روستاهای دیدنی شهرکرد با ایران هتل آنلاین

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
روستاهای دیدنی شهرکرد با ایران هتل آنلاین

اگر از استرس و هیاهوی روزمره زندگی خسته شده‌اید و می‌خواهید یک روز به یادماندنی را در در دل طبیعت سپری کنید، تا پایان مقاله همسفر ما باشید. اینبار می‌خواهیم به استان چهارمحال بختیاری برویم و شما را با روستاهای دیدنی شهرکرد آشنا کنیم. این شهر، در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و طبیعت بکر و سرسبزی دارد. به همین دلیل گروه زیادی از گردشگران را مجذوب خود کرده است.

برای بازدید از طبیعت دلکش شهرکرد، ممکن است بخواهید در یکی از هتل‌های این شهر اقامت کنید. پیشنهاد ما به شما، رزرو هتل دامون شهرکرد است. این هتل، دو ستاره دارد و دارای ۳۲ باب واحد اقامتی است که امکانات رفاهی مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری از این هتل و امکانات آن داشته باشید، به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید. 

 روستاهای دیدنی شهرکرد با ایران هتل آنلاین

شهرکرد، تعدادی از جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است، اما خوب است بدانید که این شهر، روستاهای دیدنی زیادی نیز دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. جهت آشنایی بیشتر شما با این روستاها، به ۵ مورد از آن‌ها در این مقاله اشاره کرده‌ایم. 

چنانچه می‌خواهید اطلاعاتی از ویلاها، بوم‌گردی‌ها خانه‌های محلی و دیگر روستاهای اطراف شهرکرد داشته باشید، می‌توانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید. این سایت، یک سایت معتبر رزرواسیون است که به شما کمک می‌کند تا به راحتی مکان گردشگری مورد نظر خود را پیدا کنید.

روستای کوهرنگ

روستای کوهرنگ

روستای کوهرنگ، نام یکی از روستاهای دیدنی شهرکرد است که برای اهالی آن، نامی آشناست. این روستا، مناظر طبیعی، آبشارهای جذاب و طبیعت بکر و دلفریب را به شما هدیه می‌کند. معماری پلکانی و سنتی روستای کوهرنگ، شما را شیفته خود خواهد کرد. در بازدید از این جاذبه دیدنی شهرکرد، با لهجه بختیاری آشنا می‌شوید که گویش اهالی روستا است. 

روستای کوهرنگ از جمله روستاهای چهار فصل شهرکرد است که زیبایی‌های خود را در فصول مختلف سال به رخ گردشگران می‌کشد. اگر در فصل بهار به این روستای پرجاذبه سفر کنید، از دیدن دشت لاله‌های واژگون سیر نخواهید شد. در این زمان، دشت مملو از حضور گل‌هایی است که با عطر خوش، شما را از خود بیخود می‌کند. 

در سفرهای تابستانه به روستای کوهرنگ، از چیدن گل‌هایی که خواص دارویی دارند، غافل نشوید. در این روستا جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. غار یخی، آبشار شیخ علی خان، قلعه بارده، منطقه جنگلی بازفت و چشمه دیمه از جمله این جاذبه‌ها به شمار می‌آیند.

روستای اسدآباد شهرکرد

روستای اسدآباد شهرکرد

روستای اسدآباد، از جمله روستاهای دیدنی شهرکرد است که بسیار کم جمعیت است. همین ویژگی باعث شده تا این روستا، محیط آرام و خلوتی داشته باشد. در سکوت این روستا، می‌توانید استراحت کنید و به آرامش برسید. 

در همان بدو ورود به روستای اسدآباد، آبشارهای زیبایی را می‌بینید‌ که خود را در میان صخره‌های عظیم و فرورفته، پنهان کرده‌اند. اگر قصد بازدید از این روستا را دارید، بهتر است بدانید که این آبشار، یکی از دهها جاذبه‌ای است که در روستای اسدآباد وجود دارد. 

در نزدیکی روستای اسدآباد شهرکرد، مسجدی قدیمی را خواهید دید که بیش از یک قرن قدمت دارد و در سال ۱۳۹۴ به ثبت آثار ملی رسیده است. در ساخت بیشتر بناهای قدیمی از مصالحی مانند خشت، ملات، چوب و آجر استفاده می‌شده است. از آنجا که در ساخت این مسجد از مصالح مقاومی استفاده شده، بعد از گذشت سالیان سال، همچنان استحکام خود را حفظ کرده است. 

روستای سرآقا سید شهرکرد

روستای سرآقا سید، یکی دیگر از روستاهای دیدنی شهرکرد است که در فاصله ۴۰ کیلومتری از این شهر واقع شده است. از آنجا که این روستا، شباهت زیادی به روستای ماسوله دارد، در بین اهالی شهرکرد به روستای ماسوله زاگرس شهرت گرفته است. 

