دوره آموزشی تغذیه مناسب در زمان بارداری

تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۳ | تاریخ بروزرسانی: تیر ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دوره آموزشی تغذیه مناسب در زمان بارداری

یک رژیم غذایی سالم بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم در هر زمان است، اما به ویژه اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، توجه به تغذیه مناسب حیاتی است. تغذیه سالم در دوران بارداری به رشد و رشد کودک شما کمک می‌کند.

هنگام بارداری شما نیازی به رژیم غذایی خاصی ندارید، اما مهم است که هر روز انواع غذاهای مختلف بخورید تا تعادل مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز خود و کودک‌تان را بدست آورید.

بهترین کار این است که ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهایی که می‌خورید دریافت کنید، اما زمانی که باردار هستید باید مکمل اسید‌فولیک نیز مصرف کنید تا مطمئن شوید همه چیز مورد نیاز را دریافت می‌کنید.

در دوره آموزشی «تغذیه مناسب دوره بارداری»، درباره چگونگی تغذیه مادران باردار برای داشتن جنین سالم صحبت می‌کنیم.

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی تغذیه مناسب در زمان بارداری 

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره 

دوره آموزشی تغذیه مناسب دوره بارداری چیست؟

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای سلامت خود و فرزندتان در دوره بارداری لحاظ کنید، تعذیه است!

همه مادرها می‌خواهند فرزندی را به دنیا بیاورند که به خوبی رشد کرده باشد. علاوه بر این، سلامت مادر و تامین نیازهای تغذیه‌ای بدن مادر نیز در این دوران اهمیت زیادی دارد.

در دوره آموزشی «چگونه با تغذیه‌ای مناسب جنینی سالم داشته باشیم» شما یاد می‌گیرید که کدام غذاها برای سلامت و رشد جنین لازم است و باید از خوردن کدام مواد غذایی پرهیز کرد. 

در دوره تغذیه مناسب بارداری همچنین می‌آموزید که ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای رشد جنین چه چیزهایی است و در آخر چطور می‌توان با یک برنامه غذایی متعادل و متنوع، از عوارض بارداری پیش‌گیری یا آن‌ها را درمان کرد.

تغذیه مناسب دوره بارداری شامل چه مواردی است؟

برای حفظ یک بارداری سالم، تقریبا 300 کالری اضافی در روز مورد نیاز است. این کالری باید از یک رژیم غذایی متعادل از پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تامین شود. شیرینی‌ها و چربی‌ها باید به حداقل برسد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به کاهش برخی از علائم بارداری مانند حالت تهوع و یبوست نیز کمک کند.

سرفصل‌های دوره تغذیه مناسب در دوره بارداری

در این دوره به طور جامع درباره تغذیه مناسب یک مادر در زمان بارداری صحبت کرده‌ایم. سرفصل‌های این دوره عبارت است از:

• مقدمه تغذیه بارداری: آشنایی با دوره‌های تغذیه در دوره بارداری

• ویژگی‌های تغذیه سالم در دوره بارداری چیست؟

• ویتامین‌های ضروری در دوره بارداری چیست؟

• محدودیت‌های غذایی در دوره بارداری چیست؟

• تغذیه و عوارض بارداری

مدرس دوره تغذیه مناسب بارداری کیست؟

سرکار خانم «پریا بنایی» کارشناس تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی، مدرس این دوره است و به طور کامل دانش خود را در حوزه تغذیه زنان باردار در اختیار متقاضیان گرامی قرار می‌دهد.

چرا باید دوره تغذیه مناسب بارداری را گذراند؟

نیازی به توضیح نیست که تغذیه مناسب و سالم، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در طول دوره حاملگی رعایت شود. مهم‌ترین دلایل اهمیت تغذیه موارد زیر است:

1. بهبود همه‌جانبه در وضعیت تغذیه و سلامت زنان قبل و در طول بارداری، به رشد مطلوب جنین، نتایج بهتر در زایمان، بهبود بقای دوران بارداری و پتانسیل برای سلامت طولانی‌مدت بهتر در مادر و کودک کمک می‌کند.

2. وزن کم هنگام تولد، محدودیت رشد جنین و سایر الگوهای رشد غیر طبیعی با وضعیت تغذیه نامناسب مادر مرتبط است.

3. بین الگوهای غذایی سالم قبل و در طول بارداری و کاهش خطر ابتلا به اختلالاتی مانند دیابت بارداری، زایمان زودرس، عوارض مرتبط با چاقی و در برخی از جمعیت‌ها، پره اکلامپسی و فشار خون بالا ارتباط وجود دارد. تغذیه‌درمانی برای درمان دیابت بارداری استفاده می‌شود و به ویژه برای زنان باردار مبتلا به چاقی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته‌اند یا دارای دیابت قبلی هستند، اهمیت دارد.

4. بهترین زمان برای بهبود تغذیه و BMI قبل از بارداری است. با این حال، داشتن اهداف افزایش وزن در دوران بارداری ممکن است برای برخی از زنان امکان‌پذیرتر باشد. این بدان معناست که محدودیت در غذاهای با کالری خالی و غذاهای پر کالری ممکن است دست یافتنی‌تر باشد. شواهد رو به رشد نشان می‌دهد که BMI قبل از بارداری بر میزان تاثیر افزایش وزن بارداری بر عوارض بارداری موثر است.

جمع‌بندی

تغذیه یعنی خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل تا بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند. مواد مغذی موادی در غذاها هستند که بدن ما برای عملکرد و رشد به آن‌ها نیاز دارد. این مواد شامل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب هستند.

وقتی باردار هستید، تغذیه مهم‌تر از همیشه است. شما بیشتر از قبل از بارداری به بسیاری از مواد مغذی مهم نیاز دارید. انتخاب غذای سالم هر روز به شما کمک می‌کند تا آن‌چه را که کودک برای رشد نیاز دارد به او بدهید. همچنین به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شما و کودک‌تان وزن مناسبی به دست آورید.

از این رو استفاده از دوره تغذیه مناسب در دوره بارداری به شما کمک می‌کند تا این دوره را به سلامت سپری کنید و جنین سالمی داشته باشید.

اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی تغذیه مناسب در زمان بارداری 

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره