آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

مرداد ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست میشود

امروزه بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد بدن خود دیگر از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند. لیزر درمانی یکی از روش‌های نوینی است که چند سالی می‌شود که به عنوان یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن شناخته شده است، که بسیاری از افراد را طرفدار خود کرده است. اما ممکن است برایتان سوال باشد که آیا لیزر می‌تواند علاوه بر از بین بردن دائمی موهای زائد بدن، باعث روشن شدن پوست شود؟ آیا ممکن است بعد از لیزر پوست تیره شود؟ در ادامه با گهواره به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که در آن از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند. در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که توسط رنگدانه‌های موجود در مو یا همان ملانین جذب می‌شود. این انرژی نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول‌ها مو آسیب وارد می‌کند. فولیکول مو کیسه‌های لوله‌ای شکلی درون پوست هستند که مو تولید می‌کنند. این آسیب باعث می‌شود تا رشد مو مهار یا به تاخیر بیفتد.

باید بدانید که لیزر موهای زائد معمولا منجربه حذف دائمی موهای زائد نمی‌شود، اما می‌تواند بطور موثر رشد موها را برای مدت طولانی‌تری به تاخیر بیندازد. برای نتیجه گرفتن به چندین درمان و حتی درمان‌های نگهداری نیز نیاز است. لیزر موهای زائد برای افراد با پوست روشن و موهای تیره بسیار موثرتر است، اما می‌توان این روش را با موفقیت برای هر نوع پوستی انجام داد.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن تر شدن پوست می شود

آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می‌شود؟

برخی از نواحی بدن مانند بیکینی، زیر بغل، کشاله ران و غیره ممکن است به دلایل متعددی مانند ژنتیک، آفتاب سوختگی، مسائل هورمونی و غیره تیره و سیاه شده باشند. سیاهی این نواحی طبیعی است اما با این حال تاثیر زیادی در زیبایی بدن دارند و به یک دغدغه برای افراد تبدیل شده است.

باید بدانید که سفید شدن یا روشن شدن پوست شما با لیزر موهای زائد به موارد مختلفی بستگی دارد. این موارد عبارتند از:

  • نوع پوست و رنگ پوست
  • ضخامت موهای زائد
  • رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر
  • نوع دستگاه لیزر
  • انجام لیزر توسط فرد آموزش دیده

با این حال باید بدانید که روشن شدن پوست با انجام لیزر موهای زائد 100 درصد نخواهد بود و حتی ممکن است بسیاری با اینجام لیزر موهای زائد، رنگ پوستشان تیره‌تر نیز شود.

علت تیرگی پوست بیکینی بعد از لیزر موهای زائد

لیزر بیکین یکی از حساس‌ترین نقاط است که باید تمامی نکات قبل و بعد از لیزر به درستی رعایت شود تا عوارضی را برای فرد به همراه نداشته باشد. ممکن است برخی از افراد پس از انجام لیزر متوجه تیرگی پوست خود و یا وجود لکه‌هایی روی پوست خود شوند. حتی این مشکل ممکن است برای افراد با پوست تیره هم اتفاق بیفتد. لیزر موهای زائد پوست ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که یکی از این عوارض تیره شدن پوست است. از دلایل تیره شدن پوست می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حمام آفتاب و سولاریوم
  • دوز نامناسب اشعه لیزر
  • برخی از حساسیت‌های پوستی

بنابراین بهتر است در حین طول لیزردرمانی از برنز کردن جدا خودداری کنید. همچنین در یک مرکز لیزر مورد اعتماد و با کادر آموزش دیده روند لیزر درمانی خود را طی کنید و در صورت داشتن حساسیت پوستی حتما قبل از انجام لیزر با مرکز در میان بگذارید.

علت تیرگی پوست بیکینی

درمان تیرگی بیکینی بعد از لیزر

باید بدانید که اکثر عوارض لیزر موهای زائد صورت و بدن موقتی بوده پس از گذشت چند ساعت تا حداکثر 2 روز از بین می‌روند و جای نگرانی نیست. از عوارض نادر لیزر موهای زائد تیرگی پوست است که کاملا به نوع دستگاه لیزر، دوز اشعه و نحوه کار اپراتور شما بستگی دارد. اما جای نگرانی نیست، زیرا این مشکل هم با رعایت برخی از نکات پس از گذشت مدت کوتاهی از بین می‌رود. در صورتی که این اتفاق برای شما افتاد، در وهله اول توصیه می‌شود تا با پزشک مشورت کنید. ممکن است پزشک با توجه به نوع پوست شما و تیرگی آن، راه‌های درمانی متناسب با شما را در اختیارتان بگذارد. به علاوه می‌توانید از کرم‌ها، لوسیون‌ها و شامپوهای روشن کننده و ضد لک استفاده کنید.

یکی دیگر از سوال های متداولی که درباره لیزر موهای زائد پرسیده می‌شود این است که لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب میدهد؟ باید بدانید که در حقیقت موهای زائد بلافاصله پس از پایان اولین جلسه لیزر نمی‌ریزد. در هر جلسه لیزر با بالا بردن دوز اشعه میزان آسیب به فولیکول مو بیشتر می‌شود. در نتیجه به مرور زمان و تقریبا از جلسه سوم، موهای زائد شروع به ریزش می‌کند. ابتدا موهای تیره‌تر و ضخیم‌تر ریخته و با پذشت چند جلسه لیزر درمانی دیگر، موهای روشن‌تر و نازک‌تر شروع به ریزش می‌کند. خوشبختانه در ناحیه تناسلی معمولا موهای زائد ضخیم و تیره هستند، بنابراین در طی 3 جلسه لیزر درمانی شروع به ریزش می‌کنند. البته لازم به ذکر است که تعداد جلسات لیزر درمانی برای هر فرد باتوجه به نوع پوست و موی آن نیز متفاوت است، اما عموما بعد از 6 تا 8 جلسه لیزر درمانی، حدود 80 درصد از موهای زائد در ناجیه بیکینی کاهش می‌یابد. 6 جلسه می‌تواند برای زنان کافی باشد، اما در صورتی که احساس کردید به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارید، حتما با مشورت با پزشک کلینیک می‌توانید تعداد جلسات بیشتری برای لیزر درمانی داشته باشید. در این مقاله بخوانید که آیا بعد از لیزر بیکینی میتوان رابطه داشت یا خیر.