خانما شما رسم دارید سیسمونی خانواده تون بگیرن یا نه ؟

تصویر
۱۸ پاسخ

اره خب این یه رسم قدیمیه ولی بنظرم ادم وقتی خودش تصمیم میگیره که بچه دار بشه وسایلش هم باید خودش بخره تو این شرایط اقتصادی واقعا نمیشه از خانواده ها توقع داشت🥲اینکه خودشون با توجه به شرایطشون دوس داشته باشن چیزی بخرن خیلی قشنگ تره تا اجبار به خرید🌹

خیلی از رسوم باید دیگه منسوخ بشن،،
وقتی دو نفر تصمیم میگیرن بچه دار شن چرا یه خونواده باید تو زحمت بیفته
حالا خواستن کمک کنن یا هدیه بگیرن دستشون درد نکنه
من و همسرم که هیچ کمکی نگرفتیم،، از اول تصمیمون این بود خودمون صفر تا صد رو تهیه کنیم،،
بعدا به پسرم هم میگم ازش همسرش نه انتظار جهیزیه داشته باشه نه سیسمونی ،،،
ما باید شروع کننده یک سری آداب جدید باشیم،،
لزوما هر رسمی خوب نیست

من که سر بچه اولم شوهر نزاشت بخرن گفت بچه ماست وظیفه خودمونه منم گفتم نخرن دیگ فقط طلا اوردن واسش با یه عروسک بزرگ این یکی هم همینطور دیگ

ما رسم داریم متاسفانه
من خودم برای بچه اولم یه مقدار پول با حقوق خودم جمع کردم و بدون اینکه به شوهرم و خانوادش بگم به مامانم اینا تو خرید سیسمونی کمک کردم

اره برا منم گرفتن ولی گفتم چیزایه ضروری بخرن ن اضافی

خیررررر با همسرم خریدیم

اره ولی من ازشون نخواستم که بدن
یه سری چیزا خریدن چندتایی هم مادرشوهرم خرید چندتا هم خودمون

واقعا فشار اوردن روی خانواده ها خیلی ظلمه گناه دارن. اگر در توانشون بود لطف میکنن وگرنه اصلا نباید بهشون بگیم.

نه خداروشکر

ما نداریم ، داشتیم اجازه نمیدادم

اره گل

ما رسم داریم اما شوهرم خودش کل بزرگارو خرید ۵۰ تومن مامانم خرج کرد خورده ریز خرید یه دونه ام گردنبند برای اسم گذاریش گرفته

اره ماهم بچه اولمون رو خریدن الان بچه دوممه خودم باید دس به کار شم😅😅

اولی اره دومی خودم گرفنم

رسم داریم ولی من این رسم رو شکستم
البته بازم بابام زوری یه مبلغی داد تشکر کردم و گرفتم ولی بقیشو خودمون خریدیم

بله خانواده میگیرن

اره.. همه‌چی رو گرفتن

اره رسم داریم ولی در حد توانشون نه همه چییی

سوال های مرتبط