برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
برای درمان زود انزالی چی بخوریم

اینکه برای درمان زود انزالی چی بخوریم و از چه ترکیباتی برای رفع و بهبود این مشکل استفاده کنیم، سوال بسیاری از مردان است. اینکه دقیقا چرا امروز در مقایسه با قدیم، مردان بیشتری به این عارضه و مشکل دچار می‌شوند و ناچارا به دنبال قویترین راه درمان زود انزالی، قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی، معجون درمان زود انزالی یا حتی ساده ترین روش درمان زود انزالی می‌گردند، مورد بحث امروز ما نیست؛ اما اینکه افراد مبتلا به این عارضه از چه ترکیبات خوراکی می‌توانند استفاده کنند تا منجر به رفع و بهبود این وضعیت شود، در این مقاله از گهواره به چالش کشیده شده است. 

چه چیزی بخوریم تا دچار زودانزالی نشویم؟

واقعیت این است که پیش از پاسخ به این سوال باید دقیقا مطمئن باشید که زود انزالی شما ناشی از خورد و خوراکتان و اساسا سبک زندگی‌تان است. گاهی زود انزالی در نتیجه عواملی غیر خوراکی ایجاد می‌شود. در این صورت حتی با بهترین تغذیه هم نمی‌توانید تاثیری روی آن داشته باشید. در مورد عوامل موثر در زود انزالی هم صحبت خواهیم کرد. اما فی‌الحال آگاه باشید که ترکیبات مفید زیادی را می‌توانید به سبد غذایی‌تان اضافه کنید تا این مشکل را رفع کنید؛ البته به شرطی که مشکل زمینه‌ای خاص و بیماری جدی نداشته باشید. 

برای آگاهی باید بدانید که درمان زود انزالی خانگی فوری وجود ندارد. هر عارضه‌ای برای پاسخ دادن به پروسه درمان نیاز به زمان دارد. بنابراین برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشید. ضمن اینکه شاید استفاده از روش‌های خانگی و ساده برای شما کفایت نکند و نیاز به مداخله پزشکی و دارویی داشته باشید. در هر صورت بهترین تصمیم برای رفع مشکل زودانزالی این است که ابتدا به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید و همزمان با اجرای تکنیک‌های پزشکی و دارویی لازم، به فکر خورد و خوراک و تقویت بدن و بنیه خود هم باشید. 

موز

اساسا میوه موز یکی از بهترین میوه‌ها برای تقویت جنسی آقایان است. موز نه تنها برای زود انزالی می‌تواند موثر باشد، بلکه به طور کلی به تقویت قوای جنسی کمک زیادی می‌کند. 

موز به عنوان یک تقویت کننده اسپرم می‌تواند جریان خون در آلت تناسلی را افزایش دهد و موانع رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم را جلو بردارد. 

پتاسیم و آنزیم بروملین موجود در موز بر درمان ناتوانی جنسی در مردان و تنظیم هورمون‌های مردانه تاثیر زیادی دارد؛ به جز پتاسیم، موز دارای انواع ویتامین B همچون ریبوفلاوین، ویتامین A، ویتامین C و … است که به پایداری اسپرم‌ها و افزایش قدرت باروری مردان و همچنین استقامت مردان کمک بسیار زیادی می‌کند. 

همچنین موز سطح گلوکوز بالایی دارد که به طولانی‌تر شدن زمان رابطه جنسی و نعوظ خوب کمک می‌کند.

به طور کلی موز در حفظ سطح تستوسترون سالم بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند به بهبود خلق و خو، کاهش استرس و تقویت عملکرد شناختی کمک کند،که همه اینها به افزایش سلامت کلی مردان منجر می‌شود.

گردو

گردو خوردنی دیگری است که در درمان زود انزالی می‌تواند موثر باشد. گردو یک خوراکی بسیار بسیار مقوی و پر فایده است. گردو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت بنیه و قوای جسمانی و جنسی است. 

خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی، ضد عفونی، ضد ویروسی و ضد قارچی از ویژگی‌های گردو است. مصرف منظم گردو در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش ریسک دیابت، کاهش التهابات مزمن، بهبود کارکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت استخوان‌ها، بهبود سلامت پوست و مو، کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های مرتبط با پیری و حفظ سلامت تناسلی تاثیر بسیار زیادی دارد. 

خاصیت اختصاصی گردو برای مردان از این جهت است که گردو از طرق کاهش آسیب‌های اکسیداتیوی که به غشای محافظ اسپرم وارد می‌شود، باعث افزایش تحرک و ماندگاری اسپرم می‌شود. 

روغن‌های چرب مفید، آرژینین، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها از جمله خواص اختصاصی گردو برای مردان است که به سلامت تناسلی آنها کمک زیادی می‌کند.

