عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان و روش های انجام آن

فروردین ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان در دسته جراحی‌های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی قرار می‌گیرد که زنان به منظور زیباسازی نواحی اطراف واژن خود انجام می‌دهند؛ در واقع متخصص مربوطه به منظور زیباسازی اندام تناسلی زنان، با زدن بخیه در قسمت‌های مختلف، اندازه لبه‌های خارجی و لبه‌های داخلی واژن را تغییر می‌دهد. البته عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان تنها به زدن چند بخیه خلاصه نمی‌شود و شیوه‌های متفاوتی برای اتمام کار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم با شما در مورد عوارض لابیاپلاستی، هزینه و مزایای این عمل زیبایی صحبت کنیم. به عنوان فردی که قصد انجام عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان را دارد ممکن است سوالاتی ذهنتان را درگیر کرده باشد. پاسخ به چنین سوالاتی خالی از لطف نیست و می‌تواند در گزینش متخصص مربوطه و نحوه انجام آن، به شما کمک کند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

با روش‌های عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان آشنا شوید

تاکنون استانداردی برای اندازه لبه‌های خارجی و داخلی واژن بانوان در نظر گرفته نشده است اما ایده‌آل‌ترین حالت، زمانی است که لبه‌های داخلی کوچک‌تر از لبه‌های بیرونی باشند؛ بدین ترتیب، جراح با تکنیک‌های حرفه‌ای خود، اندازه لبه‌های داخلی واژن را کم می‌کند‌. در برخی موارد نیز جراح می‌تواند مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس را بردارد. با این کار، تحریک‌پذیری به هنگام رابطه جنسی در فرد افزایش پیدا می‌کند و مقاربت، لذت‌بخش‌تر می‌شود. به هنگام انجام عمل لابیاپلاستی، جراحان از دو تکنیک استفاده می‌کنند: تکنیک wedge و تکنیک trim. 

تکنیک wedge

این تکنیک نسبت به تکنیک trim، زمان بیشتری می‌برد اما در نهایت، نتیجه مطلوب‌تری عاید فرد می‌شود. جراح با ایجاد برشی به شکل حرف V در قسمتی از لبه داخلی واژن (لابیای مینور)، بافت‌های مرکزی اندام تناسلی فرد را برمی‌دارد. 

تکنیک Trim

به منظور پیاده‌سازی این روش بر روی اندام تناسلی فرد مذکور، متخصص مربوطه، لبه های داخلی واژن را برش‌های ریزی می‌زند. در انتهای کار، این برش‌ها، بخیه زده می‌شوند. تکنیک Trim تنها ۱ ساعت زمان می‌برد.

در کنار این تکنیک‌ها، برخی از کلینیک‌های زیبایی که مجهزتر هستند، می‌توانند با لیزر مونالیزا تاچ، کار تنگ کردن واژن و عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان را نیز انجام دهند. دستگاه مونالیزا تاچ که توسط شرکت DEKA در ایتالیا طراحی شده است، می‌تواند علاوه بر کوچک‌ کردن واژن، رنگ‌ آن را یک الی دو درجه روشن‌تر کند. 

پس از زایمان طبیعی، آیا استفاده از لیزر مونالیزا تاچ بلامانع است؟ 

به منظور حفظ سلامت جنین، مادر باید از ابتدای دوران بارداری تا زمانی که جفت از بدن خارج می شود، به تغذیه و جسم خود توجه ویژه‌ای داشته باشد. معمولا پس از زایمان طبیعی، لبه‌های داخلی و خارجی واژن متورم می‌شوند. توصیه می‌شود بلافاصله پس از زایمان طبیعی از لیزر به منظور تنگ کردن واژن خود استفاده نکنید. افرادی که به عفونت‌های واژینال مبتلا هستند و یا افتادگی رحم دارند نیز نباید از لیرز مونالیزا استفاده کنند. 

آیا عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی امکان‌پذیر است؟

در ادامه، عکس دستگاه تناسلی بعد از زایمان طبیعی را مشاهده می‌کنید. 

واژن قبل و بعد از زایمان

تصویر زیر نشان می‌دهد که پس از زایمان طبیعی، تغییرات چشمگیری در ظاهر واژن ایجاد نمی‌شود اما لازم است تا ابتدا یک الی دو ماه فرصت دهید تا کشیدگی واژن (که در اثر باز شدن دهانه رحم و پاره شدن پرینه ایجاد شده‌ است) برطرف شود. از طرفی، به هنگام زایمان، خونریزی شدید اتفاق می‌افتد. با توجه به اینکه لابیاپلاستی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، انجام آن بلافاصله پس از زایمان جایز نیست. بهتر است پس از عمل سزارین نیز یک ماه صبر کنید. بعد از سزارین ممکن است به دلیل خروج جفت با دست، عفونت رحمی اتفاق بیفتاد. لابیاپلاستی بعد از زایمان در چنین شرایطی می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند و به عفونت رحمی شما دامن بزند. 

زیبایی پس از زایمان و جراحی‌های مرتبط با واژن 

برخی خانم‌ها پس از زایمان‌ اول خود، دچار کشیدگی واژن می‌شوند. همانطور که انتظار می‌رود، زایمان طبیعی یا حتی سزارین، می‌توانند مانند دیگر جراحی‌ها، اثرات مخربی بر روی بدن فرد بگذارند. به منظور کاهش این اثرات، لازم است تا شما هزینه ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی را بپزدازید. واژینوپلاستی، پرینه پلاستی، پرینورافی و عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان از جراحی‌های زیبایی‌ای هستند که می‌توانند به کاهش کشیدگی و جذابیت بیشتر واژن شما کمک کنند. البته لازم به ذکر است که شلی واژن و یا کشیدگی لبه‌های آن بیشتر در بارداری‌های دوم به بعد اتفاق می‌افتد. در بارداری اول می‌توانید از تمرینات ورزشی‌ای به نام تمرینات کگل برای ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید تا تغییرات سریع‌تری را اعمال کنید و نتایج دلخواهتان زودتر نمایان شود، جراحی‌های زیبایی بهتر هستند.  

عوارض لابیاپلاستی 

عصب موجود در نواحی اطراف واژن بسیار حساس بوده و به سرعت در برابر تحریکات محیطی، واکنش‌های شدید از خود نشان خواهد داد، به همین دلیل پس از انجام عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان، ایجاد تورم‌های پوستی در لبه‌های داخلی و خارجی واژن امری کاملا طبیعی است.  این تورم‌ها، پس ۲ هفته الی یک ماه از بین می‌روند.

فواید عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان  

  • جذابیت ظاهری واژن و افزایش اعتماد به نفس  
  • کاهش برجستگی لبه‌های ناحیه تناسلی به هنگام پوشیدن شلوارهای تنگ و کشی 
  • اصلاح کننده تقارن لبه‌های واژن (که این امر به خودی خود باعث افزایش زیبایی و جذابیت واژن به هنگام برقراری رابطه جنسی می‌شود.) 
  • کاهش حجم کلاهک کلیتوریس (تحریک‌پذیری بیشتر کلیتوریس و افزایش لذت به هنگام برقراری رابطه زناشویی)
  • تسهیل کننده در امر رعایت اصولی بهداشتی 
  • ممانعت از ایجاد درد و سوزش به هنگام ورزش‌های سنگین و دوچرخه سواری
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی