قطره آهن چقدر با شیر خوردن باید فاصله داشته باشه

۱۱ پاسخ

زمان مصرف مکمل قطره آهن برای کودکان باید با زمان شیر دادن به نوزاد تداخل نکند به طور مثال یک ساعت بعد از شیر دادن به نوزاد می توانید به او قطره آهن بدهید یا یک ساعت قبل از شیر خوردن نوزاد به وی قطره آهن بدهید. 

قطره آهن را هرگز نباید با شیر مخلوط کرد به این دلیل که شیر از جذب آهن جلوگیری می‌کند.

برای پیدا کردن قطره های آهنی که دندان رو سیاه نکند و روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دندان کودک به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

سوالی که برای خیلی از مادرها به وجود میاد این است که کودکم راحت قطره آهن نمی‌خوره و بجای قطره آهن چی به نوزادم بدم، برای پیدا کردن جایگزین‌های گیاهی قطره آهن و یا مارک‌های قطره آهن خوش طعم روی لینک مرتبط با آن‌ها کلیک کنید.

اگر نوزاد شما دچار استفراغ بعد از قطره آهن میشه می‌توانید از روش‌های مختلفی که در این مقاله قرار داده شده، برای خوراندن قطره آهن استفاده کنید.

از برندهای محبوب و پرطرفدار مکمل آهن می‌توان به قطره آهن سیدرال، قطره لیپوزوفر و پودر فرامکس اشاره کرد. همچنین شربت آدزیر یک شربت مولتی ویتامین بوده که حاوی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز کودک است.

برگرفته از: academic.oup.com

 

سلام عزیزم قطره آهن باید بین فواصل شیردهی به نوزاد داده شود( حدود 30 دقیقه بعد از شیردهی) تا تداخلی با جذب کلسیم شیر مادر ایجاد نشه ،
فقط حواست باشه مصرف قطره آهن همراه با ویتامین AD تداخلی در جذب ایجاد نمی کنه ولی قطره مولتی ویتامین از اونجایی که حاوی املاح دیگری است باید با فاصله زمانی 2 ساعته با قطره آهن مصرف شود.

نیم ساعت قبل وبعد از شیر 🌹

سلام فکر میکنم ربع ساعت قبل و ربع ساعت بعد

سلام پسرمقطره اهندخورده 5دقیقه است خوابش میادشیرشومیخادعیبی نداره بخورهگربه میکنه شیرشومیخاد

نیم تا ی ساعت بعد شیر

من چون بچه هام رفلاکس دارن دکتر گفته چند دقیقه قبل شیر بدم

درحدفاصل شیردهی باشه.تا جذب بشه حداقلش نیم ساعت یا بیشتر فاصله باشه بین قبل و بعد

سلام حداقل نیم ساعت

نیم ساعت قبل نیم ساعت بعداز شیر

نیم ساعت بعد و قبل از شیر

سوال های مرتبط

مامان پارسا مامان پارسا ۵ ماهگی
مامان گیسو طلا مامان گیسو طلا ۴ ماهگی