امگاه 3 موجود در گردو می‌تواند به بهبود کیفیت اسپرم، کاهش التهابات تناسلی و افزایش نسبت تستوسترون به استروژن کمک کند. آرژینین موجود در گردو هم می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی، افزایش جریان خون به مناطق تناسلی و بهبود نعوظ کمک کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در گردو هم می‌توانند در حفظ سلامت تناسلی و مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو کمک کنند. کاملا مشخص است که گردو از هر جهت برای مردان و سلامت دستگاه تناسلی آنها، قدرت باروردی، میل جنسی و ... تاثیر بسیار زیادی دارد. 

خرنوب

خرنوب خوراکی دیگری است که برای سلامت جنسی و قدرت باروری مردان بسیار موثر است. خرنوب یک گیاه مدیترانه ای با طبیعت سرد و خشک است که خواص دارویی بسیاری دارد. مهمترین و کاربردی‌ترین خاصیت خرنوب اصل ، درمان ناباروری آقایان ، افزایش توان جنسی و تقویت اسپرم است. اگرچه مهمترین خاصیت خرنوب تاثیر آن در درمان مشکلات اسپرم از جمله تعداد کم، حرکت پایین و مورفولوژی کم اسپرم است، اما در زود انزالی هم تاثیر مثبت دارد. 

بامیه

بامیه خوراکی دیگری است که خشک و تازه آن می‌تواند در درمان زود انزالی تاثیر داشته باشد. معمولا زود انزالی ناشی از کبود ویتامین‌های ضروری  K،  A و زینک است و چون بامیه سرشار از این ویتامین‌ها است، در رفع این مشکل تاثیر بسیار زیادی دارد. 

شما می‌توانید ترکیب پودر بامیه را با شیر و عسل برای درمان زود انزالی استفاده کنید. این نوشیدنی را باید به مدت حداقل یک ماه قبل از خواب استفاده کنید. 

همچنین می‌توانید بامیه تازه را سوراخ کنید یا خرد کنید و در یک لیوان آب خیس دهید. این مخلوط را یک شب در یخچال قرار دهید و صبح ناشتا آب تصفیه شده آن را مصرف کنید. 

برای زود انزالی چی بخوریم؟

آواکادو

آواکادو، سرشار از ویتامین  C، ویتامین  K و ویتامین B است و  همچنین  پروتئین‌ها و فیبرهای طبیعی زیادی دارد که به تقویت قوای جنسی کمک زیادی می‌کند. این ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در فرایندهای متابولیک بدن، درمان زود انزالی، درمان مشکلات انزال معکوس، تاخیر در انزال و احساس درد به هنگام انزال تاثیر بسیار زیادی دارند. از همین جهت آواکادو یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مردان است. 

سیر

سیر در کنار تمام خواص بیشماری که دارد، در درمان زود انزالی هم تاثیرات مثبت فروانی دارد. سیر حاوی سطوح بالایی از آلیسین است که به درمان مشکلات جنسی کمک می کند. حبه‌های سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند. سیر گردش خون را افزایش می دهد و باعث می‌شود فرد با کاهش احتمال مواجه شدن با اختلال زود انزالی، یک رابطه جنسی عالی را تجربه کند. 

عوامل موثر در زود انزالی

بیماری‌ها و عوامل جسمی موثر در زودانزالی:

  • دیابت
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • مشکلات پروستات
  • مشکلات تیروئید (کم کاری یا پرکاری تیروئید)
  • برخی از داروها
  • دلایل بیولوژیکی (آلت تناسلی برخی از مردان حساسیت زیادی دارد).

عوامل روانشناختی  موثر در زود انزالی

  • افسردگی
  • استرس
  • وجود مشکلات در رابطه ی بین زوجین
  • وجود نگرانی و اضطراب در مورد عملکرد جنسی
  • احساس گناه یا عدم کفایت
  • آموزش نادرست و اعتقادات اشتباه در مورد رابطه‌ جنسی
  • انتظارات غیرواقعی در مورد عملکرد جنسی
  • سرکوب میل جنسی
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • مشکلات عاطفی
  • بی‌تجربگی جنسی
  • تازگی رابطه
  • هیجان یا تحریک بیش از حد

توجه داشته باشید که بهبود خورد و خوراک زمانی می‌تواند روی بهبود زودانزالی تاثیر مثبت داشته باشد که به سایر عوامل ایجاد کننده این اختلال نیز توجه شود و موارد احتمالی از راه درست و به طور قطعی برطرف گردد. 

برای درمان زود انزالی چی نخوریم؟

درمان انزال زودرس به معنی تضمین سطح بهینه ای از هورمون تستوسترون در بدن است. برای رسیدن به این تضمین باید دور شیرینی‌جات و غذاهای نشاسته ای مانند نان، برنج و سیب زمینی، غذاهای فست فود مانند پیتزا، پاستا و نوشیدنی‌های الکلی و انرژی زا را خط قرمز پر رنگ بکشید. 

