۲ پاسخ

اره عزیز خواهر شوهر خود من اینطور بود فقط باد میکرد الانم زایمان کرده بچش سالمه نگران نباش اصلا

سلام عزیزم. من سر پسرم داشتم. بچم خداروشکر سالمه.فقط با استراحت و خوراکی که داشتم فک میکردم بچم وزنش بیشتر بشه ولی ۳کیلو بود

سوال های مرتبط

مامان دردونه مامان دردونه هفته بیست‌وپنجم بارداری
تشخیص بارداری:
از اونجایی که علائم بارداری و پریودی شبیه به همدیگه هستند، خیلی نمیشه با این علائم تشخیص بارداری داد. حتی عقب افتادن پریود هم، غیر از بارداری، میتونه دلایل دیگه ای داشته باشه و اینکه پریود نشدین الزاما به معنی باردار نیست.
اگه باردار باشین، بدنتون (سلول های جفت) یه هورمونی ترشح میکنن به نام گنادوتریپین یا همون hcg. این هورمون توی کل بدنتون پخش میشه. از جمله توی خون و ادرار، یعنی تشخیص دقیق بارداری از طریق آزمایش خون و سنجش hcg در خون و یا از طریق ادرار و بیبی چک هست.
تست از ۱۰ روز بعد از لقاح میتونه بارداری رو تایید کنه و خیلی دقیقه. چون مستقیم از طریق خون این هورمون رو ردیابی میکنه و با کمترین مقدار هم مثبت میشه.
بیبی چک ولی اون دقت رو نداره. چون غلظت این هورمون در ادرار کمتر از خون هست. باید هم در روزهای بیشتر انجام بشه که غلظت hcg بره بالاتر، برای همین میگن باید بعد از عقب افتادن پریودی بیبی چک گذاشت. یعنی قبلش ممکنه بذارین و منفی بشه، ولی در واقع باردار باشین ولی چون هنوز غلظت هورمون برای بیبی چک به حد نصابی که بتونه ردیابی کنه نرسیده، منفی میشه. هم اینکه باید از ادرار اول صبح باشه که ادرار در غلیظ ترین حالت خودش باشه.
من خودم سه بار بیبی چک گذاشتم و منفی شد. ولی چون میدونستم بیبی چک false negative داره، یعنی احتمال داره جواب منفی که نشون میده غلط باشه و باید عکس رادیولوژی میگرفتم و خطرناک بود، برای اطمینان صد در صدی رفتم آزمایش خون دادم و مثبت شد.