سوال های مرتبط

مامان امیرمحمد مامان امیرمحمد ۹ ماهگی
مامان ریحانه مامان ریحانه ۷ ماهگی
🔆 هفته پنجم غذای کمکی ریحانه خانم (۳ فروردین ۱۴۰۳)
🥣 تست خرما

🖋طرز تهیه فرنی خرمایی :
یک عدد خرما را داخل آب جوش می اندازیم و پوست آن را کامل گرفته و هسته اش را جدا می کنیم. سه یا چهار قاشق چای خوری آرد برنج را با یک لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط کرده، خرما را داخل آن گذاشته و روی اجاق با حرارت ملایم می گذاریم تا پخته شود. در طول پخت خرما را که نرم شده است به طور کامل در فرنی حل می کنیم. وقتی فرنی به قوام مناسب رسید زیر اجاق را خاموش کرده و فرنی را در ظرف مناسب سرو می کنیم

🔅تجربه ها و نظرات شخصی :
۱. بنده به این روش خرما رو تست کردم و ممکن هست روش های دیگری بر حسب ذائقه و سلیقه شما قابل اجرا باشد.
۲. با توجه به راهنمای خوراکی های گهواره خرما از هفت ماهگی مجاز هست. شما می تونید با تحقیق بیشتر و صلاح دید خود نسبت به تست خرما و وارد کردنش به وعده های غذایی کودک اقدام کنید

🖋 اگر سوال یا اطلاعات مفیدی داشته باشید ممنون میشم برای آگاهی بیشتر در اختیار ما بذارید.
مامان ریحانه مامان ریحانه ۷ ماهگی
🔆 هفته دوم غذای کمکی ریحانه خانم (۸ اسفند ماه ۱۴۰۲)
🥣 حریره بادام (وعده ناهار)

🖋طرز تهیه حریره بادام :
ابتدا دو عدد بادام درختی شیرین را داخل آب جوش گذاشته و پوست آن را می گیریم. سپس بادام ها را رنده کرده و با یک قاشق چای خوری آرد برنج و نصف لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط می کنیم. ترکیب بدست آمده را روی اجاق با حرارت ملایم می گذاریم تا به قوام برسد. در طول پخت چند بار هم می زنیم تا ته نگیرد. وقتی حریره به قوام مناسب رسید زیر اجاق را خاموش کرده و آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم. در صورت نیاز برای رقیق کردن، بعد از پخت، از شیر مادر یا شیر خشک استفاده می کنیم.

🔅تجربه ها و نظرات شخصی :
۱. بنده به این روش حریره بادام رو آماده کردم و ممکن هست روش های دیگری بر حسب ذائقه و سلیقه شما قابل اجرا باشد.
۲. بادام رو با قسمت کوچک رنده ریز کردم ولی تو آب باز شد اما نتیجه کار قابل خوردن بود و خدا رو شکر مشکلی نداشتیم.
۳. من به خاطر تست حساسیت از مقدار کم و دو تا بادام شروع کردم و ان شاءالله اگر طی سه روز علائمی نداشته باشیم مقدارش رو بیشتر می کنم.

🖋 اگر سوال یا اطلاعات مفیدی داشته باشید ممنون میشم برای آگاهی بیشتر در اختیار ما بذارید.
مامان فاطمه مامان فاطمه ۸ ماهگی
بروکلی

← 6 تا 9 ماه: گلهای بزرگ و کامل بروکلی بخارپز شده را برای کودک سرو کنید. اگر ساقه کلم بروکلی شما را عصبی می کند، گلچه های بزرگ را از وسط به دو نیم کنید و به همین ترتیب سرو کنید. علاوه بر این، می توانید ساقه کلم بروکلی را به عنوان فینگر فود با بریدن پوست آن و جوشاندن یا بخارپز کردن تا زمانی که نرم شود سرو کنید.

← 9 تا 11 ماه: در این سن، کودک شما شروع به در دست گرفتن انبر خود می کند، جایی که شست و انگشت اشاره به هم می رسند. سعی کنید اندازه را به قطعات کوچک و به اندازه لقمه کاهش دهید. اگر کودک شما در برداشتن تکه های کوچک مشکل دارد، اندازه خود را به سمت بالا ببرید. تکه های بزرگ غذا کاملاً خوب هستند، فقط مطمئن شوید که خوب و نرم پخته شده باشند.

← 12 تا 24 ماه: از آنجایی که کودک شما بیشتر به یک غذاخور پیشرفته تبدیل می شود، می توانید مدت زمان بخارپز کردن یا پختن کلم بروکلی را کمی کاهش دهید. توانایی کودک خود را دنبال کنید و بروکلی را به دلخواه در هر ظرفی بگنجانید. با نزدیک شدن به سن 2 سالگی، ممکن است با ارائه کلم بروکلی خام نیز احساس راحتی کنید. به توانایی های روده و کودک نوپا اعتماد کنید.

نکته: گلچه های کلم بروکلی بزرگ را به صورت وارونه سرو کنید (روی سر، ساقه بالا)، بنابراین کودک آن را از ساقه بلند کرده و سپس گلچه نرم را بخورد.
مامان 😍غلتک کوچولو🤤 مامان 😍غلتک کوچولو🤤 ۸ ماهگی
#غذای_کمکی
😷 سوپ ضد آلودگی هوا 😷

مناسب برای نوزادان👼8 ماه به بالا

ابتدا 1⃣ قاشق سر پر سینه مرغ 🐔را با پیاز کوچک میپزیم (نیازی به زردچوبه و نمک نیست😌)
بعد از این که مرغ 🐔کاملا پخته شد، پیاز را خارج می کنیم و مرغ 🐔 را ریش ریش می کنیم. سپس مرغ 🐔 ریش شده را با 1⃣ قاشق برنج 🍚خرد شده، یک سوم از یک هویج و 1⃣ سیب زمینی بسیار کوچک را به آب مرغ اضافه میکنیم (شستن و پوست کندن هویج و سیب زمینی و رنده کردن هر دو فراموش نشود) پس از پخت کامل مواد، چند برگ جعفری☘ساطوری شده را به سوپ🍲 میافزاییم. 🔟دقیقه صبر میکنیم تا مطمئن شویم جعفری☘ پخته شده. در انتها همه مواد سوپ 🍵را در میکسر می‌ریزیم و مخلوط می کنیم تا به غلظت ماست برسد.

📝 نکته
❣هویج دشمن آلودگی هوا👹ست.
❣در صورتیکه کودکتان قبلا لبنیات🍼 مصرف کرده و به آن حساسیت نشان نداده است، میتوانید نصف فنجان شیر🍼استرلیزه نیز به مواد سوپ🍵اضافه کنید تا هم قوت 💪غذا زیاد شود، هم در کنار هویج و جعفری با سرب موجود در هوای آلوده، به شدت مقابله کند.
❣زردچوبه از ادویه‌های پرکاربردست که رطوبت بدن را کم میکند و در هوای آلوده باید کمتر استفاده شود.