برای درمان زود انزالی چه قرصی بخوریم؟

برای درمان زود انزالی چه قرصی بخوریم؟

  • کپسول گیاهی دایان مکث پلاس
  • کپسول زینگا لایف
  • قرص گیاهی تاخیری آفرودیت
  • کپسول تاخیری دیلی کیم ممسک کیمیاگر
  • کپسول سینورکس آر ایکس اس تی پی فارما

نکته مهم: استفاده از هر یک از این قرص‌ها یا هر داروی دیگری فقط و فقط باید تحت نظر و نظارت پزشک باشد و استفاده خودسرانه از آنها هرگز توصیه نمی‌شود.

عرقیات موثر در درمان زود انزالی

عرق دارچین 

دارچین یکی از مفیدترین داروهای گیاهی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید فراوانی دارد. دارچین و عرق دارچین می‌تواند در درمان زود انزالی موثر باشد. طبع این گیاه گرم است و منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. با بالا رفتن جریان خون ، خون‌رسانی به آلت تناسلی نیز  افزایش می‌یابد و در نتیجه زود ازنالی کنترل و درمان می‌شود. 

عرق زنجبیل

این عرق گیاهی آنتی اکسیدان‌های بسیار زیادی دارد. خاصیت ضد التهابی قوی برای بدن دارد و باعث افزایش فشار خون می‌شود و نهایتا در درمان بیماری زود انزالی و اختلال نعوظ موثر است. 

عرق کاسنی

فقط یکی از مزیت‌های مصرف این عرق گیاهی برای مردان این است  که باعث افزایش اسپرم می‌شود

*درمورد خواص عرق کاسنی برای مردان در این مقاله بیشتر بخوانید.

عرق هل

عرق هل سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن همچون کلسیم، پتاسیم، روی و فسفر و … است و خاصیت تقویت کنندگی غرایز جنسی دارد. عرق هل محرک قوای جنسی است و برای درمان ناتوانی جنسی و زود انزالی بسیار مفید است. 

عرق رازیانه 

عرق رازیانه باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن مردان می‌شود و از بزرگ شدن غده پروستات در آنها جلوگیری می‌کند. البته به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد عرق رازیانه در مردان می‌تواند باعث ایجاد عوارض شود. مصرف به اندازه این عرق در پیشگیری از زود انزالی و لذت بیشتر از رابطه تاثیر زیادی دارد.

عرق ریحان 

عرق ریحان می‌تواند منجر به جلوگیری از زود انزالی شود.

عرق گل میخک 

عرق میخک تاثیر دو چندان در بهبود مشکلات مردان دارد و از بروز بیماری زود انزالی نیز پیشگیری می‌کند.

عرق گل گاوزبان

این عرق گیاهی از زود انزالی پیشگیری کرده و باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.

درمان زود انزالی با خمیر دندان امکان پذیر است؟

باید بدانید که خمیر دندان برای درمان یا حتی بهبود زود انزالی اصلا گزینه مناسبی نیست. خمیر دندان هیچ تاثیر مثبتی روی زود انزالی ندارد. بنابراین این موضوع را فراموش کنید. استفاده از خمیر دندان برای درمان زود انزالی نه تنها عاقلانه، منطقی، علمی و بهداشتی نیست؛ بلکه می‌تواند منجر به ایجاد تاول‌های دردناک برروی آلت و سوزش‌های جدی واژن هم شود.

درمان زود انزالی با وازلین واقعی است؟

گفته می‌شود که وازلین با ایجاد یک لایه ضخیم بر روی اندام تناسلی، باعث کاهش حس در اندام، محدود کرد‌ن انزال یا کاهش سرعت انزال می‌شود. این ماده می‌تواند گردش خون را فعال کند و خون‌رسانی به آلت تناسلی را افزایش ‌دهد. در نتیجه به تقویت نعوظ و طولانی شد‌ن مدت روابط جنسی کمک کند.

کلام آخر

پاسخ این سوال که برای درمان زود انزالی چی بخوریم، می‌تواند بسیار گسترده باشد؛ اما در این مطلب سعی کردیم مجموعه‌ای از بهترین خوراکی‌ها که برای پیشگیری از زود انزالی و درمان و بهبود زود انزالی می‌توانند مفید باشند، ارائه دهیم. در این راستا هرگز از میوه‌ها از جمله انار و پرتقال، روغن نعناع برای زودانزالی و داروهای گیاهی غافل نشوید و در کنار استفاده از همه اینها با بهبود سبک زندگی خود این عارضه را درمان کنید و از لحظات شخصی خود لذت ببرید.