مراقبت بهداشت دهان و دندان کودک با این مسواک

اردیبهشت ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
مراقبت بهداشت دهان و دندان کودک

مسواک زدن در کودکان بسیار مهم و ضروری است. در واقع، رعایت بهداشت دهان و دندان از سنین کودکی می‌تواند از بروز بیماری‌های دندانی و لثه‌ای در سال‌های بعد جلوگیری کند.

مسواک زدن با توجه به سن کودک متفاوت است. در سنین پایین‌تر از ۳ سال، بهتر است از یک مسواک نرم و بدون خمیدگی استفاده کنید و بهتر است کودک خود را در این کار آموزش دهید. پس از ۳ سال، می‌توان از مسواک‌های کوچکتر و با شیب بیشتری برای تمیزی دندان‌ها استفاده کرد.

همچنین، بهتر است کودکان حداقل دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنند و از خوردن مواد شیرین و شکلات ها خودداری کنند. در صورت نیاز، برای کودکان دستورالعملی برای نحوه مسواک زدن و مراقبت از دهان و دندان‌ها از دندان‌پزشک خود بگیرید.

اهمیت نخ دندان و دهانشویه در بهداشت دهان و دندان

علاوه بر مسواک زدن، کودکان باید آموزش داده شوند که چگونه از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنند. این اقدامات در کاهش احتمال بروز عفونت، پوسیدگی و بیماری‌های دندانی کمک می‌کنند.

همچنین، برای حفظ سلامت دهان و دندان، کودکان باید مصرف غذای سالم و ترک مانند خوردنی های شیرین، نوشابه و غذاهای فست فودی را هم پیگیری کنید.

در نهایت، مراجعات منظم به دندان‌پزشک (2 بار درسال) در جلوگیری از بروز بیماری‌های دندانی در کودکان بسیار موثر است. برای ارائه مراقبت‌های دندانی کامل به کودکان، بهتر است آن‌ها را حداقل هر شش ماه یکبار به دندان‌پزشک ببرید.

چه نوع مسواکی مناسب کودک هست؟

نوع مسواکی که برای کودک مناسب است باید با سن و نیازهای دندانی آن‌ها مطابقت داشته باشد. برای کودکان در سنین پایین تر از ۳ سال بهتر است از مسواک‌های نرم و بدون خمیدگی استفاده کنید. این مسواک‌ها برای تمیزی دندان‌های کودک بسیار سبک و لطیف عمل می‌کنند. برای کودکان بالای ۳ سال، می‌توانید از مسواک‌های کوچکتر و با شیب بیشتری استفاده کنید. این نوع مسواک‌ ها برای رفع الودگی‌ های دندان اثر گذار هست.

همچنین، مسواک‌های الکتریکی برای کودکان بالای ۵ سال نیز در دسترس هستند که توسط متخصصان سلامت دندان توصیه می‌شوند. مسواک‌های الکتریکی معمولاً به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا بهترین گزینه برای پاکسازی دندان کودکان هستند.

پیشنهاد ما به شما با توجه به کیفیت عالی این برند دارای قیمت مناسب روز بازار میباشد، این مسواک از محصولات برند تریزا Trisa میباشد. بله، مسواک تریزا یکی از محصولات بهداشتی است که معمولا جهت تمیز کردن دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان استفاده می‌شود.

ویژگی های مسواک کودک تریزا

  • مسواک تخصصی کودکان بین 3 تا 6 سال
  • محافظت کامل از دندان های شیری و لثه ها
  • الیاف کاملا گرد شده جهت محافظت از مینای دندان
  • طراحی مخصوص دسته با محل قرارگیری انگشت کودک
  • ظاهر جذاب و مورد علاقه کودکان
  • میزان زبری برس: نرم
  • کشور مبدا برند: سوئیس

 مسواک کودک تریزا مدل Kid با برس نرم یک نمونه از مسواک‌های کودکان بوده و با برس نرم، مناسب کودکان 3 تا 6 سال است. طراحی دسته‌ی مسواک به صورت ارگونومیک و متناسب با نحوه‌ی قراگیری دست روی آن صورت گرفته است.

ویژگی های مسواک کودک تریزا

روی آن محلی مخصوص برای قرارگیری انگشت در نظر گرفته شده که این امر سبب می‌شود، کودک به‌آسانی و بدون لغزش مسواک را در دست بگیرد. روی سری مسواک، دو دسته از الیاف نرم و کوتاه قرار گرفته است تا به لثه آسیبی وارد نشود. سر مسواک به صورت سوهانی طراحی شده است تا لثه‌های حساس کودک را اذیت نکند. این مسواک با رنگ‌بندی جذاب برای کودکان طراحی شده و روی آن تصویری کارتونی وجود دارد که خود نیز مشوق کودک برای این امر است.