آیا بعد از لیزر بیکینی می‌توان رابطه داشت؟

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
آیا بعد از لیزر بیکینی می‌توان رابطه داشت

رفع موهای بیکینی و به طور کلی موهای زائد یکی از دغدغه‌های زیبایی خانم‌هاست. روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد که هر کدام شرایط و مراقبت‌های خاص خود را لازم دارند. یکی از آنها لیزر موهای زائد بیکینی است. وقتی موهای زائد را به این روش از بین می‌برید پوست ناحیه دچار تغییراتی می‌شود از این رو باید با مراقبت‌های قبل و بعد از آن آشنا باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم آیا بعد از لیزر بیکینی می‌توان رابطه داشت، زمان انتظار چقدر باید باشد و چه مراقبت‌های دیگری باید برای آن انجام دهید.

رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی

بعد از لیزر مشکلات داشتن رابطه جنسی چیست؟ رفع موی زائد به کمک لیزر می‌تواند رشد فولیکول‌های مو را مختل کند. بنابراین در ساعات اولیه پس از انجام این کار، پوست بیشتر از همیشه مستعد تحریک یا عفونت است. همانطور که مشخص است بعد از لیزر بیکینی می‌توان رابطه داشت و قرار نیست این روش رفع موهای زائد پایان رابطه‌ی جنسی شما باشد! اما برای آنکه حساسیت پوست را به حداقل برسانید و دچار عفونت‌های احتمالی نشوید بهتر است 24 ساعت به آن زمان دهید. از آنجایی که لیزر می‌تواند پوست ناحیه‌ی بیکنی را حساس و گاهاً نازک‌تر کند، اصطکاک در این بخش از بدن می‌تواند منجر به ملتهب شدن آن شود و ممکن است احساس سوزش کنید. بنابراین گذشت 24 ساعت می‌تواند احتمال این التهاب را نیز بکاهد. 

این موضوع در مورد لایه برداری بخش بیکینی با لیزر نیز صدق می‌کند. بعد از این کار هم داشتن رابطه جنسی بی‌خطر است، اما اگر بعد از درمان متورم، خام و قرمز شدید، بهتر است چند ساعت بیشتر به آن فرصت دهید. مشکل مهمی نیست. با گذشت همین چند ساعت حس سوزش در ناحیه کاهش می‌یابد.

با این حال لیزر بیکینی در بعضی موارد خاص می‌تواند مشکلات ویژه‌ تری داشته باشد. پس از انجام لیزر در ناحیه واژن، مقاربت می‌تواند دردناک‌تر از قبل شود. در بعضی موارد نادر، زنان عوارض مختلفی از جمله پارگی شدید واژن، خونریزی و بافت زخم که باعث ایجاد انسداد شده است را تجربه می‌کنند. ورم خفیف واژن، احساس شلی واژن با مقاربت، باد واژن و نیاز به کمک برای دفع مدفوع، و بی اختیاری استرسی ادرار (SUI) از دیگر مشکلات نادری ست که بعد از لیزر بیکینی در بعضی از زنان رخ می‌دهد. واکنش بدن هر فردی به لیزر موهای زائد متفاوت است. برخی افراد عوارض جانبی جزئی را گزارش می‌کنند. با این حال متورم شدن پوست یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از جلسه معمول است.

رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی

* بهترین راه از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ چیست؟ 

قبل از لیزر بیکینی چه کنیم؟

24 ساعت قبل از قرار ملاقات موهای زائد ناحیه را با ژیلت بتراشید. هرچه اصلاح نزدیکتر باشد بهتر است. اگر اولین بار است، یک تکه کوچک از موی ناحیه را بگذارید تا متخصص شما آن را معاینه کند. از زدن ژل‌های بهداشتی به ناحیه قبل از لیزر خودداری کنید. حداقل از دو هفته قبل نباید برنزه کنید. نباید ناحیه را اپیلاسیون کنید. خدمات لیزر بیکینی برای مشتریان در حال قاعدگی انجام نخواهد شد. لیزر موهای زائد در دوران بارداری، لیزر موهای زائد در دوران شیردهی یا افرادی که قصد بارداری دارند بهتر است برای این ناحیه انجام نشود.

