سینه خوش فرم و زیبا بدون عمل جراحی

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
سینه خوش فرم

داشتن سینه خوش فرم برای هر خانمی مهم است. سینه‌ها یکی از زیبایی‌های ظاهری زنان است که به شدت در خوش اندام نشان دادن آنها تاثیر دارد. بسیاری از خانم‌ها به صورت ژنتیکی سینه‌های افتاده و شل دارند و بسیاری دیگر به دلیل مسائلی نظیر شیردهی یا چاق و لاغر شدن‌های مداوم، درگیر شلی و افتادگی سینه هستند. اگرچه سینه‌بند‌ها یا همان سوتین‌های مختلفی در فروشگاه‌های لباس زیر زنانه وجود دارد که به سینه فرم و شکل می‌دهد و باعث می‌شود که سینه از روی لباس زیبا و خوش فرم باشد، اما برای بسیاری از خانم‌ها این روش خوش فرم کردن سینه‌ها کافی نیست و به دنبال راهی هستند که اساسا سینه‌های زیبا و خوش فرم داشته باشند. 

با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند روی روابط زناشویی و رضایت زوجین از یکدیگر تاثیر داشته باشد، از همین جهت عده کثیری از خانم‌ها به دنبال راهی برای داشتن سینه خوش فرم هستند؛ در این مطلب از گهواره می‌خواهیم همه راه‌های موثر برای داشتن سینه خوش فرم را مرور کنیم؛ همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید:

چگونه سينه برجسته داشته باشيم؟

راه حل های بلند مدت

  • ماساژ دادن سینه‌ها

ماساژ سینه‌ می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و تولید کلاژن را تحریک کند. تولید کلاژن باعث سفت‌شدن ماهیچه‌ها و افزایش رشد بافت‌ها می‌شود و به مرور زمان سینه را بزرگ‌تر و خوش‌فرم می‌کند.

برای ماساژ سینه با دست معکوس، یعنی دست راست برای سینه چپ و برعکس، ماساژ را شروع کنید. سینه را به‌آرامی فشار دهید و رها کنید. دست خود را به‌تدریج از پایین به بالای سینه حرکت دهید. ماساژ را دور قسمت بیرونی، زیرین و داخلی سینه ادامه دهید.

  • هیدروتراپی

آب‌درمانی یا هیدروتراپی راه دیگری برای افزایش گردش خون در سینه است. آب‌درمانی جریان خون را بهبود می‌بخشد و اعصاب را تحریک می‌کند و تا حدی باعث استحکام سینه می‌شود.

حداقل ۱ بار در روز باید این کار را انجام دهید؛ بعد از دوش‌گرفتن، سینه را به ‌مدت ۱ دقیقه با آب گرم بشویید. سپس سینه را مجددا با آب خنک به‌  مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

  • تمرین‌های موضعی

ورزش برای داشتن سینه خوش فرم

فرم دهی سينه با ورزش تاثیر طولانی مدت دارد. کمک گرفتن از ورزش برای سفت شدن سينه یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به آن متوسل شوید. ورزش‌هایی که بالاتنه را تقویت می‌کنند سبب تقویت ماهیچه‌های سینه و بهبود شکل بدن می‌شوند که هر دو باعث می‌شوند سینه پرتر به نظر برسد.

تمرین‌هایی مثل شنای سوئدی، پلانک، پرس سینه و فلای سینه سبب تقویت بالاتنه می‌شوند. اگر می‌خواهید تاثیرگذاری تمرین‌ها را بیشتر کنید، از دمبل‌های ۲ تا ۴کیلویی استفاده کنید.

  • تمرین حالت صحیح بدن

اگر حالت قرار گرفتن بدن (posture) درست و اصولی باشد، بدن را در یک خط مستقیم نگه می‌دارد و سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. بدن شما نباید قوز داشته باشد. برای تصحیح حالت قرار گرفتن بدن به این نکات توجه کنید:

موقع نشستن پاهای خود را روی زمین یا روی زیرپایی قرار دهید.

از نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت در یک وضعیت خودداری کنید.

صاف بایستید، شانه‌ها را به‌سمت عقب بکشید و زانوها را کمی خم کنید.

  • رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی سبب می‌شود که بافت سینه سالمی داشته باشید؛ بافت سالم، سینه را سفت و خوش‌فرم نگه می‌دارد.

برای تقویت عضلات سینه، این خوراکی‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

آجیل، ماهی، سویا و تخم کدو برای افزایش اسیدهای چرب امگا ۳.

آووکادو و تخم‌مرغ برای افزایش چربی‌های غیراشباع به منظور تقویت رشد بافت سینه.

مواد غذایی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند کلم بروکلی، کلم، هندوانه و غلات کامل برای حفظ بافت سالم.