برای رفتن به روستای سرسبز و دیدنی سرآقا سید، ابتدا باید به شهر فارسان بروید و سپس به شهر چلگرد رفته، پس از رسیده به این شهر، تا روستا تنها ۴۰ کیلومتر فاصله خواهید داشت. جاده‌ای که شما را به روستا نزدیک می‌کند، پر است از کوه‌های بلند و مناظر طبیعی سرسبز. رودخانه‌ای نیز در سمت چپ جاده، نگاه شما را به خود خیره می‌کند. 

حال که با روستای سرآقا سید آشنا شدید، ممکن است بخواهید شبی را در آنجا بگذرانید. البته هتل‌های زیادی در نزدیکی این روستا وجود دارند که می‌توانید با رزرو آن‌ها، خیال خود را از بابت اقامت در روستا راحت کنید. پیشنهاد ما به شما، رزرو هتل پارسیان شهرکرد است. این هتل ۴ستاره، بر فراز تپه‌های بلند قرار گرفته و چشم‌انداز زیبایی از شهرکرد را در مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد. 

هتل پارسیان ۵۳ باب اتاق و سوئیت را با امکانات مدرن در اختیار مسافران قرار می‌دهد. سایت ایران هتل آنلاین، اطلاعات دقیقی از قیمت، تخفیفات و امکانات این هتل به شما خواهد داد.

روستای دوپلان شهرکرد

اگر اهل طبیعت‌گردی در شهرکرد هستید، بهتر است به روستای دوپلان نیز سری بزنید که در ۹۵ کیلومتری این شهر واقع شده است. از آب وهوای مطبوع، پاک و سالم این روستا هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. قدم‌زدن در طبیعت زیبای روستای دوپلان، از تفریحات لذت‌بخشی است که باید حتماً آن را تجربه کنید. 

از کنار جاده روستا که بگذرید، صخره‌‌های عظیم و کاروانسراهایی را می‌بینید که در اطراف چشمه‌های آب معدنی بالادست روستا، چشم‌انداز وسوسه‌انگیزی را به وجود آورده‌اند. رودخانه‌ای نیز در همین حوالی شما را مسحور خود می‌کند. نام این رودخانه‌، رودخانه کارون است که از پر آب‌ترین رودخانه‌های کشور محسوب می‌شود. این رودخانه، زیستگاه ماهیانی از قبیل قزل‌آلا، خال قرمز و ماهی سفید است. 

در کنار تمام جاذبه‌هایی که در روستای دوپلان شاهد آن هستیم، امکاناتی هم برای سرگرمی شما در نظر گرفته شده است. در این روستا که از بهترین روستاهای دیدنی شهرکرد به شمار می‌آید، می‌توانید از بازی‌هایی همچون بانجی جامپینگ، پاراگلایدر و زیپ‌لاین لذت ببرید.

روستای دزک شهرکرد

روستای دزک شهرکرد

دزک، نام روستایی در دهستان کیار شرقی است که از لحاظ تاریخی بسیار مورد توجه است. از تحقیقات باستان‌شناسی این‌طور برمی‌آید که ساخت این روستا در دوره قاجاریان صورت گرفته است. روستای دزک، ۲۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و همین ارتفاع بالا، باعث خنکی آب‌وهوای این منطقه شده است. باغات، مراتع، غارها و بناهای تاریخی از جمله جاهای دیدنی این روستا محسوب می‌شوند.

یکی از دیدنی‌های جذاب روستای دزک شهرکرد، وجود غاری به نام غار کر است که ۳ شعبه است و در قله کوه کر احمدآباد واقع شده است. طول غار کر به ۹۵ متر می‌رسد و در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. به همین جهت، به عنوان غاری مرتفع در شهرکرد شناخته شده است. 

اگر به تماشای آثار تاریخی علاقه‌مند هستید، در روستای دزک سری هم به حمام تاریخی آن بزنید. این حمام از یادگارهای دوره قاجاریه است که در خیابان میراث تسن واقع شده است. 

جمع‌بندی

روستاهای دیدنی شهرکرد، از جمله مقاصد تفریحی محبوب گردشگری هستند که می‌توانید برای سفرهای یک روزه یا چند روزه خود از آن‌ها استفاده کنید. هوای پاک، صدای دلنشین آبشارها و سکوت شب‌های روستا شما را به دنیایی از آرامش و راحتی دعوت می‌کند. 

روستاهایی که در این مقاله معرفی کردیم، گزینه‌های اقامتی زیادی را برای شما در نظر گرفته‌اند. برای اقامت در این روستاها، می‌توانید از کلبه، ویلا، خانه‌های روستایی و یا هتل‌های اطراف شهرکرد استفاده کنید. رزرو این اماکن، به راحتی و از طریق سایت ایران هتل آنلاین امکان‌پذیر است.