بعد از لیزر بیکینی چه کنیم؟

مراقبت بعد از لیزر بیکینی بسیار اهمیت دارد. قرمزی و برآمدگی بعد از اولین جلسه لیزر بیکینی طبیعی است. این ممکن است تا 2 ساعت یا بیشتر طول بکشد. طبیعی است که ناحیه تحت درمان برای چند ساعت حسی مانند آفتاب سوختگی داشته باشد. اگر حساسیت ادامه داشت باید از کمپرس سرد استفاده کنید. اگر بیکینی پوسته پوسته شد، از کرم آنتی بیوتیک استفاده کنید. پوست تیره‌تر ممکن است ناراحتی بیشتری نسبت به پوست روشن داشته باشد و ممکن است مدت بیشتری باقی بماند.

چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟ پوست باید در 48 ساعت اول خشک بماند و مالش داده نشود. بعد از آن ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید. می‌توانید آن را به آرامی با صابون ملایم بشویید. ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید.

از کندن یا خاراندن پوست درمان شده خودداری کنید. در طول دوره لیزر درمانی از هیچ روش یا محصول دیگری برای رفع موی زائد استفاده نکنید. تنها استفاده از ژیلت بعد از لیزر بیکینی مجاز است.

بعد از لیزر بیکینی چه کنیم

آیا لیزر موهای بیکینی باعث نازایی می‌شود؟

یکی از نگرانی‌هایی که بعد از لیزر بیکینی وجود دارد، مشکل نازایی ست. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول مو کار می‌کند. نفوذ لیزر یک میلی متر در پوست است، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که آنها بتوانند به تخمدان شما برسند. اما حتی اگر این کار را می‌کردند - که هرگز و هرگز نتوانستند - به هر حال کاری انجام نمی‌دادند. آنها روی رنگدانه کار می‌کنند و هیچ تاثیری بر باروری ندارند. با این حال، آنچه خطرناک است، استفاده از دستگاه‌های لیزر نامناسب یا برای گزینه‌های نامناسب است. استفاده از لیزر نامناسب بر روی پوست‌های تیره یا فردی که برنزه شده است، می‌تواند باعث سوختگی یا لکه‌های تیره شود. 

عوارض و مشکلات بعد از لیزر بیکینی

درست است که رابطه بعد از لیزر دوباره از سر گرفته می‌شود اما لیزر این ناحیه می‌تواند ریسکی باشد و مشکلات خود را به همراه دارد. جدا از خجالت از لیزر بیکینی بعضی از مشکلات احتمالی برای لیزر این ناحیه عبارتند از:

  • تحریک موقتی که منجر به تاول یا پوسته پوسته شدن خفیف پوست می‌شود
  • قرمزی خفیف پوست
  • تغییرات موقتی در رنگدانه، به ویژه در افراد با پوست تیره
  • تورم خفیف ناحیه تحت درمان
  • احساس سوزنی شدن در زمان انجام درمان
  • درمان‌های لیزر بیکینی به رفع مشکلات مرتبط با یائسگی مانند خشکی، درد و اختلالات جنسی کمک می‌کند، اما ایمنی این روش مشخص نیست. درمان‌های لیزری واژن باعث آتروفی ولوواژینال می‌شوند، وضعیتی که اغلب با یائسگی همراه است و می‌تواند شامل علائمی مانند خشکی واژن، مقاربت دردناک و بی‌اختیاری ادرار باشد. 
  • از آنجایی که اشعه‌ی لیزر می‌تواند وارد جریان خون شود، ضربان قلب نامنظم، کند شدن تنفس و سایر عوارض جدی ممکن است رخ دهد.
  • الکترولیز می‌تواند باعث ایجاد زخم، اسکار کلوئیدی و تغییر رنگ پوست در ناحیه‌ی تحت درمان شود، در حالی که لیزر موهای زائد می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست، سوختگی، جای زخم و جوش های آکنه مانند شود.