خواص تخم هویج برای بارداری + طریقه مصرف

تاریخ انتشار: شهریور ۱۴۰۳ | تاریخ بروزرسانی: شهریور ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تخم هویج برای بارداری

تغذیه زن و مرد قبل از بارداری می‌تواند بر شانس باردار شدن آنها تاثیر بگذارد. یکی از مواد غذایی که گفته می‌شود مصرف آن به بارداری کمک می‌کند تخم هویج است. تخم هویج برای بارداری از دو جهت مفید است. یعنی هم می‌تواند قاعدگی زنان را منظم کند و هم می‌تواند اسپرم مرد را تقویت کند. در این مقاله قصد داریم در مورد خواص تخم هویج برای بارداری بیشتر توضیح دهیم.

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن گهواره به ابزارهای بسیار کاربردی پیش از بارداری و باروری زیر نظر متخصصین خبره دسترسی پیدا کرده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید.

فواید تخم هویج برای بارداری

قبل از اینکه بخواهیم از تاثیر خوردن تخم هویج برای بارداری صحبت کنیم لازم است کمی با ترکیبات آن آشنا شویم.

فواید تخم هویج برای بارداری

درصد زیادی از تخم هویج را آب تشکیل می‌دهد و به جز آن حاوی مواد دیگری از جمله چربی، سلولز و ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D است.

این ویتامین‌ها از دو جهت می‌توانند به افزایش شانس بارداری کمک کنند. اولاً پریودی را تنظیم می‌کند. ثانیاً به اسپرم قدرت می‌بخشد. در ادامه در مورد هردوی این موارد توضیح خواهیم داد.

خواص تخم هویج برای پریود شدن

یکی از خواصی که تخم هویج برای بارداری دارد این است که با تنظیم قاعدگی شانس زن برای بارور شدن را افزایش می‌دهد. برای اینکه بارداری موفقی داشته باشید باید قاعدگی شما تنظیم باشد. شانس بارداری در زنان دارای قاعدگی‌های نامنظم پایین است. تخم هویج چون دارای ویتامین دی است می‌تواند به تنظیم دوره قاعدگی در زنان کمک کند.

مصرف ویتامین دی می‌تواند تولید و فعالیت هورمون استروژن و پروژسترون را تحریک و کنترل کند و با حفظ تعادل آنها قاعدگی منظم ایجاد کند. به علاوه تخم هویج قاعده آور است و اگرچه می‌تواند در دوران قبل از بارداری کمک کننده باشد اما در دوران بارداری خطرناک است.

تاثیر هویج بر تخمک گذاری نیز اثبات شده است. تخمک گذاری مرحله مهمی در بارداری است. تخم هویج می‌تواند به افزایش تخمک گذاری کمک کند. بتاکاروتن موجود در هویج می‌تواند چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و باعث آزاد شدن تخمک از تخمدان شود. تخم و میوه هویج همچنین می‌تواند کیفیت مخاط دهانه رحم را که برای رسیدن اسپرم به تخمک ضروری است، بهبود بخشد.

یکی دیگه از خواص تخم هویج برای بارداری این است که با درمان تنبلی و تخمدان شانس بارداری در افراد را افزایش می‌دهد. ویتامین دی موجود در تخم هویج به درمان تنبلی تخمدان و عوارض آن کمک می‌کند. به جز تخم هویج خود میوه به شکل آب هویج و حتی هویج پخته نیز می‌تواند کمک کننده باشد. زردک نیز می‌تواند خواص مشابه داشته باشد.

* آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی میشود؟ + روشهای درمان

خواص تخم هویج برای قدرت باروری مردان

تخم هویج حاوی میزان زیادی ویتامین e و c است که هر دو برای سلامت قدرت اسپرم‌ها ضروری است. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به محافظت از غشای سلولی اسپرم در برابر آسیب کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که ویتامین E باعث بهبود تحرک اسپرم می‌شود. ویتامین C نیر برای بازسازی ویتامین E عمل می‌کند. بنابراین، این ویتامین‌ها ممکن است با هم برای بهبود عملکرد اسپرم کار کنند. بنابراین به نظر می‌رسد حتی مردان نیز با مصرف تخم هویج برای بارداری می‌توانند کمک کننده باشند.

خواص تخم هویج برای قدرت باروری

* اهمیت تغذیه آقایان قبل از بارداری تا چه حدی است؟

تخم هویج برای پسردار شدن

بسیار معتقدم که مصرف تخم هویج برای بارداری پسر مفید است. طبق تحقیقات انجام شده برای پسردار شدن شما باید اسپرم‌های قوی و فعالی داشته باشید. با مصرف مواد غذایی مانند تخم هویج که حاوی ویتامین e و c هستند به تقویت اسپرم خود کمک می‌کنید. بنابراین طبیعی است که تخم هویج به پسردار شدن کمک کند اما لزوماً مصرف آن تضمینی ایجاد نمی‌کند. اسپرم قوی هنوز می‌تواند منجر به بارداری دختر نیز شود.

طریقه استفاده از تخم هویج برای بارداری

روش مصرف تخم هویج بسیار ساده است. مهم نیست به دنبال طریقه مصرف تخم هویج در پریودی باشید یا طرز مصرف تخم هویج برای بارداری. ایتدا تخمها را با اب سرد بشویید. سپس یک قاشق چای خوری تخم هویج را در یک آب جوش بریزیم و اجازه بدهید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و میل کنید. شما می‌توانید تخم هویج بهداشتی را از عطاری‌ها تهیه کنید.

مضرات تخم هویج چیست؟

با وجود اثرات تخم هویج برای بارداری اگر در مصرفش افراط کنیم می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. تخم هویج در درجه اول غایب آب است و افراط در مصرف آن می‌توان منجر به تشدید پریودی شود. همچنین برای افرادی که زخم معده دارند نیز مصرف آن توصیه نمی‌شود. اسهال و مشکلات گوارشی از دیگر عوارض افراط در مصرف تخم هویج هستند.

مضرات تخم هویج

زمان مصرف تخم هویج برای بارداری

برای استفاده از خواص تخم هویج برای بارداری توصیه می‌شود مادر از روز اول تا پنجم پریودی، سی گرم تخم هویج را دم کند و هر شب بنوشد.