مالی خود و نبود پدر کودک را به مددکار توضیح دهید، تمام هزینههای اورژانس و بستری یا کاملاً رایگان میشود و یا به حداقلِ ممکن میرسد و خیرین بیمارستان آن را پوشش میدهند.
لطفاً زمان را از دست ندهید. هیچ داروی تقویتی یا شربتی در این مرحله نمیتواند جایگزین بررسیهای اورژانسی بیمارستان شود.
شرایط سخت شما را کاملاً درک میکنم و از اینکه با این همه دغدغه و مشکل، نگران و پیگیر سلامتی فرزندتان هستید، به شما حق میدهم.
به عنوان یک پزشک متخصص اطفال، وظیفه دارم حقیقت و بهترین راهکار علمی را به شما بگویم. علائمی که ذکر کردید بسیار جدی و خطرناک هستند (اصطلاحاً Red Flags یا علائم هشدار محسوب میشوند) و به هیچ وجه نمیتوان این کودک را با درمان خانگی یا تهیه دارو از داروخانه درمان کرد.
🚨 هشدارهای بسیار مهم (لطفاً با دقت بخوانید):
۱. قطع فوری بروفن: دادن داروی ایبوپروفن (بروفن) به کودکی که کمآبی شدید دارد، خوندماغ میشود و در مدفوعش خون است، بسیار خطرناک است. بروفن خطر خونریزی گوارشی را بیشتر میکند و در شرایط کمآبی باعث آسیب جدی به کلیهها میشود
۲. خون در مدفوع + خون دماغ بدون ضربه: نشاندهنده اختلالات انعقادی خون، کمبود پلاکت یا عفونتهای شدید است و نیاز به آزمایش اورژانسی خون دارد.
۳. تکان خوردن یک دست در خواب (تشنج موضعی) + استفراغ در خواب + دور سر ۵۰ (بزرگتر از حد نرمال): این علائم میتوانند نشاندهنده فشار داخل جمجمه یا مشکلات مغزی و عصبی باشند. استفراغ در خواب خطر خفگی (آسپیراسیون) دارد.
۴. کاهش وزن شدید و کمآبی: وزن ۸ کیلوگرم برای کودک ۱۶ ماهه نشاندهنده سوءتغذیه شدید (Failure to Thrive) است. کمآبی بدن در این سن میتواند به سرعت باعث افت فشار و شوک شود.
راهکار عملی برای شرایط مالی شما:
خواهر عزیز، جان فرزند شما در خطر است و نیاز به بستری، سرمتراپی و بررسی توسط متخصص مغز و اعصاب و گوارش کودکان دارد.
شما باید در اسرع وقت (همین امروز) به اورژانس یک بیمارستان دولتی و آموزشی کودکان مراجعه کنید
عزیزم دکتر بردیش؟دخترمنم مدفوع زیاده اما نه اینکه هر ساعت سه بار خوده مدفوع یا اسهال
ینی واقعا تو مغز اینایی ک میگن حتما خوب میخوره ک پی پی میکنه جای عقل چی گذاشتن؟ تو یه ساعت ٣بار پی پی طبیعیه؟ بچه اسهال داره پسر منم اسهاله دکتر یه کپسول داد با یه شربت برات عکس میفرستم
خیلی زیاده خوراکشم که زیاد نیست
فکر نکنم کسی بفهمه بتونه کمکت کنه مگه اینکه دستت پول بیاد دکتر ببریش
نمیتونید دکتر ببریدش؟
وای دختر۱۰ روزخیلیییه ازبچه هیچی نمیمونه
اگر اسهاله
بهش پودر بایولاکت بده داخل یکم اب یاماست قاطی کن برای استهاش هم نئوزینک بده من جفت بچه هام ویروس اسهال روگرفتن بردم دکترایناروداد خیلی بهترشده
شیرخشک ال اف بده بهش عزیزم
یکی از خانومای گهواره نوشته بود. منم دخترم خیلی پی پی میکرد دکتر شربت میترونیدازول بهش داد خوب شد ....
پوشکش نکن. ببرش تو دسشویی بگو بشین. تا هروقت پی پی داری. مگه خبر نمیده اصلا؟!
عزیزم اگه آبکیه ک اسهاله
برا لسهالم سیب درختی
سیب زمینی
ماست و سنجد
کته و ماست
چوب شور
بیسکوییت ترد
آب هویج
کباب حوجه
یعنی داخل یه روز کامل چند بار دفع دارد ؟!! بعد خودشم اذیتته
سیب زمینی، موز، پودر سنجد، سبب گلابی
اگ اسهاله پودر کیدی لاکت بده بهش
آخه هر دارویی نباید بدی که عزیزم
وقتی اسهال نیست
زنیان بگیر با نبات دم کن صاف کن بده بخوره
پودر سنجد بریز تو غذاش
سنجد بده بخوره
کپسول یوموگی روزی یدونه باز کن بریز تو ماست بده بخوره
والا نه وگرن میگفتم بهت
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.