انقباظات رحمی را با نشانگان زایمان اشتباه نگیرید

همه روزهایی که برای رسیدن لحظه زایمان لحظه شماری می کنید ممکن است نشانه هایی شبیه علایم زایمان بروز کنند که تنها نشان دهنده آمادگی بدن برای مواجه شدن با این اتفاق بزرگ است. اگر با سه نشانه زیر مواجه شدید بهتر است بدانید باید برای رسیدن به لحظه زایمان صبر کنید.

۱- اگر ترشحاتی داشتید که خون نیست و قهوه‌ ای رنگ است

معاینه واژینال یا برقراری رابطه جنسی می ‌تواند باعث بروز ترشحات قهوه‌ ای رنگ شوند که نشانه جدا شدن بخشی از مخاط دهانه رحم است. این مخاط در ابتدای بارداری در دهانه رحم شکل می‌ گیرد تا از ورود عفونت به رحم جلوگیری کند.

۲- اگر تشک تختخواب تان خیس شد، نشانه پارگی کیسه آب نیست

اگر مایعی که تشک تان را خیس کرده بوی تندی دارد، ادرار است. در اواخر دوران بارداری، از دست دادن کنترل ادرار به ویژه در خواب طبیعی است. اگر کیسه آب پاره شود، نمی‌ توان از خارج شدن ترشحات جلوگیری کرد. همچنین، مایع آمنیوتیک بی‌ بو است.‌

۳- اگر انقباضات ناممنظم رحمی داشتید

این انقباضات می‌ توانند فریب تان بدهند. اگر یک هفته از روز زایمان تان گذشته باشد، انقباضات نامنظم رحمی نشانه زایمان نیستند. این انقباضات ویژگی‌هایی دارند که می ‌توانید بین آنها و انقباضات زایمان تفاوت قائل شوید. این انقباضات:

- نامنظم هستند و در فواصل یکسان نمایان نمی شوند.

- تشدید شونده نیستند و با گذشت زمان دردناک‌تر نمی ‌شوند.

- بیشتر در زیر دل احساس می‌ شوند تا در انتهای پشت و کمر.

- همراه حرکات جنین نمایان می شوند.

زمانی که نمی توانید بین انقباضات تفاوت قائل شوید باید به پزشک تان مراجعه کنید تا معاینات دقیق انجام گیرد.

۱ پاسخ

مفیدبود
👌👌👌👌👌

سوال های مرتبط

مامان 🤰🏻🤱🏻نخودچی مامان 🤰🏻🤱🏻نخودچی هفته سی‌وهفتم بارداری
بچه ها خیلیا سوال پرسیدن ماه درد با درد زایمانی از کجا بفهمیم
حب واقعنم استرس داره
اینا چند تا فرقشون هست که کمک میکنه خیالمون تا حدودی راحت بشه:



ماه درد با دردهاي زايماني چه تفاوتي دارد؟
1- ماه دردها در پايين شكم و ران‌ها احساس مي‌شوند اما انقباضات زايماني در ناحيه بالاي شكم و كمر حس مي‌شوند.
2- ماه دردها با تغيير وضعيت يا ريلاكس كردن بدن يا راه رفتن و ... كاهش مي‌يابند اما انقباضات زايماني به تدريج افزايش مي‌يابند و فاصله آنها كم مي‌شود و تغيير وضعيت يا راه رفتن و ... تغييري در اين انقباضات ايجاد نمي‌كند.
3- انقباضات زايماني شديدتر بوده و با فاصله كمتري اتفاق مي‌افتد.
4- فاصله ماه دردها نامنظم است و معمولاً يكي دو بار در ساعت اتفاق مي‌افتد اما انقباضات زايماني منظم تر و فاصله آنها كمتر است.


از ماه 7 بارداري انقباضاتي كه بسيار خفيف تر از انقباضات زايماني هستند و فاصله آنها نيز از انقباضات زايماني بيشتر است به صورت درد حس مي‌شود كه به آن ماه درد مي‌گويند.
ماه دردها مشابه انقباضات زايماني اما خفيف‎تر هستند. در واقع رحم با اين انقباضات خفيف، براي انقباضات شديدتر زايماني تمرين مي‌كند. شما نيز مي‌توانيد با اندازه گيري مدت اين انقباضات و فاصله آن‌ها، براي زمان زايمان تمرين كنيد.
لازم به ذكر است بعضي از خانم‌ها به علت ناآگاهي، به اين انقباضات رحمي، منقبض و جمع شدن جنين مي‌گويند.
مامان Nazanin✨noyan مامان Nazanin✨noyan ۲ ماهگی
مامان تو دلی قشنگم💕 مامان تو دلی قشنگم💕 هفته چهلم بارداری
#مراقبتهای_بعد_از_زایمان


🔴مراقبت های بعد از زایمان طبیعی و سزارین

مراقبت از بخیه ها بعد از زایمان طبیعی و سزارین اهمیت زیادی دارد.

✔️ بعد از سزارین لازم است بخیه ها ۲ مرتبه در روز شستشو شود و بعد از حدود دو هفته باید به پزشک مراجعه کرد تا بخیه ها کشیده شود.

✔️ بعد از زایمان طبیعی نیز بعد از هر بار توالت رفتن و شستن بخیه های اپیزیوتومی آنها را باید با سرم بتادین شستشو داد و با سشوار خشک کرد. سشوار سبب خشکی موضعی و پیشگیری از رشد قارچ ها در ناحیه می شود.
❌اما باید مراقب بود زیرا استفاده زیاد از سشوار سبب خشکی موضعی پوست و سفت و سخت شدن بافت ناحیه می شود.
✔️تا زمانی که بخیه ها بهبود پیدا نکرده اند پوشیدن لباس زیر نایلونی توصیه نمی شود و بهتر است از لباس های زیر مخصوص به شکل توری یا لباس های نخی استفاده کرد .

✔️۲-۳ روز بعد از زایمان بخیه ها بسیار دردناک است و به همین دلیل پزشک داروی مسکن و ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید حتما مصرف شوند . در صورتی که درد بسیار شدید باشد مصرف شیاف مسکن ضروری است.
✔️احساس سوزش در ناحیه پرینه یا حین ادرار می تواند نشانه عفونت ادراری یا عفونت بخیه ها باشد. در این شرایط بهتر است مادر توسط کارشناس مامایی یا متخصص زنان معاینه شود .

✔️ترشحات صورتی رنگ از بخیه های سزارین و داشتن درد حین خروج گازهای شکمی کاملا طبیعی است .

✔️ توصیه می شود بعد از زایمان خانم ها از یک جا نشستن و حفظ وضعیت ثابت پرهیز کنند و ترجیحا نوشابه های گازدار و خنک ننوشند .

✔️ از خودن غذاهای نفاخ باید اجتناب کرد و نوشیدنی را با نی نوشید.

@bardarionozad