۱۴ پاسخ

ببین اگه‌مثل پسر من باشه، پسر من اگه میوه یا شکلات یا هر تنقلاتی اگه بخوره دیکه غذا نمیخوره؛ منم سعی میکنم تا زمانی که‌وعده ی اصلی رو نخورده میان وعده بهش ندم؛ مثلا صبحونه رو‌که خورد حالا یه ساعت بعدش مثلا میوه‌میدم بهش؛ دیکه‌میمونه تاااا نهار بخوره هیچی نمیدم؛ بعدش دوباره مثلا یه ساعت بعدش شاید یه مثلا بستنی بدم، شایدم‌هیجی ندم؛ تا شام بخوره

سعی میکنم تنقلاتب مثل کیک و‌بیسکوییت رو‌ تو‌خونه اصلا ندم؛ پسر من بیرون‌ یا‌مهمونی که باشیم غذا نمیخوره، مجبورم برای بیرون از این‌چیزا ببرم‌که بخوره

فقط گوشی

با گوشی سرگرمش میکنم می‌دونم کارم اشتباه هست از مجبوری دخترم غذا نخوره اشتها خودمم کور میشه

من دست خودم باشه نمیدم تا انقد گشنه بشه بیاد بخوره 🤣🙈 یکم حوصله میخاد خب. ولی اطرافیان نمی‌ذارن و اصرار دارن بدن و سعی میکنم همون وعده های کمی که میخوره رو یه چیز مقوی بدم. مثلا نون و پنیر نمیشینه یا نمیگیره بخوره ولی سفیده تخم مرغ خیلی دوس داره یهو دو تا سه تا سفیده تخم مرغ آب پز میدم میخوره و دیگه تا حد خوبی سیر و مقوی هس براش و مثلا میوه سعی میکنم موز بدم بهش دو تا برش هم بخوره کلی خوبه با نسبت خودش.

بعدم غذاهایی که دوست داره رو درست کن، مثلا بچه ها معمولا سس کچاپ دوست دارن، من سس رو میارم میدم دستش، مثلا ماکارونی خوردنی یکم تو هر قاشق میزنه بعد میدم دهنش

یا مثلا ساندویچ تو‌خونه خودت درست کن (مثلا حتی کوکو برای خودتون درست کردی، کوکو رو بذار لای نون ساندویچی یه گوجه ام خورد کن توش) با سس

یا هر غذایی که میدونی دوست داره

خلاصه که هر بار یکی از این کارا رو انجام میدم

گاهی ام میاد میشینه نمکدون رو میگیره میگه نمک، قاشق رو‌که‌پر میکنم به هوای اینکه بیاد نمک بزنه به قاشق میشینه بهش میدم‌میخوره؛ نمکم‌که نمیزنه،‌ یکم خم‌میکنه‌میگم بسه شور شد

گاهی ام مبدم دستش خودش میخوره میگم آفرین پسرم بلده غذاشو خودش بخوره، خوشش مباد اینجوری میگم قشنگ‌قاشق رو پر میکنه میخوره🤭 قاشق بزرگم میدم دستش، یه قاشق از این قدیمیا که هم سبکه هم نوکش نازکه راحت میکنه دهنش

بعدم جدیدا من اینم چندبار امتخان کردم خوب نتیجه داده، غذا که چندقاشق میخوره میره اونور، بهش مبگم نمبخوری؟ میگفت نه؛ گفتم‌پس خودم‌میخورم و‌میخوردم‌تموم میشد،‌ بعد میگفت بده، میگفتم‌دیکه نخوردی خوردم دیکه؛ دیگه‌میدونه اگه‌نخوره غذاش خورده میشه🤣 میره اونور به بازی، بهش میگم تا سه میشمرم اکه نیای بخوری خودم‌میخورم، تا ۲ که‌میشه زودی میاد‌میخوره دوباره‌میره و همین روال رو انجام‌میدم، دیگه‌خودش دلشو نشون‌میده‌میگه پر شده🤣

وزنم‌توی‌۹ ماه اخیر اصلا خوب نگرفته بود، دکترش لیکوزینک‌نوشت براش

با گوشی میخوره وگرنه اصلا نمیشینه

دختر من مثلا امروز نه ناهار خورد نه شام
دولیوان شیر خورد ۱۰ تا دونه فندق یکم میوه همین
الان براش یه تخم مرغ گذاشتم بپزه ببینم میخوره
بعضی وقتا میخوره بعضی وقتا نه

بذار گشنه بشه بعد غذا بیار
موقع غذا با شعر و شکلک درآوردن یه کاری کن بهش خوش بگذره، اینجوری از تایم غذا خوردن خوشش میاد
دور هم غذا بخورین، تنها نباشه
خیار و گوجه یا پیازچه ای چیزی دستش بده، باهاش مشغول که شد تو هم کم کم غذا بذار دهنش
اینا رو من انجام دادم خدا رو شکر تا حدودی جواب داده

هیچ میذاریم گشنه بمونه

سوال های مرتبط