بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو شدید (خارجی و ایرانی)

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

برای داشتن موهایی سالم و شاداب به مصرف طیفی از ویتامین‌ها و مکمل‌های رشد نیاز خواهید داشت. خوشبختانه این مکمل‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در رشد سریع مو و طراوت آنها داشته باشند. به جز این می‌توانند از بسیاری از مشکلات مانند ریزش یا نازک شدن مو ناشی از تغذیه‌ی نامناسب نیز جلوگیری کنند. اگر به دنبال روشی موثر برای تقویت موهای خود هستید در ادامه توضیح می‌دهیم کمبود چه ویتامینی باعث به ریزش مو می‌شود و بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو را به شما معرفی خواهیم کرد. ( همچنین میتوانید به مقالات مشابه مراجعه کنید: کمبود چه ویتامینی باعث شوره سر و ریزش مو می‌شود؟)

قرص ویتامین B برای ریزش مو

ویتامین‌های B در رشد مو نقش مهمی دارند و برای متابولیسم و بهبود عملکرد سیستم عصبی ضروری‌اند. با وجود آنکه مصرف قرص ب کمپلکس به طور کلی برای داشتن موهای سالم توصیه می‌شود اما دو ویتامین برای درمان ریزش مو از باقی ضروری‌تر است: ویتامین B7 (بیوتین) و B12. در درجه‌ی اول شما می‌توانید این ویتامین‌ها را با داشتن یک رژیم متعادل از غذاها دریافت کنید (در رژیم گیاهخواری میزان ویتامین B12 بسیار کم است) با این حال اگر با ریزش مو درگیر هستید می‌توانید با مصرف قرص بیوتین برای ریزش مو یا ب کمپلکس مشکل خود را در مدت زمان کوتاه‌تری حل کنید. ویتامین‌های گروه B را می‌توان در انواع غذاها از جمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت. ویتامین‌های گروه ب مخصوصاً بیوتین بهترین قرص برای ریزش مو ارثی هستند. کمبود ویتامین B یکی از اصلیترین دلایل ریزش مو در بارداری ست که باید به آن توجه داشت.

مصرف بیوتین برای ریزش مو

با وجود آنکه بیوتین یک ویتامین ب محسوب می‌شود اما به دلیل نقش مهم آن در رویش مجدد موها، باید به صورت جداگانه نیز مورد بررسی قرار بگیرد. بیوتین، که با عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین B پیچیده است که اغلب به دلیل داشتن مزایای رشد مو در انواعی از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. بیوتین به عنوان بهترین ویتامین برای ریزش مو با ایجاد گلبول‌های قرمز خون، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول‌های مو حمل می‌کنند این بیماری را درمان می‌کند. همچنین این ویتامین در تولید کراتین، که ماده‌ی اصلی در ساختار مو را تشکیل می‌دهد نقش دارد. این ویتامین به عنوان بهترین ویتامین برای درمان ریزش مو بعد از کرونا و بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو مردان نیز شناخته شده است. همچنین بسیاری از زنان از آن به عنوان درمان ریزش مو در دوران شیردهی نیز استفاده می‌کنند. در این مقاله در مورد علت ریزش مو در زمان شیردهی بیشتر بخوانید. 

بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو

بیشتر افراد بیوتین کافی را از غذاهایی که می‌خورند دریافت می‌کنند. غذاهای غنی از بیوتین عبارتند از شیر، تخم مرغ، موز، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام. همچنین به عنوان بهترین قرص ویتامین ب برای ریزش مو می‌توانید مکمل‌های آن را به صورت روزانه مصرف کنید. همچنین بهترین شامپو برای ریزش مو شامپویی ست که حاوی این ویتامین باشد.

ویتامین سی برای درمان ریزش مو

ویتامین C نه تنها برای حفظ ایمنی بدن ضروری است، بلکه می‌توان آن را از بهترین قرص‌ ریزش مو نیز در نظر گرفت. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد موی سالم ضروری است. همچنین به افزایش گردش خون در سراسر بدن، از جمله پوست سر کمک می‌کند. هنگامی که گردش خون در پوست سر زیاد شود، فولیکول‌های مو بیشتر تحریک می‌شوند که می‌تواند به رشد مو کمک کند.

مصرف قرص ویتامین دی

ویتامین دی بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو محسوب می‌شود به طوری که کمبود آن یکی از دلایل اصلی در ریزش مو ست. ویتامین D توسط کراتینوسیت‌ها، سلول‌های پوستی تولید کننده‌ی کراتین در پوست متابولیزه می‌شود. زمانی که بدن ویتامین D کافی نداشته باشد، کراتینوسیت‌های موجود در فولیکول‌های مو در رشد مو به مشکل برمی‌خورند و در نتیجه ریزش مو رخ می‌دهد. در حالی که می‌توانید از این ویتامین را از رژیم غذایی دریافت کنید، اما مصرف آن به عنوان بهترین قرص ویتامین ضد ریزش مو می‌تواند اثرات شگرفی بر رشد موها داشته باشد. از این ویتامین بهترین ویتامین برای ریزش موی شدید به ویژه بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان نیز هست.

مصرف ویتامین A برای ریزش مو

ویتامین آ اگرچه از بهترین قرص ویتامین برای درمان ریزش مو محسوب می‌شود، اما اثر آن مانند یک شمشیر دو لبه است. به طوری که مصرف آن در حد اعتدال می‌تواند به عنوان یک قرص رشد مو عمل کند اما مصرف بیش‌ از حدش خود یک عامل اصلی در ریزش مو محسوب می‌شود. ویتامین A به گروهی از ترکیبات شامل رتینول، رتینال، رتینوئیک اسید و پروویتامین A کاروتنوئیدها اطلاق می‌شود.  برای جلوگیری از مصرف بیش از حد می‌توانید این ویتامین را تنها با  خوردن غذاهای غنی از آن از جمله سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین، و سبزیجات زرد رنگ مانند کدو حلوایی تامین کنید. تنها در صورتی از قرص ویتامین آ استفاده کنید که در آزمایشات مشخص شده است کمبود این ویتامین را دارید. توجه داشته باشید مصرف بیش از حد ویتامین A میتواند منجر به ریزش مو در کودکان شود.

در این مقاله بخوانید: بهترین خوراکی برای جلوگیری از ریزش مو کدام است؟

ویتامین آ برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو کدام‌ها هستند؟

در بالا با بعضی از مهمترین ویتامین‌ها برای درمان ریزش مو آشنا شدید. اما حالا نوبت آن رسیده است که بهترین قرص مکمل برای ریزش مو حاوی این ویتامین‌ها و قرص‌های مولتی ویتامین برای موی بهتر را بشناسید. در ادامه به بعضی از مهمترین قرص‌ها برای این هدف اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید برای ریزش مو هورمونی از داروهای دیگری استفاده میشود بنابراین قبل از دارو درمانی دلیل ریزش مو باید تعیین شود.

قرص هیرتامین (hairtamin) 

هیرتامین یا هیر ویتامین یکی از بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو در بازار، بهترین قرص ریزش مو خارجی و بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو و تقویت ناخن است. این قرص حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D3، تمام ویتامین‌های خانواده B، سلنیوم، زینک (روی)، منیزیم، آلوئه ورا، گیاه دم اسب، رزماری، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آرد برنج، زردچوبه، گزنه، گیاه براهمی (باکوپا) و ... است که آن را به یک قرص تقویت مو تبدیل می‌کند. كپسول هيرتامين یک داروهای خارجی و بهترین قرص خارجی برای ریزش مو است و بدون نسخه‌ی پزشک نباید استفاده شود. با این حال كپسول هيرويت از اولین گزینه‌هایی ست که توسط پزشک برای درمان ریزش مو تجویز می‌شود.

قرص یونی زینک

همانطور که از نام قرص مشخص است این قرص حاوی زینک، ویتامین‌های ب و سی ست که آن را به بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو تبدیل می‌کند. این قرص یک قرص چند جانبه است و با مصرف آن نه تنها موهای بهتری دارید، بلکه پوست شاداب‌تر و جوانتری نیز خواهید داشت. با این حال یکی از عوارض مصرف این قرص یا قرص زینک پلاس، افزایش وزن است که باید مراقبش باشید.

کپسول کپ منز و کپ وومنز ناتیریس

کپسول کپ منز یک کپسول تخصصی، بهترین کپسول برای ریزش مو و بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو آقایان است و کپ وومنز برای زنان است. این دو محصول به صورت جداگانه برای هر دو گروه تخصصی شده‌اند. که نه تنها ریزش مو را متوقف می‌کند بلکه رشد آنها را بهبود بخشید و منجر به افزایش حجم مو می‌شود.

بهترین قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

قرص پرفکتیل پلاتینوم ویتابیوتیکس

این بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو حاوی سلنویم، زینک، بیوتین، مس و بسیاری دیگر از ویتامین‌ها و مکمل‌هاست که در تقویت رشد مو اثر فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین از عصاره‌ی دانه انگور نیز در این قرص استفاده شده است که با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی‌تر از ویتامین‌های C و E می‌تواند از تارهای مو در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این قرص از پیری زودرس در مو و صورت جلوگیری می‌کند.

کپسول رجوا درمکس پارس حیان

همیشه نباید به دنبال بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو خارجی باشید گاهی گزینه‌های ایرانی نیز می‌توانند به همان اندازه قرص خارجی برای ریزش مو موثر باشند. یکی از این گزینه‌های موثر، کپسول رجوا درمکس است. این قرص تقویتی حاوی ویتامین آ، سی، دی3، ای، انواه گروه ب، زینک، مس، منگنز و ... است.

قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

به عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو این قرص حاوی زینک، بیوتین، سلنویم، عصاره انگور و ... است که نه تنها بهترین ویتامین برای تقویت مو ست و به تقویت ساختمان و ریشه‌ی مو کمک می‌کند بلکه به دلیل محتوی اسید آمینه‌ی سیستئین در پیشگیری از ریزش نیز موثر است. همچنین منجر به بهبود خشکی و شکنندگی بافت پوستی نیز می‌شود و آسیب‌های ناشی از آلودگی برای مو، پوست و ناخن را به حداقل می‌رساند. 

سخن پایانی

اگر بدانیم برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم به ندرت پیش می‌آید که به شناسایی بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو نیاز داشته باشیم. بیشتر ویتامین‌های موثر و مفید از طریق رژیم غذایی دریافت می‌شوند. با این حال در مورد ریزش شدید یا در مواردی که پزشک متخصص تشخیص می‌دهد ممکن است به قرص‌های تقویتی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز داشته باشید. نکته‌ی مهم این است که نباید این قرص‌ها را به صورت خودسرانه مصرف کنید حتی با وجود آنکه تنها حاوی ویتامین هستند. زیرا مصرف بیش از حد بعضی ویتامین‌ها نیز عوارضی به همراه دارد.