  • حفظ وزن مناسب

کمر باریک‌تر سینه‌ را برجسته‌تر نشان می‌دهد، زیرا نسبت دور سینه‌ به دور کمر بیشتر می‌شود. از رژیم غذایی مملو از میوه و سبزی استفاده کنید و حداقل ۳۰ دقیقه در روز و ۴ روز در هفته ورزش کنید تا وزن مناسبی داشته باشید.

  • جراحی سینه

روش‌های جراحی مختلفی برای خوش فرم و زیبا کردن سینه وجود دارند؛ اگرچه این روش خوش فرم کردن سینه‌ها یک روش کاملا تهاجمی است و معمولا خیلی توصیه نمی‌شود، اما با این حال جزء روش‌های موجود برای داشتن سینه خوش فرم است که بسیاری از آن استفاده می کنند. 

جراحی پروتز سینه

بزرگ کردن سینه با پروتز یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی سینه است. در جراحی پروتز سینه، ایمپلنت‌هایی زیر یا روی عضله سینه قرار می‌گیرند. این ایمپلنت‌ها یا از محلول آب نمک ساخته شده که به آنها سالین می گویند و یا از ژل سیلیکون ساخته شده‌اند. در حال حاضر ایمپلنت‌های سالین بیشتر از ایمپلنت‌های سیلیکونی استفاده می‌شود؛ زیرا مزایای بیشتر و عوارض کمتری دارند.

تزریق چربی به پستان

یکی دیگر از راه های بزرگ کردن سینه، تزریق چربی به پستان است. مزیت این روش این است که هیچ برشی در کار نیست؛ در صورتی می‌توان این عمل را انجام داد که فرد ذخیره چربی مناسبی داشته باشد. البته ممکن است پس از تزریق چربی، ۵۰ تا ۷۰ درصد آن جذب شود و نیاز به تکرار این عمل باشد.

کوچک کردن سینه‌‌ها

جراحی کوچک کردن سینه

بد نیست بدانید که خوش فرم کردن سینه‌ها فقط بزرگ‌تر کردن آنها نیست. برخی بانوان ممکن است سینه‌های بسیار بزرگ و نامتناسبی داشته باشند. سینه‌های بزرگ می‌تواند باعث مشکلاتی نظیر  سینه درد، گردن درد و خارش و حساسیت‌های پوستی شود. در جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی، بافت اضافی سینه شامل پوست و چربی اضافه برداشته شده و نوک سینه کمی بالاتر می‌رود تا سینه ظاهر جوان‌تری پیدا کند. بعد از این جراحی، این امکان وجود دارد که فرد توانایی شیردهی را از دست دهد.

لیفت سینه یا ماستوپکسی

شل بودن و افتادگی سینه از شکایت‌های رایج بانوان است که لیفت سینه می‌تواند به خوبی این مشکل را حل کند. در جراحی لیفت سینه، پوست اضافی برداشته شده و با کشیدن بافت اطراف سینه، کل سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. این جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ظاهر زیبای آنها می‌شود.

جراحی بازسازی سینه

برخی بانوان ممکن است به خاطر سرطان پستان تحت جراحی ماستکتومی یا برداشتن پستان قرار گرفته باشند. در این شرایط جراحی بازسازی سینه کمک می‌کند تا فرم طبیعی سینه باز گردد. در این عمل ظاهر، کانتور، حجم سینه و حتی نوک سینه و هاله دور آن بازسازی می‌شود؛ اما معمولا احساس طبیعی و عملکرد آن مانند شیردهی باز نمی‌گردد.

شکل و حجم سینه را به دو روش می‌توان بازسازی کرد:

با ایمپلنت

با استفاده از سایر بافت های بدن بیمار

جراحی ترمیمی سینه 

پروتزهای سینه هر چقدر هم با دوام باشند، در آینده نیاز به جراحی ترمیمی سینه دارند. جراحی ترمیمی سینه شامل برداشت یا تعویض پروتزهای سینه است. این جراحی برای تغییر اندازه و فرم پروتز سینه و یا اصلاح مشکلات ناشی از عمل جراحی قبلی انجام می‌شود.

محدودیت‌های جراحی زیبایی سینه

  1. این جراحی‌ها برای افراد سیگاری توصیه نمی‌شود. این افراد حداقل از 2 هفته قبل از جراحی نباید سیگار مصرف کنند.
  2. افراد دیابتی ابتدا باید قند خود را کنترل کنند سپس جراحی را دریافت کنند.
  3. کسانی که به بدخيمی‌های سينه مبتلا هستند یا كسانی كه تحت درمان‌های شيمی درمانی و پرتودرمانی هستند، نمی‌توانند جراحی زيبايی انجام دهند؛ مگر پس از كنترل بيماری و تکمیل فرايند درمانی.
  4. کسانی كه دارای مشكلات قلبی و ريوی و عروقی هستند، باید تایید متخصص مربوطه را برای جراحی داشته باشند.
  5. کسانی که دچار چاقی بیمار گونه هستند، فقط پس از اصلاح وزن خود می توانند جراحی‌های زیبایی را دریافت کنند.

راه‌حل‌های کوتاه مدت

  • ترفندهای مربوط به سوتین

یکی از بهترین راه‌حل‌های فوری برای داشتن سینه خوش فرم استفاده از سوتین مناسب با توجه به لباس است. 

یکی از این ترفندها این است که سوتین‌های معمولی را می‌توانید با یک گیره به سوتین پشت قهرمانی تبدیل کنید. کافی است دو بند پشتی سوتین را با یک سنجاق به هم وصل کنید. این کار باعث می‌شود سینه‌ها بالاتر کشیده شوند و افتاده به نظر نرسند.

یکی از روش‌های قدیمی برای داشتن سینه خوش فرم و بزرگ‌کردن سینه استفاده از ۲ سوتین است. برای این کار باید ۲ سایز سوتین داشته باشید، یکی سایز خودتان و یکی هم یک سایز بزرگ‌تر.

روش دیگر پر کردن کاپ سوتین با پارچه است. پارچه‌های کوچک را می‌توانید داخل سوتین و در قسمت زیر و کنارهای سینه قرار دهید تا سینه‌ها برآمده‌تر و نزدیک‌ به هم دیده شوند. با توجه به حجم مدنظرتان، از مقدار مناسب پارچه یا جوراب استفاده کنید. هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید، چون به‌مرور زمان می‌خوابد و حجمش کم می‌شود.

  • انتخاب لباس مناسب

پیراهن‌ها و لباس‌هایی که یقه‌  Vشکل دارند یا لباس‌هایی با یقه‌های دلبری باعث می‌شوند سینه‌ها پرتر به نظر برسند. از این روش می‌توانید هم‌زمان با روش‌های دیگر استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

  • استفاده از نوارچسب مخصوص

نوارچسب‌های مخصوصی برای بالاکشیدن و لیفت سینه وجود دارند که برای لباس‌هایی مناسب‌اند که نمی‌توانید زیرشان سوتین بپوشید. بعضی از این نوارچسب‌ها استحکام بیشتری دارند، ولی باعث آسیب‌دیدن پوست می‌شوند. اگر به نوارچسب‌های محکم حساسیت دارید، از مدل‌های ورزشی استفاده کنید.

  • اسفنج‌های سیلیکونی

راه دیگر برای داشتن سینه خوش فرم این است که از اسفنج‌های سیلیکونی یا پدهای مخصوصی که با آب پر می‌شوند و حجم می‌گیرند استفاده کنید. برای اینکه سینه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند، این اسفنج‌ها را زیر سینه بگذارید.

  • سوتین با اندازه دقیق

حداقل ۸۰درصد از زنان سوتینی با سایز اشتباه انتخاب می‌کنند. سوتینی که اندازه‌ دقیقی داشته باشد سینه را محکم و خوش‌فرم نگه می‌دارد؛ فاصله زياد بين سينه‌ها را کم و حذف می‌کند و منجر به خوش فرم شدن بالا تنه می‌شود. 

البته شکل و مدل سوتین هم مهم است و روی خوش فرم شدن سینه تاثیر دارد. 

  • سوتین‌های پوش‌آپ

سوتین‌های پوش‌آپ، بهترین سوتین برای خوش فرم شدن سینه‌ها است. با کمک سوتین‌هایی پوش‌آپ، سینه‌ها خوش‌فرم‌تر و پرتر دیده می‌شوند؛ این سوتین‌ها برای پوشیدن زیر پیراهن‌های مجلسی مناسب‌اند.

کلام آخر

داشتن سینه خوش فرم برای هر خانمی خوشایند و مهم است. اینکه چه چیزی باعث بزرگی سينه مي‌شود یا آيا خوردن سينه باعث بزرگ شدن آن می‌شود؟ می‌تواند پاسخ‌های مختلفی و نامتقارنی داشته باشد. اما به طور کلی باید بدانید که سن، شیردهی، چاقی و لاغری و بیماری‌های خاص روی فرم و شکل سینه‌ها تاثیرات مستقیم و شدید دارند و تنها عاملی که می‌تواند شدت این تاثیرات را کم و محدود کند، مدام ورزش کردن و انجام مداوم حرکات تخصصی لیفت سینه است. به یاد داشته باشید که روش‌های مختلف جراحی و پروتز سینه، عوارض مخصوص به خود را دارند و همیشه برای همه افراد گزینه مناسبی نیستند.