چهلش در بیاد خوب میشه پسر من تا چهل روز فقط گریه کرد جوری ک هیچ جوره آروم نمیشد فقط موقع خوردن ساکت بود بعد چهل بعد ختنه همش رف الان ب موقع میخوابه بلند میشه بازی میکنه
ببرش دکتر معاینه کنه ببینه نفخ داره یا کولیک قطره بده بچه بخوره خوب میشه
متخصص اطفال واسه بچه اول به من گفت اکثر بچه تا رفلاکس دارن
چون دریچه ای که سر معده ست و باعث میشه شیر برنگرده هنوز شکل نگرفته
شیربرمیگرده و مری رو میسوزونه و بچه بیقرار میشه، یا برمیگرده و مدیره تو ریه
ممکن هم هست رفلاکس پنهان باشه و بالا نیاره ، گاهی هم بالابیاره
راه حلش هم ساده ست
فوق تخصص ریه اطفال این و بهم گفت
سرش موقع خواب ۳۰ درجه بالا باشه
موقع شیرخوردن ۴۵ درجه بالا باشه
بعد هر بار شیر دهی ۱۰تا۱۵ دقیقه سر شونده باشه ، چه اروغ بزنه چه نزنه
و واسه این بچه دوم که از اول این و رعایت کردم،خیلی از مشکلات و برقراری ها پیش نیومد
یکی دیگه هم باد گرفتن شکمش
بالش و تشک میذارم ،زیرش که نرم باشه ، زیر سرش بالا باشه تا تایم بیشتری تحمل کنه این حالت و
بعد روشون زیرانداز تعویض میندازم ، پوشاک شو شل میکنم، شکم و دو سمت ناف و آروم ماساژ دورانی میدم، بعد دو تا پا آروم تو شکم فشار میدم، چند لحظه استراحت و دوباره ، بادش خالی میشه گاهی هر دو دسشویی شو هم میکنه ، البته بعضی شبا شدید تره ، یکم بادیون و نبات هم دم میکنم ، در حد چند قاشق میدم بهش
بعد جیش میشورم و خشک میکنم ، دکترش که گفت یه ربع باز بذارش بعد شستن ، اگر قرمز باشه پماد میزنم
تقریبا برقراری خاصی نداره دیگه
عزیزم طبیعیه مخصوصا اگه بچه اولته فقط باید صبوری کنی تموم میشه این روزا بچتم بغل کن ماساژ بده براش لالایی بزار راه آروم شدنش رو یادبگیر
عزیزم پسر منم تا صبح گریه میکرد نمیخوابید رسما داشتم دیوونه میشدم تو حسرت یه کمی خواب بودم بعد سه بار دکتر بردن یه دکتر دیگه بردم که قطره اینفاکول تجویز کرد واقعا معجزه میکنه هر هشت ساعت ده قطره میدم
فقط نزار افسرده بشی بخاطر شرایط بقیه چیزا با گذر زمان درست میشه
هیچوقت بزور بهش شیر نده باعث میشه رفلاکس بگیره
از دیشب ساعت ۹ تا الان فقط ۴ ساعت خوابیده، همش جیغ میزنه😭😭😭😭
سلام عزیزم.خیلی سخته ولی میگذره
من دوقلو دارم یکیش دقیقا مثل بچه شما بود چهل روزش شد بهتر شد قلق عاشق باید دستت بیاد
من یک قلم آروم میخوره و میخوابه ولی یکیش چهل روز گریه کرد نه گذاشت من بخوابم نه خودش چندمدل شیرخشک چند مدل گهواره چندین مدل شربت و قطره کولیک
تا اینکه به یه دکتر گفتم اینارو بهم گفت بعضی بچه ها اینطوری هستن هی نخواه چیز جدید امتحان کنی بجاش فقط آرامش داشته باش منم همینطور کردم وچهل روزشم شد دیگه اونقدر گریه نکرد
الآنم تو خوابش وبیداریش خیلی حساسه ولی قلقشو دونستم
بسر میزنم
کلا بچه ها تا س الی چهار ماهگی کولیک دارن ...تو دست بزن ب شکمش اگه صدای طبل بده نفخ داره مال کولیکشه ..صدای سشوار براش بزار آروم میگیره شکمشو همیشه ماساژ بده بغلش کن آروم میگیره ..شیر خشک ی درجه درس کن نهایت دو درجه چون شیرتو میخوره تا بهش فشار نیاد و بالا بیاره ...ب محض خوردن چ شیر خودت چ شیرخشک آروغشو بگیر ..اگه ماشین دارید وقتایی ک خیلی گریه میکنه سوار شید ی دوری بزنید بازم آروم میگیره ..فقط صبر و تحمل بکنید تا بگذره اون بچه هم گناه داره درد داره ک گریه میکنه.
امان از قضاوت بقیه تنها راهش اینه ب چپت نگیری فقط تمرکزت رو خودت و بچت باشه اگه ب حرف بقیه گوش کنی ک افسردگی زایمان از پا درت میاره من اوایل این جوری بودم ولی الان کسیو بچپم نمیگیرم حرفاشون فقط حرفن اگه ناراحتن بیان آرومش کنن
خدا صبرت بده
عزیزم بچه اولته؟
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.