مامانا نشانه های اوتیسم تو نوزادی چیه؟

۳ پاسخ

تو سه سالگی تشخیص داده میشه

علائم اوتیسم در نوزادان و کودکان، تولد تا 3 ماهگی:
به صداهای بلند واکنش نشان نمی دهد.
حرکت اجسام را با چشم دنبال نمی کند.
اجسام را با دست نمی گیرد.
به اطرافیان لبخند نمی زند.
برای برقراری ارتباط هیچ صدایی تولید نمی کند.
به چهره های جدید توجه نمی کند.
علائم اوتیسم در نوزادان و کودکان، سه تا 7 ماهگی:
سر خود را به سمت منبع صدا نمی چرخاند.
هیچ علاقه ای از خود نشان نمی دهد.
نمی خندد و جیغ نمی زند.
نمی تواند خود را به جسم مورد نظر برساند.
لبخند نمی زند.
برای جلب توجه دیگران هیچ تلاش و حرکتی نمی کند.
هیچ علاقه ای برای بازی کردن ندارد، حتی بازی دالی موشک.
علائم اوتیسم در نوزادان و کودکان، 7 تا 12 ماهگی:
سینه خیز نمی رود.
هیچ کلمه ای ادا نمی کند.
هنگام ارتباط با او هیچ حرکتی مانند تکان دادن یا چرخاندن سر انجام نمی دهد.
به اجسام یا تصاویر با دست اشاره نمی کند.
حتی زمانیکه او را نگه داشته اید نمی تواند بایستد.
علائم اوتیسم در نوزادان و کودکان، یک سالگی تا 24 ماهگی:
نمی تواند راه برود.
بیشتر از 15 کلمه نمی تواند حرف بزند.
جمله دو کلمه ای استفاده نمی کند.
کاربرد لوازم خانگی مانند تلفن، چنگال یا قاشق را نمی داند.
کلمات و حرکات شما را تقلید نمی کند.
نمی تواند اسباب بازی چرخ دار را هل دهد.
دستورالعمل های ساده را دنبال نمی کند.
هنگام ارتباط با او، به چشمانتان نگاه نمی کند

مگه انقدر زود قابل تشخیصه؟

سوال های مرتبط

مامان فسقلی🧸 مامان فسقلی🧸 ۱۳ ماهگی
مامان قشنگ خانوم مامان قشنگ خانوم ۱ سالگی